Het is al weer even geleden dat ik wat van mij heb laten horen. wel veel verslagen met plezier gelezen. Aangezien ik net als de meeste toch ook nog 40 uur werkzaam ben voor een baas en in middels al 3 klein kinderen heb blijft er voor het (om)bouwen weinig tijd over. Komt er ook nog bij dat ik bij mooi weer liever buiten bezig ben met van alles en nog wat ( sporten, tuin, luieren enz) dus in de zomer geen bouw activiteiten. In mijn vorige bouwverslag van de Joskin kar had ik de vraag gesteld moet het groen of blauw worden.[ 20210401_171329 door jae.boonman geplaatst op 10 apr 2021 om 16:14 het is de John Deere geworden maar wel in zijn eenvoudigste vorm. 2wd en sturen simpele zender en ontvanger en nog steeds geen verlichting . Na een zomertje er mee rijden door de tuin tot de conclusie gekomen dat de originele banden van bruder leuk zijn maar niet optimaal. ( was ik al voor gewaarschuwd ) ik wou wat beters Andere plannen gemaakt en Begonnen met een andere versie een MF Na een bezoek aan de beurs in Rosmalen waar ik mijn banden kon ophalen die een medebouwer voor me had gemaakt en ook zijn tekening voor de velgen ter beschikking had gesteld begonnen aan de constructie die ik geheel zelf wou bouwen.
Dus na wat ervaring te hebben opgedaan met de John Deere vol goede moed aan een 4wd Deze wil ik uitrusten met een achter en front hef er moeten werktuigen aan kunnen om grond en gras te verwerken zo ook een borstel om te poetsen Dus geen snelheids monster maar een kracht patser. bij ome alie diverse onderdelen zoals motoren, bouwtjes en moeren van 2,5 mm + het nodige ander materiaal besteld. Het leek me wel wat om een vaste motor met differentieel en 1 assen uit op de voor as te plaatsen. Krijg helaas foto niet gedraaid
Vervolgens het stuur mechanisme en schommel as constructie aan pakken. versie 1 en er zouden er nog velen volgen los in de bankschroef werkte alles redelijk , maar als de bandjes op de grond stonden was de wrijving best wel groot waardoor de constructie niet solide was.
Ook poging nr 2 stranden sturen was oke en schommel as ook geen probleem aan drijving wel werkte niet zoals ik had bedacht en kreeg het ook niet direct goed ( uitgaande assen slingerde veel te veel). op naar iets nieuws
Dit ging al wat beter maar moest alles toch weer wat verbouwen gekochte alie as bewerkt zodat maat voering klopte en dat je ook fatsoenlijk de wiel adapters vast kon zetten op de as. Stuurservo op foto nog vast met beugel en 2 x m4 bouten veel te breed dus servo open gesloopt en dwars door 2 x een m3 boutje geplaatst ( muurvast) vervolgens de achter as voorzien van de motoren en even aan de voor constructie gehangen.
En ja dan ben je toch benieuwd of het ga werken, onder tussen rijst de vraag hoe krijg ik de body er goed overheen. heb er 2 van Markt plaats gehaald om te verpesten De tractor weegt ruim 5,9 kg en de joskin met inhoud komt op 10,6 kg filmpje van het rijgedrag staat op youTube .
Sturen kan inderdaad nog beter , filmen en rijden tegelijk was ook niet direct makkelijk, en voorwielen draaien ook nog gelijk wat niet optimaal is . komende periode proberen alles te verbeteren
Mooi werk en leuk dat je het hier plaatst maar waarom niet onder de bouwverslagen. Ik zet de trekkers etc er ook gewoon bij. Mag tegenwoordig
Ja is wel een goede optie, maar was allang blij dat ik er een keer toe ben gekomen om wat te plaatsen.
zo daar zijn we weer eens. ergens las ik een opmerking van iemand die het leuk vond dat er ook wel eens iets gepost werd dat fout ging. en niet alleen maar mooie 3d geprinte en cnc gedraaide constructie gemaakt worden. Nou ik kan daar wel aan meedoen, want afgelopen maanden veel dingen opnieuw moeten doen en iedere keer een klein stapje beter. het begon na de test rit met de achterhef, Bekijk bijlage 532230 Bekijk bijlage 532230
Zo zijn er al 2 fouten ( onvolkomenheden) gemaakt gaatjes in de hefbalk zijn niet recht enn de topstang houder is veel te breed. mooi verzonnen om de trekhaak in variabele hoogte te kunnen verstellen ,maar dan moet je wel ruimte hebben om de pennen er uit te halen helaas dus. klein goed koop servootje gebruikt om te testen met wat gewicht er op jammer die overleed. Dus dit gaan we opnieuw bedenken en veranderen.
toen maar eens de bruder body uit elkaar gehaald, we hoeven niet te zeggen dat dit al een sport op zich is. en je ziet het al op de foto cabine staat achterover en te ver boven de wielen.
en dan zoek je naar een verklaring want de cabine van de Johndeere ( eerdere project) was vlak aan de onderkant. Van de Masyferguson duidelijk niet. er is nog een hoop te doen en we gaan vrolijk verder en mede bouwers laat je niet uit het veld slaan door tegenvallers. de aanhouder wind