Brushed - Brushless

• Topicstarter Topicstarter Twister24
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Twister24

Guest
Hallo iedereen.

Ik had een heel kort vraagje: Kan iemand mij in het kort uitleggen wat een brushed motor en een brushless motor betekent en wat het verschil ertussen is?

Alvast bedankt ;)

Sorry kerel, maar ik vind dat je dat echt op zoveel plekken hier kunt vinden dat dit topic pure vervuiling is voor het forum.

Gebruik nu eens gewoon de zoekfunctie rechts bovenin en doe niet zo koppig.

Succes

Wat een kut-forum is dit, je kan niet eens rustig je vraag neer zetten.

Niet zeggen van "Ga dan naar een ander forum", dat was ik al van plan.

[mod]Als jij niet meteen een antwoord op je vragen krijgt maar gewezen wordt op de zoekfunctie waar inderdaad al veel geschreven is over brushed en brushless, is het forum niet meteen een k*t-forum. De zoekfunctie is er niet voor niks! Gebruik deze dan ook en neem de moeite om eerst eens zelf dingen te zoeken dan te verwachten dat alle info je zo in de schoot geworpen wordt.
Je stelt een vraag en je krijgt als antwoord dat er veel over te vinden is op het forum, m.a.w. dat je even wat moeite moet gaan doen om aan de info te komen. Als dit je al te veel moeite is dan sta je vrij natuurlijk om op een ander forum te gaan kijken maar daar krijg je dezelfde antwoorden...[/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
Zozo rustig aan Twister24,

Het komt er op neer dat een brushless motor (hence the name) geen borstels heeft. Wil je wat dieper op de materie in gaan lees dan How Electric Motors Work

Daarbij komt nog dat het grote voordeel is van brushless is dat je dus niet je koolborstels hoeft te vervangen en je anker hoeft af te draaien. Het eist dus veel minder onderhoud dan brushed.

Dan snap je het wel ;)

Laatst bewerkt:
Een forum is onder andere bedoeld als naslagwerk. Als je iets wilt weten probeer je dat eerst met de zoekfunctie te vinden en als je het dan niet kan vinden stel je je vraag. Anders komen er teveel topics met precies dezelfde vragen. Als je dat niet begrijpt en zo over dit forum denkt zal niemand je tegenhouden naar een ander forum te gaan om daar tegen precies hetzelfde aan te lopen.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Er mag best wat moeite gedaan worden door mensen om eerst eens het forum door te zoeken ipv vragen te stellen en te verwachten dat de info maar in je schoot geworpen wordt. De meeste hier zijn helemaal niet beroerd om te helpen maar veel haken af (incl. mezelf) op het moment dat er gemerkt wordt dat er totaal geen tijd en effort in gestoken wordt.

Dat maakt een forum niet meteen een k*t-forum lijkt me, je krijgt alleen niet het antwoord dat je graag zou willen. Helaas, dat zal je in je leven nog wel vaker tegen komen... Dit alles is voor mij wel reden om hier een slot op te gooien iig...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back