bruine aanslag op cilinder

ik heb vanmiddag even mijn motor schoongemaakt en nu zag ik dat er bruine aanslag op de cilinder zit.
weet iemand waardoor dit komt en wat ik er tegen kan doen?
ik heb hier heel lang naar liggen te zoeken maar ik kan het nergens meer terugvinden.
als er hierover al een topic bestaat verwijs mij er maar naar.

haal nooit zomaar je motor uit elkaar.... :evil:

bruine aanslag is waarschijnlijk wonderolie uit je tornado brandstof.
[zoek functie gebruiken]

hey

het is gewoon aanslag van de verbranding van je brandstof is doodnormaal :D
geen zorgen om maken :)

(correct me if i'm wrong)

grtz pieter007

Dat klopt idd,

Is gewoon aanslag van de verbranding. Als er zwarte koolstof op zit, dan zou ik me zorgen gaan maken, maar zolang het alleen maar bruin ziet, dan is dat door de verkleuring van het metaal door verbranding. Waarschijnlijk is het in het midden van je cilinder net ff wat erger, doordat je gloeiplug daar zit.

Je bedoeld de verbrandingskamer ?????

Maar er wordt nogal wat verbrand en krijg je een aanslag van roet en verbande olie.
Als het in de kamer bruin gekleurd is staat je afstelling goed !

Over het uit elkaar halen van je motor: ik vind het juist goed om je motor af en toe helemaal uit elkaar te halen en goed schoon te maken. Altijd als ik dat doe zit er toch weer klein vuil in. Het is dus zeker niet overbodig om dat te doen.
Bovendien leer je hoe de motor in elkaar zit en weet je problemen met je motor soms beter op te lossen.

Ik ben het wel met Hilbren eens als je totaal geen verstand hebt van techniek, je niet weet hoe de motor werkt en in elkaar zit (de basis), laat staan hoe je hem weer in elkaar moet zetten. Let wel; het is een stukje techniek dat op sommige delen op de duizendste millimeter nauwkeurig gemaakt is en wat bij vekeerde behandeling snel kan beschadigen!

Wat de bruine aanslag betreft: inderdaad niks ernstigs. Als je zuigerkop daarentegen goud/rood kleurt kan dat een aanwijzing zijn van een motor die te heet wordt.

Back