bruder minigraver ombouw

dag,ik zou een bruder minigraver willen ombouwen naar rc maar ik heb nog enkele vraagjes.

het draaimechanisme word met een onbegrenzde servo gedaan,is deze zo te koop of moet men zelf een servo ombouwen ?

de aansturing van de rupsbanden,gebeurd dat per motoren of door onbegrenzde servo's ? en hoe moet men dan alles instellen op de zender ivm. het rijden van het voertuig?

alvast bedankt

gr.senne

voor de rupsbanden kun je vragen bij de tankers?

bij mijn tanks zit het loopwerk op een diffrentieel,maar bij de oudere types ging het dmv een soort koppeling.

het draaiwerk zou je mischien net als in het echt doen met een tandwiel maar dan liggend

mooi voorbeeld:micro indoor helikopter

je uitleg is me niet echt duidelijk,maar toch bedankt.

kan er iemand antwoorden op mijn vragen ?

gr.senne

en waarom niet ?
ik wil het alleszins proberen! morgen ga ik de minigraver halen bij de speelgoedwinkel

ik heb het al gevonden hoe ik het draaiwerk en het rijd-werk ga doen,maar hoe moet ik de arm bedienen ? als ik hier gewone servo's op zet moet ik de stick naar links houden om de bak zo te houden,dat lijkt me niet zo leuk. dus zoek ik een systeem zoals in het echt zodat ik met maten de arm op en neer enzo kan laten gaan.

gr.senne

hey senne, ik zou deze kleine graver niet nemen om mee te beginnen,

het is zeer klein allemaal!

bediening van de arm kan je laten lopen via een omgebouwde servo of een kleine transmissie motor, dan moet je niet de stick in een vaste positie houden.

maar.....ik zou met iets groter model beginnen. is gemakkelijker!

groetjes
nicolas

bedankt voor de links! die zijn heel bruikbaar!

mijn duits is tamelijk goed (ik woon ook tegen de duitse grens aan) dus ik zal me is lid maken

gr.senne

Back