Brunssum: Stepdown voltage regulator wel of niet?

Hallo forummers.
Ik zit een beetje met een ei en mss kan iemand mij hierbij een handje helpen.
Ik ben in het bezit van een T-rex 550E 3G FBL en lees in de beschrijving dat voor de Tail servo (DS620) een "Stepdown Regulator" optioneel is voor de T-Rex.
Als ik vervolgens verder lees staat er "3G flybarless contains 2 independent power circuits to enable the use of different voltage sources through the receiver (for example, 7,4V to the cyclic servo, 5V to the gyro and rudder servo"
Ten slotte staat er ook nog eens een waarschuwing dat er geen voltage regulator mag worden geplaatst als de bron al reeds 5 volt is. Dat laatste kan ik wel plaatsen, echter de eerste zin kan ik niet helemaal plaatsen?
Betekend het nu dat het FBL systeem op mijn T-rex nu voor de tailservo een aparte 5volts uitgang heeft waarvoor ik dus geen stepdown regulator nodig heb tussen ontvanger en staartservo, of raden ze het juist wel aan om een voltregulator tussen te zetten?? Ik ben even lost :confused:
Groetjes een iedereen.

Hallo @Dasuje:

eerste antwoord = je hebt voor een 620 servo geen stepdown (5,1 volt) nodig, dit is optioneel,
ik heb hem wel ingebouwt dat het niet mis gaat,
als je een andere servo (bv. futaba 9202) gebruikt

2. met 7,4 volt bedoel je zeker een lipo, die vollgeladen wel 8,4 volt levert,
dan is ook een 620 servo niet met eens, die mag max 6 volt hebben,
dus je hebt een voltage regelar notig, bv B6T 2 in 1 voltage regelar,
die brengt die lipospanning naar 6 volt,

3. gebruik je een 620 servo aan de swash en een 4,8 servo aan de start,
heb je alle 2 systeme nodig, of je hebt 4 x servos met 4,8 volt en een
accu pak i.p.v. lipo.

groetjes van Uwe

Beste heli-Uwe.
Bedankt voor je reactie. De servo's die ingebouwd zijn, zijn de orginele Servo's die geleverd worden bij de T-rex 550E 3G. Dat houd in dat de swash bediend wordt door DS610 van Align, en de rudder door een DS620 van Align. Als je aangeeft dat je een stepdown regulator voor de zekerheid hebt ingebouwd, dan ga ik niet op € 8,- bezuinigen en monteer ik hem er ook tussen.

Vraag 2 was een letterlijk voorbeeld uit de handleiding van de Rex. Echter ik kon uit dit voorbeeld niet halen of het mijn eigen t-rex betrof, vandaar mijn verwarring.
Verder wordt er als lipo accu een 6s 5300Mah geadviseerd die tevens wordt afgetrimt door een BL Speed Controller (ook wel BEC output voltage setting) naar een lager voltage welke niet wordt genoemd. Van hieruit gaat er een lager voltage direkt naar de ontvanger. De spanning van deze stroom zou volgens de beschrijving 5-6V lager zijn dan de inkomende spanning van de lipo.? Echter ik weet ik niet of ik het bij het rechte eind heb!
Ik heb het gevoel dat het toch de goede kant uitgaat en leer steeds meer van de gehele techniek en daar ben ik zeer blij mee, dus wederom bedankt.

Jelle P.

Zooo,
je hebt dus geen separate stroomverzorging
voor servo ent ontvanger, dat loopt via de ESC
(bij grotere heli’s, de 600 en de 700, heb je een separate stroomverzorging).

Bij jou kan je de spanning instellen van 5 tot 6 volt,
dat zijn die piep-toon als je de helikopter aan doet.

In jou beschrijving vind je hoe je dat moet doen,
ingewikkeld, maar als je het een keer door hebt,
is dat goed, trouwens stel je da ook softstaart en governor in.

Als je dat niet wilt doen, meet de stroom aan de ESC,
hij kan 5 of 5,5 of 6 volt zijn,
moet je het niet doen,
alle 3 varianten mag je gebruiken.

Suc6 verder, groetjes van Uwe

Jelle,
Wat voor regelaar/bec heb je?? Zit in Oirsbeek, stuur maar pb met je nummer als je er niet uitkomt!

Hallo beste MacIak.

Volgens mijn beschrijving heb ik een "RCE-BL70G Brushles ESC" Op de BEC zelf staat dat deze een output heeft van 5-6Volt.
Mocht ik er niet uitkomen, dan zou ik graag van je aanbod gebruik willen maken en stuur ik je een PB. Je bent dan van harte welkom in Brunssum.

Ook Heli Uwe bedankt voor je antwoorden. Het klopt dat er in de beschrijving het een en ander staat over instellen van bepaalde alarmeringen en spanningen. Echter moet ik altijd goed mijn best doen om deze engels talige handleiding om te toveren in voor mij begrijpend nederlands.
Nu begrijp ik ook dat een Stepdown voltage regulator als optie wordt genoemd.
Weer wat geleerd.
Wederom de groetjes.

JP.

Hallo beste MacIak.

Volgens mijn beschrijving heb ik een "RCE-BL70G Brushles ESC" Op de BEC zelf staat dat deze een output heeft van 5-6Volt.
Mocht ik er niet uitkomen, dan zou ik graag van je aanbod gebruik willen maken en stuur ik je een PB. Je bent dan van harte welkom in Brunssum.

Ook Heli Uwe bedankt voor je antwoorden. Het klopt dat er in de beschrijving het een en ander staat over instellen van bepaalde alarmeringen en spanningen. Echter moet ik altijd goed mijn best doen om deze engels talige handleiding om te toveren in voor mij begrijpend nederlands.
Nu begrijp ik ook dat een Stepdown voltage regulator als optie wordt genoemd.
Weer wat geleerd.
Wederom de groetjes.

JP.

Hoi, :xmas:
ik zou de hulp echt aannemen,
als je bv. een regelaar een keer geprogrammeerd hebt,
zou je zeggen, ooohhhhh, dat was het,
omdat je uit de beschrijving niet uit komt,
Ik tenminste niet en veel andere ook niet.
suc6 verder ... gr. Uwe

Back