Bouwverslag Bruder tractor ombouw

Discussie in 'Model truckers' gestart door jae.boonman, 22 jan 2023.

  1. jae.boonman

    jae.boonman

    Lid geworden:
    6 jun 2020
    Berichten:
    76
    Locatie:
    kapelle zeeland
    Het is al weer even geleden dat ik wat van mij heb laten horen.
    wel veel verslagen met plezier gelezen.
    Aangezien ik net als de meeste toch ook nog 40 uur werkzaam ben voor een baas en in middels al 3 klein kinderen heb blijft er voor het (om)bouwen weinig tijd over.
    Komt er ook nog bij dat ik bij mooi weer liever buiten bezig ben met van alles en nog wat ( sporten, tuin, luieren enz) dus in de zomer geen bouw activiteiten.
    In mijn vorige bouwverslag van de Joskin kar had ik de vraag gesteld moet het groen of blauw worden.[ het is de John Deere geworden maar wel in zijn eenvoudigste vorm.
    2wd en sturen simpele zender en ontvanger en nog steeds geen verlichting .
    Na een zomertje er mee rijden door de tuin
    tot de conclusie gekomen dat de originele banden van bruder leuk zijn maar niet optimaal. ( was ik al voor gewaarschuwd :) ) ik wou wat beters
    Andere plannen gemaakt en Begonnen met een andere versie een MF
    Na een bezoek aan de beurs in Rosmalen waar ik mijn banden kon ophalen die een medebouwer voor me had gemaakt en ook zijn tekening voor de velgen ter beschikking had gesteld
    begonnen aan de constructie die ik geheel zelf wou bouwen.
     
  2. jae.boonman

    jae.boonman

    Lid geworden:
    6 jun 2020
    Berichten:
    76
    Locatie:
    kapelle zeeland
    De body en zijn nieuwe velgen. het begin is er zullen we maar denken IMG-20220117-WA0021.jpeg
     
    ozy vindt dit leuk.
  3. jae.boonman

    jae.boonman

    Lid geworden:
    6 jun 2020
    Berichten:
    76
    Locatie:
    kapelle zeeland
    IMG-20220610-WA0001.jpg

    De bandje die gemaakt zijn door een andere bouwer ( bedankt John)
     
  4. jae.boonman

    jae.boonman

    Lid geworden:
    6 jun 2020
    Berichten:
    76
    Locatie:
    kapelle zeeland
    En ja als je klein zoon dan komt moet hem ook wat te spelen geven IMG-20220831-WA0001.jpg
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2023
  5. jae.boonman

    jae.boonman

    Lid geworden:
    6 jun 2020
    Berichten:
    76
    Locatie:
    kapelle zeeland
    IMG_20221008_104805.jpg Dus na wat ervaring te hebben opgedaan met de John Deere vol goede moed aan een 4wd
    Deze wil ik uitrusten met een achter en front hef er moeten werktuigen aan kunnen om grond en gras te verwerken
    zo ook een borstel om te poetsen :)
    Dus geen snelheids monster maar een kracht patser.
    bij ome alie diverse onderdelen zoals motoren, bouwtjes en moeren van 2,5 mm + het nodige ander materiaal besteld.

    Het leek me wel wat om een vaste motor met differentieel en 1 assen uit op de voor as te plaatsen.
    Krijg helaas foto niet gedraaid :(
     
    ozy en ArjanN vinden dit leuk.
  6. jae.boonman

    jae.boonman

    Lid geworden:
    6 jun 2020
    Berichten:
    76
    Locatie:
    kapelle zeeland
    Vervolgens het stuur mechanisme en schommel as constructie aan pakken. versie 1 en er zouden er nog velen volgen
    los in de bankschroef werkte alles redelijk , maar als de bandjes op de grond stonden was de wrijving best wel groot
    waardoor de constructie niet solide was.
    IMG_20221028_111935.jpg
     
  7. jae.boonman

    jae.boonman

    Lid geworden:
    6 jun 2020
    Berichten:
    76
    Locatie:
    kapelle zeeland
    poging nr 2 alles uit 1 blok gefreesd ( enkele avonden meet zoet geweest hoor).
    IMG_20221126_103155.jpg
     
  8. jae.boonman

    jae.boonman

    Lid geworden:
    6 jun 2020
    Berichten:
    76
    Locatie:
    kapelle zeeland
    Ook poging nr 2 stranden sturen was oke en schommel as ook geen probleem
    aan drijving wel werkte niet zoals ik had bedacht en kreeg het ook niet direct goed ( uitgaande assen slingerde veel te veel).
    op naar iets nieuws IMG_20221209_112753.jpg IMG_20230107_110636.jpg
     
  9. jae.boonman

    jae.boonman

    Lid geworden:
    6 jun 2020
    Berichten:
    76
    Locatie:
    kapelle zeeland
    Dit ging al wat beter maar moest alles toch weer wat verbouwen
    gekochte alie as bewerkt zodat maat voering klopte en dat je ook fatsoenlijk de wiel adapters vast kon zetten op de as.
    Stuurservo op foto nog vast met beugel en 2 x m4 bouten veel te breed dus servo open gesloopt en dwars door 2 x een m3 boutje geplaatst ( muurvast) vervolgens de achter as voorzien van de motoren en even aan de voor constructie gehangen. IMG_20230107_114442.jpg
     
    ozy vindt dit leuk.
  10. jae.boonman

    jae.boonman

    Lid geworden:
    6 jun 2020
    Berichten:
    76
    Locatie:
    kapelle zeeland
    En ja dan ben je toch benieuwd of het ga werken, onder tussen rijst de vraag hoe krijg ik de body er goed overheen.
    heb er 2 van Markt plaats gehaald om te verpesten :)
    De tractor weegt ruim 5,9 kg en de joskin met inhoud komt op 10,6 kg
    filmpje van het rijgedrag staat op youTube .
     
    ozy vindt dit leuk.
  11. Swen

    Swen

    Lid geworden:
    29 aug 2022
    Berichten:
    320
    Locatie:
    dordrecht
    lijkt het zo of heeft de vooras niet erg veel gewicht erop waardoor die niet helemaal direct stuurt
     
  12. jae.boonman

    jae.boonman

    Lid geworden:
    6 jun 2020
    Berichten:
    76
    Locatie:
    kapelle zeeland
    Sturen kan inderdaad nog beter , filmen en rijden tegelijk was ook niet direct makkelijk, en voorwielen draaien ook nog gelijk wat niet optimaal is .
    komende periode proberen alles te verbeteren
     
    Swen vindt dit leuk.
  13. Swen

    Swen

    Lid geworden:
    29 aug 2022
    Berichten:
    320
    Locatie:
    dordrecht
    is in iedergeval een mooi project dat ik ga volgen!
     
  14. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Mooi werk en leuk dat je het hier plaatst maar waarom niet onder de bouwverslagen. Ik zet de trekkers etc er ook gewoon bij. Mag tegenwoordig ;)
     
  15. jae.boonman

    jae.boonman

    Lid geworden:
    6 jun 2020
    Berichten:
    76
    Locatie:
    kapelle zeeland
    Ja is wel een goede optie, maar was allang blij dat ik er een keer toe ben gekomen om wat te plaatsen.
     
    trialrolf vindt dit leuk.
  16. jae.boonman

    jae.boonman

    Lid geworden:
    6 jun 2020
    Berichten:
    76
    Locatie:
    kapelle zeeland
    zo daar zijn we weer eens. ergens las ik een opmerking van iemand die het leuk vond dat er ook wel eens iets gepost werd dat fout ging. en niet alleen maar mooie 3d geprinte en cnc gedraaide constructie gemaakt worden.
    Nou ik kan daar wel aan meedoen, want afgelopen maanden veel dingen opnieuw moeten doen en iedere keer een klein stapje beter.
    het begon na de test rit met de achterhef, Hef_ mas.jpg Bekijk bijlage 532230 Bekijk bijlage 532230
     
  17. jae.boonman

    jae.boonman

    Lid geworden:
    6 jun 2020
    Berichten:
    76
    Locatie:
    kapelle zeeland
    Zo zijn er al 2 fouten ( onvolkomenheden) gemaakt gaatjes in de hefbalk zijn niet recht :( enn de topstang houder is veel te breed. mooi verzonnen om de trekhaak in variabele hoogte te kunnen verstellen ,maar dan moet je wel ruimte hebben om de pennen er uit te halen helaas dus.
    klein goed koop servootje gebruikt om te testen met wat gewicht er op jammer die overleed.

    Dus dit gaan we opnieuw bedenken en veranderen.
     
  18. jae.boonman

    jae.boonman

    Lid geworden:
    6 jun 2020
    Berichten:
    76
    Locatie:
    kapelle zeeland
    toen maar eens de bruder body uit elkaar gehaald, we hoeven niet te zeggen dat dit al een sport op zich is. Mas_ uitelkaar.jpg Mas op onderstel.jpg en je ziet het al op de foto cabine staat achterover en te ver boven de wielen.
     
  19. jae.boonman

    jae.boonman

    Lid geworden:
    6 jun 2020
    Berichten:
    76
    Locatie:
    kapelle zeeland
    en dan zoek je naar een verklaring want de cabine van de Johndeere ( eerdere project) was vlak aan de onderkant. cabineJohn.jpg cabine _mas.jpg

    Van de Masyferguson duidelijk niet.
    er is nog een hoop te doen en we gaan vrolijk verder en mede bouwers laat je niet uit het veld slaan door tegenvallers. de aanhouder wind
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2023
    ozy, trialrolf en Swen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina