Bruder Trucks RC maken met Lego Technic

Hallo,

Wie heeft er wel eens een speelgoed truck (Bruder of Emek bv) omgebouwd naar RC met behulp van Lego Technic?

Ik denk erover om na mijn 1:50 projecten eens iets groters aan te maken en dan een goedkope basis RC te maken.
De reden waarom ik voor een Bruder of Emek basis zou kiezen is puur prijstechnisch. Ik heb het geld niet om er honderden euro's per model uit te geven.

Mvg,

Sven

Een uitdaging zou zijn als je een lego truck rc maakt , er is een lego truck bouwer in nl die mooie trucks maakt , op grote schaal

google even en dan zie je snel genoeg wat ik bedoel ;)

wat betreft het te gebruiken voor emek of bruder mwha , dan zou ik een onderdelen van een rc auto pakken en die aanpassen zo heb ik mijn eerste truck ook gemaakt , een 1:10 rc auto als donor gebruikt en in gebouwd in een bruder Mercedes

Groet Ivar

Wat betreft een hele RC truck van Lego. Zoveel lego heb ik niet en dat heb ik er niet echt voor over.

Die 1:10 rc auto is misschien wel een goeie om te proberen. Ik vermoed alleen dat Lego Technic voor mij makkelijk is. Ik heb ooit zo'n bulldozer bouwpakket in elkaar gezet. De electronica is een kwestie van klik en klaar.

Precies. Maar eerst alle 1:50 projecten afmaken. Daar heb ik ook nog genoeg werk aan.
Daarna een Bruder model aanschaffen om te kijken hoeveel ruimte ik heb om motoren enzo in te bouwen.

Hey sven,

Ik heb net als u al eens nagedacht om een truck om te bouwen met lego technic. Maar ik denk dat je met een probleem gaat zitten, namelijk plaatsgebrek.

En dan een andere optie die hier al vernoemd is: een gewone rc auto gebruiken en daar je truck dan mee ombouwen.
Maar hier is een ander probleem.
Ik zou graag ook een automatisch kiepsysteem willen hebben voor de aanhanger die aan de truck zal hangen.
Ik heb zelf al een systeempje uitgedacht met een servo, maar kan deze dus niet gebruiken omdat ik geen kanaal meer over heb.
Ik weet totaal niet hoe ik dit moet oplossen.
Dit zijn maar virtuele plannen dus ben nog niet gestart aan het project.

Groeten,
Maarten.

Dat probleem zou wel makkelijk op te lossen zijn, door de Technic motor in de motorwagen / trekker weg te werken en een as via de triangel en d.m.v die flexibele koppelstukjes naar de aanhanger toe. en dan daar het mechanisme inbouwen.

Maar goed dat matcht niet met wat je erin hebt.
Ik heb toch besloten om dit jaar nog een Tamiya truck aan te schaffen, inclusief lichtunit. Toch makkelijker dan proberen zo'n bruder om te bouwen. Dat komt nog wel een keer.

Back