Bruder Unimog wielbasis

Kan iemand mij zeggen wat de wielbasis is van de Unimog die gemaakt wordt door Bruder ?

02471.jpg

unimog

2x de helft,
neen geintje hoor
heb even gemeten bij een verbouwde van mij en het is 190 mm wb,
ik had de achterspatborden verandert dus het kan wel een mm of wat schelen,en is nog niet klaar,
had op een duitse forum net gelezen dat je de complete aandrijving van een conrad model kan gebruiken de reely leo x is een pick up met lipo accu erin voor iets van 100 euries,
het is maar een tip,
mvg markioo

Laatst bewerkt:
unimog

conrad electronics,
exacte site naam weet ik zo even niet,
op een duiste modeltrucksite stond onder unimog een bruder tip deze aandrijving kon je zo gebruiken,met draagarmen en al,
wel dat het een reely leo x pick upje is met lipo accu 99 euries
mvg markioo

unimog

reely leo x is niet meer leverbaar,bij conrad,
das balen,wilde de bruder mercedes sprinter 4x4 maken met de reely,
als iemand toch weet waar te kopen hoor ik het graag,
sorry voor deze vraag tussendoor,
mvg markioo

unimog

hallo
een vraagje aan skirmitt,
hoe heten deze pick up dan op ebay???
ik heb op youtube een filmpie gezien en deze pick ups rijden erg snel,
maar bij mij gaat het toch niet om snelheid maar het rijd wel goed,
het is dan geen speelgoed te noemen,
en ik wil er sowiezo 1 hebben en eigenlijk een tweede voor mn 1:16 unimog 406,
en als ze leverbaar zijn voor 50 euries doe er dan gelijk maar 2,
dus wie o wie kan me ze leveren?????????????????????????????
en de assen die ik zag in de link,ik wil er gelijk de tussenbak en de motor en vertraging erbij hebben,
mvg markioo

unimog

ja je hebt gelijk voor 30 euries erbij,
maar dan heb ik hem liever compleet nog in elkaar,
dus ik ben wel benieuwd hoe hij anders heet deze pick up,
en wat het dan kost,
mvg markioo

Andere namen die ik vond: Venom Mini-Giant, A-Tech Leo-X, Trinity Clash
A-Tech is de OEM fabrikant van deze speeltjes dus daarop kan je zeker al zoeken. Ze moeten zeker nog te krijgen zijn denk ik. Ik ben er ook nog naar op zoek. Zouden de wiel hexen standaard 12 mm zijn ?

unimog

hallo allemaal
skirmitt dank u wel voor deze namen,
ik ga hier mee aan de gang en als ik wat heb gevonden meld ik me weer,
mvg markioo

Ondertussen vond ik dat de hexen geen 12 mm zijn maar eerder 8 a 9 mm. Ik denk dat dat een maat is van Robbe. Voor Tamiya wielen word dat dus een adapter maken, of zijn die er al ?

unimog

hallo allemaal
heb net eentje gekocht op ebay voor 90 dollar incl verz,
dus 59 dollar voor de pick up en 30 verz,
dus iets van 55 euries is dat en conrad was 99 euries dus dat scheelt en daar was ie niet meer te krijgen/koop,
effe shoppen en je hebt hem en nog voor een leuk prijssie
het is teslotte een hobby en dat moet leuk blijven,
dus mn unimog krijgt zn 4x4 chassis,hehehe eindelijk ipv robbe assen is dit veel beter heb ik al op de duitse truckmodel forum gelezen,
niks inkorten van de assen,enkel de aansluiting voor de velgen schijnt een probleem,maar hij is er ook van graupner dus daar zal wel een velgje van te gebruiken zijn,we zullen het wel zien als ik hem heb,
mvg markioo

Ik heb er net eentje gescoord voor 36 euro, een meevaller vind ik. Ook ik zal een Unimog maken, daar droom ik al een tijdje van. Toch zal het een projectje van lange adem worden maar ik heb tijd ;) Net nu mijn TGA klaar is komt deze.
Hopelijk is de aandrijving sterk genoeg want wisselstukken zullen wel schaars zijn.

unimog

tja voor een tussendoor modelletje is dit een leuke prijs,
afwachten van de kwaliteit,
en een 406 in 1:16 rc en 4x4 is wel leuk om te maken,
en zal er toch niet dagelijks km mee maken,dus voor dat ik tandwielen versleten heb zal ik wel een tijdje verder zijn,
zag op tamiya amerika site dat er een unimog 406 komt op het crawler chassis,ziet er ook niet verkeerd uit trouwens,
heb zo n cabine 1:12 al van hafner duitsland en die op een xc/cc chassis van tamiya geplakt,
dus unimogs in div schalen,
mvg markioo

Back