Bruine aanslag bij uitlaatpoort

hallo, ik heb vandaag en gisteren mijn auto helemaal uit elkaar gehaald omdat ik hem een keer goed wou schoonmaken. Ik heb dus ook de motor van het chassis gehaald en de uitlaatbocht eraf geschroeft. (dat waar de pakking precies tussen zit) En in de motor dus, zit zo'n bruine waas. Komt dit misschien van de pakking, Of is dit roest!!! :? 8O 8O toch niet. Ik gebruik wel afterun. En deze buine waas is alleen bij de uitlaatpoort. Niet bij de zuiger. Ik kan dit er wel afkrassen met een schroevendraaiertje. Kan iemand vertellen of dit erg is, of dat het alleen maar "uitslag" is van de packing. Mijn packing is niet van metaal maar van karton/papier/stof achtig.

Ik heb een motor van CEN als jullie dat nog willen weten.

Alvast bedankt.

Verbrande olie wat aangeslagen is....

Moet je je niet druk over maken.

moet ik dit niet weghalen?

precies op het randje waar de zuiger zeg maar in de cilinder gaat zitten ook wat bruine korreltjes. Heel klein. Op een randje. naast de uitlaatpoort. Kan dit ook geen kwaat? bedankt roelof!

Als het echt een dikke laag is heeft het nut om het weg te halen, is het puur een aanslag hoef je er niets mee te doen.

Als je gaat schoonmaken... zorg dat geen vuil in de motor beland, een volledige demontage en schoon assembleren is dan de beste optie.
Ga dan niet schuren maar haal er een mesje langs.

je kan de bruine aanslag weg nemen met een beetje koperpoets of comandant.. werkt goed en je uitlaatspruitstuk is meteen gepolijst...
:wink:

ik heb het net uitgeprobeert...
meteen de hele uitlaat maar gedaan... bling bling..

mijn uitlaat is blauw. Kan ik die dan ook mooi bling bling maken? hoe? gewoone wassen en oppoetsen denk ik he?

@roelof. Die korreltjes zijn er maar heel weinig en ik denk dat het ene beetje aangekoekte olie is dan, als ik jou verhaal zo lees is het geen roest.

@peterpannetje maar dat spruitstuk is bij mij zilver kleurig he.. Kan ik dit dan nog met KOPERpoets oppoetsen?

bedankt voor jullie snelle reacties! :wink:

hier nog even een foto van die uitlaat
P7010398%7E0.JPG

Hmm, ik denk dat je hem helemaal zou moeten opschuren ofzo,...

Ik heb ook wel eens gelezen dat je het er met gootsteenontstopper eraf kan krijgen,...

En dan polijsten :D

Voor m'n tweetakt-uitlaaten gebruikte ik altijd Muscle ovenreiniger, lost alle koolaanslag op.

Baby-doekies!!! Daarmee is 'ie zo weer als nieuw, glimmend en wel...
Zoek maar even op 'gouden schoonmaak tip' hierin het forum....

CEN TR4 zei:
nee, want ik wil het blauw er niet afhebben hoor :D!
Maar mooi glanzend maken!

Oow, ik had het dan verkeerd begrepen ;)

Wat Bart_Banaan zegt, is echt een aanrader!
Babydoekjes gebruik ik zelf ook, werkt echt super!

ik heb een alum. uitlaat eronder..
ik heb hem gewoon gepoetst met koperpoets..
dat ging perfect.
bling bling... een nadeel is dat je het na het rijden steeds weer moet oppoetsen.. :cry: maar ja je hoeft maar een hobby te hebben he.??

jammer dat ik geen digitale camera meer hier heb , anders maakte ik een paar foto`s.

PS.
dat blauwe kan je gewoon doen met wat commandant..
GLIM GLIM.. 8)
DAT ZILVERKLEURIGE KAN JE POLIJSTEN MET KOPERPOETS.. WEL WAT WERK , MAAR MOOI EFFECT.. (sorry capslock..)

Back