bruder budgetplan

mooie kraan op die vrachtwagen

Dit is hoe het geheel in kleur moet gaan worden, model klopt verder niet.

Boerman Transport komt uit mijn familie voort en is ook mijn Achternaam daarmee.
Ja even gedacht het in Mammoet kleuren te spuiten wat wel logisch zou zijn gezien de combinatie.
Ook omdat Boerman Transport deze combinatie niet heeft rijden, maar toch vindt ik het leuker de naam in ere te houden.

full


full


Als ik dehieronder beschreven combinatie klaar heb wil ik er één gaan maken zoals op deze foto's met een mooie kraan er op, maar eerst heb ik dan nog een Bruder Cat kraan (excavator) op de plank staan werkend te maken voor op de dieplader.

hallo

ik ben namelijk ook bezig met zo een kraan aan het bouwen.
die zal 700mm ver rijken 850mm hoogte hallen en op 700mm 1kg tillen.
dit alles met electrische motors.
er zal later iets op het forum verschijnen.
doe zoo verder.
groeten johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
kraan met elektro motorren

Hoi Johan,

Betreft je te bouwen kraan, ik ben zeer benieuwd!
Dit omdat ik ook na mijn actros een bruder M.A.N of Scania wil gaan bouwen met vlakke bak zoals op de foto's van de Boerman Truck.
Ze zijn gespecialiseert in het vervoer van portocabines, en die combi wil ik ook in model nog eens gaan maken.
Gezien ik hydro heel mooi vind werken maar voor mijzelf te duur vind om het nog "hobby" te blijven noemen zoek ik ook naar allerlei elektro oplossingen ter vervang van hydro.
Ik blijf graag op de hoogte van de ontwikkelingen daaromtrend !

Groet Sander
 
gegevens kraan "Boerman Transport

Hee Johan,

Trekker met autolaadkraan:
[FONT=verdana, arial, helvetica, sans-serif]Autolaadkraan capaciteiten varierend van 26 tot 100 ton/meter;
Mastlengtes varierend van 13 tot 17 meter;
Hijsvermogen/afstand: varierend van 16.500 kilogram op 4,5 meter tot 4.000 kilogram
op 17 meter;
Autolaadkranen zijn allen voorzien van evenaars;
Enkele autolaadkranen zijn voorzien van 1 of 2 mechanische schuifdelen (beperkt de
hijshoogte);
[/FONT]
[FONT=verdana, arial, helvetica, sans-serif][/FONT]
[FONT=verdana, arial, helvetica, sans-serif]Misschien heb je hier wat aan? (gegevens van site "Boerman Transport")

groet Sander
[/FONT]
 
mooi project, kijk altijd me ogen uit in de truckers hoek ;)
een tip voor je lampen, bison shoe repair. ik gebruik dit om de verlichting in mijn lexaan kappen vast te zetten (en het wordt niet wit)
 
O Oké, i keep it in mint :pim:

Maar met PVC-leidinglijm gaat het ook heel goed en is het wel makkelijk te doseren in hoever je het kwastje afstrijkt aan de pot alvorens je het kunstof op het kwastje dipt.

En in verhouding heb je ook wel lekker veel lijm voor het geld in verhouding tot tubetjes.

groet Sander
 
wat leuk dat je familie van boerman bent wat is het dan van jouw als ik vragen mag?
 
Nico Boerman was een oom van mij, zijn zoon Teus Boerman heeft de zaak voortgezet en nu is het bedrijf weer in handen van zijn zoon Conrad Boerman.
Het raakt wel steeds verder van mijn bed in die zin, maar het blijft toch altijd het "famillie gevoel".
Het is indertijd wel behoorlijk uitgebreid, er rijden nu zo'n 100 combinatie's rond onder de Boerman vlag, inmiddels valt "de Jong Transport" en nog een koeriers afdeling ook onder het geheel wat een enorme uitbreiding heeft gegeven.
Rijden heel veel cement poeder en andere stoffen en rijden ook veel voor "porto cabine" waar "De Jong Transport" ook weer een groot deel in meespeeld. Verder veel specialistisch werk waar men met de truck voorzien van zware inklapkranen op plekken kan komen waar een kraanwagen niet bij kan.

groet Sander
 
Laatst bewerkt:
ja dat weet ik allemaal want mijn vader is directeur van Boerman Transport dus als je nog een paar foto's nodig hebt ;)

zijn trouwens autolaadkranen! en De Jong Transport rijdt niet voor porto cabin en die koeriers afdeling heet "Renbode Koeriers" en "Plus Unit Service" hoort er ook nog bij die installeren units.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nico en Kees kwamen wel regelmatig bij ons op bezoek en andersom, Teus zagen we al wat minder, en Conrad ken ik persoonlijk niet.
Heb wel wat contact met hem gehad omtrend wat transporten en de foto's en kleurnummers maar verder gaat het niet.

Betreft de omvang en alles wat onder de Boerman vlag behoort ben ik het zicht ook wel kwijtgeraakt in de loop der jaren.
 
Laatst bewerkt:
Weer eens wat foto's gemaakt van de vorderingen.

Hobby heeft een tijdje stil gelegen maar heb het er weer lekker druk mee.
De koeltoren is klaar, achter de radiator zit nu de ontvanger en de CTI switsjes.
Achter de 2 brandstoftanks ligt de accu.
Het hele huis wordt geventileerd door een laptop ventilator welke direct achter de radiator zit. De radiator zit 5 mm vrij van het huis waardoor de ventilator kan aanzuigen en via de ontvanger door naar de accu en door een gat in de zijkant achter het zijscherm de lucht weer weg kan.
In het kastje boven de rode luchttankjes licht een 5 cel ontvanger accu.

full


full


De achterlichten zijn ook klaar en resultaat vindt ik boven verwachting.
Had wat problemen met het aansluiten van de led's op de wedico print.
Deze zet alles in serie op 3 a 4 volt en led's had ik berekend op 12 volt wat de gebruikelijke spanning op de hoofdprint. Nu heb ik de print er vantussen geknipt en aan bonken gezaagd. Nu heb ik de draden op de zelfde benummering als op de hoofdprint vast gesoldeerd onder de aansluitschroefjes, zo kan ik alles nogsteeds los halen.

full


full


Ook de spatborden heb ik nu anders gemaakt. Eerst per wiel een spatbord gemaakt maar de ruimte tussen de wielen was te beperkt er 2 spatborden tussen te proppen. Nu 1 lang spatbord over alle 3 de wielen gemaakt van 2 mm aluminium plaat. Eerst een flens omgezet, daarna het rechte deel bepaalt en in de bankschroef rond gebogen om een losse ronde tuin border rand (zo'n halve maan betonbandje) heb er even geen goede uitleg voor.
Na het terugveren van het aluminium na het buigen is het precies de juiste ronding om de wielen. Het flensje ligt dan bij het buigen in het afgeschuinde facet kantje van de steen en buigt het ook heel mooi zonder dat het flensje vervormd.

full




De zijschermen van de koeltoren zijn nu in de juiste kleur gespoten en zijn mooi geworden. de ingeluimde stukken kunststof waar het raam heeft gezeten zijn totaal niet zichtbaar meer na plamuren en schuren en gronden. Ik heb de schermen gemaakt van een 2e bruder cabine zodat ik dezelfde vorm heb als de cabine. Overigens zijn de "diep geel 610" spuitbussen van golden circel nagenoeg de gele bruder kleur. in de zon zie je geen verschil in kleur maar in een donker hoekje zie je iets kleurverschil. op de foto is het beter zichtbaar als met het blote oog, filtert er toch meer pigment verschil uit zo'n digi camara.
Weet nog niet of ik de cabine ook nog ga spuiten gezien het niet opvalt in kleur.,wel iets glans verschil doordat de cabine iets matter uitvalt.

full


Nog wat kleine aanpassingen aan de zelf uitgedokterde pendel achterassen doordat de aandruifas niet geheel lekker in het diferentieel blijft zitten.
Dit doordat de assen eigenlijk teveel kunnen veren/kantelen.
Als ik dit goed heb is de truck klaar en kan ik aan de dieplader verder.

Het geheel ga ik in "Heijmans" uitvoeren en beletteren, het gaat toch geen "Boerman Transport" worden gezien zij ook deze combi niet hebben rijden. Als ik dit in zijn geheel klaar heb wil ik nog een truck gaan bouwen met een grote hydrolische autolaadkraan en vlakke bak en dan wel in "Boerman"kleuren uitvoeren omdat dat is waar ze veel combinatie's van hebben rijden. en dan daar een paar p"porto cabine's" op maken om te vervoeren en te verstapelen.

full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo
ik vind dat je dat heel netjes hebt gespoten en gebouwd,
de hele combi is een plaatje,
zie zij paneel was toch ook het zelfde geel dus hoefde je eigenlijk niet te spuiten,
de zaagsnede enkel met waterproof mooi glad polijsten zou voldoende moeten zijn,
kunstof is door en door geel gekleurd
mvg markioo
 
Hallo Bruderboer,

Wat heb je een ongelofelijke mooie MB Actros Zwaartransporttrekker gebouwd met heel weinig middelen (Low Budget)
Ook de zijskirts naast de zwaartransportmodule zijn mooi geworden.
Maar ook de spatborden zijn heel mooie gebogen.
Wat ook opvalt dat je het chassis hebt dicht gemaakt hebt met de oprijplanken van de Bruder Semi-dieplader.
Je bent nogal vindingrijk vind ik.

Bovendien heb je een hele mooie 5 assige dieplader gebouwd van 2 semi-diepladers van Bruder, echt heel mooi !

Zo zie je maar weer dat je voor relatief weinig geld een mooie combinatie kan bouwen.

Succes met de verdere (af)bouw van de combinatie
 
Laatst bewerkt:
dat ziet er een zeer knappe combinatie uit voor niet teveel geld he bruderboer
die zijschermen vind ik wel knap gevonden, dat zie je niet zo vaak
ga zo door zou ik zeggen
 
hallo
ik vind dat je dat heel netjes hebt gespoten en gebouwd,
de hele combi is een plaatje,
zie zij paneel was toch ook het zelfde geel dus hoefde je eigenlijk niet te spuiten,
de zaagsnede enkel met waterproof mooi glad polijsten zou voldoende moeten zijn,
kunstof is door en door geel gekleurd
mvg markioo


Hee Markioo,

Ik heb bij de zijskirts de dichtgezette ramen en de groeven van de deur contouren dicht moeten plamuren en met spuitplamuur verder afgewerkt en telkens geschuurd. nu zie je zelfs met de hoogglans lak echt geen enkel reliëf of iets wat er naar wijst dat er aan geknoeid is. het is inderdaad wel door en door geel. overigens tast de "golden circel" spuitverf het bruder kunststof totaal niet aan en heeft na schuren een uitstekene hechting.
 
De dichtgezette achterkant tussen de spatboren onder het cassis heb ik van jouw actros afgekeken Piet......:yes:
Wil er nog een aanhanger trekhaak in maken. Dat komt nog, nu eerst maar eens rijden. Koop er denk ik nog even een secondhand diepladertje achter om iets te hebben om mee te rijden tot de echte lowloader af is.
 
Back
Top