Weer eens wat foto's gemaakt van de vorderingen.
Hobby heeft een tijdje stil gelegen maar heb het er weer lekker druk mee.
De koeltoren is klaar, achter de radiator zit nu de ontvanger en de CTI switsjes.
Achter de 2 brandstoftanks ligt de accu.
Het hele huis wordt geventileerd door een laptop ventilator welke direct achter de radiator zit. De radiator zit 5 mm vrij van het huis waardoor de ventilator kan aanzuigen en via de ontvanger door naar de accu en door een gat in de zijkant achter het zijscherm de lucht weer weg kan.
In het kastje boven de rode luchttankjes licht een 5 cel ontvanger accu.
De achterlichten zijn ook klaar en resultaat vindt ik boven verwachting.
Had wat problemen met het aansluiten van de led's op de wedico print.
Deze zet alles in serie op 3 a 4 volt en led's had ik berekend op 12 volt wat de gebruikelijke spanning op de hoofdprint. Nu heb ik de print er vantussen geknipt en aan bonken gezaagd. Nu heb ik de draden op de zelfde benummering als op de hoofdprint vast gesoldeerd onder de aansluitschroefjes, zo kan ik alles nogsteeds los halen.
Ook de spatborden heb ik nu anders gemaakt. Eerst per wiel een spatbord gemaakt maar de ruimte tussen de wielen was te beperkt er 2 spatborden tussen te proppen. Nu 1 lang spatbord over alle 3 de wielen gemaakt van 2 mm aluminium plaat. Eerst een flens omgezet, daarna het rechte deel bepaalt en in de bankschroef rond gebogen om een losse ronde tuin border rand (zo'n halve maan betonbandje) heb er even geen goede uitleg voor.
Na het terugveren van het aluminium na het buigen is het precies de juiste ronding om de wielen. Het flensje ligt dan bij het buigen in het afgeschuinde facet kantje van de steen en buigt het ook heel mooi zonder dat het flensje vervormd.
De zijschermen van de koeltoren zijn nu in de juiste kleur gespoten en zijn mooi geworden. de ingeluimde stukken kunststof waar het raam heeft gezeten zijn totaal niet zichtbaar meer na plamuren en schuren en gronden. Ik heb de schermen gemaakt van een 2e bruder cabine zodat ik dezelfde vorm heb als de cabine. Overigens zijn de "diep geel 610" spuitbussen van golden circel nagenoeg de gele bruder kleur. in de zon zie je geen verschil in kleur maar in een donker hoekje zie je iets kleurverschil. op de foto is het beter zichtbaar als met het blote oog, filtert er toch meer pigment verschil uit zo'n digi camara.
Weet nog niet of ik de cabine ook nog ga spuiten gezien het niet opvalt in kleur.,wel iets glans verschil doordat de cabine iets matter uitvalt.
Nog wat kleine aanpassingen aan de zelf uitgedokterde pendel achterassen doordat de aandruifas niet geheel lekker in het diferentieel blijft zitten.
Dit doordat de assen eigenlijk teveel kunnen veren/kantelen.
Als ik dit goed heb is de truck klaar en kan ik aan de dieplader verder.
Het geheel ga ik in "Heijmans" uitvoeren en beletteren, het gaat toch geen "Boerman Transport" worden gezien zij ook deze combi niet hebben rijden. Als ik dit in zijn geheel klaar heb wil ik nog een truck gaan bouwen met een grote hydrolische autolaadkraan en vlakke bak en dan wel in "Boerman"kleuren uitvoeren omdat dat is waar ze veel combinatie's van hebben rijden. en dan daar een paar p"porto cabine's" op maken om te vervoeren en te verstapelen.