Brushless 1/8 HPI Savage

25C is niet veel vind ik persoonlijk.
Zeker om de reden die Wen ook zegt, is het wel echt 25C?
Daar komt bij dat ik ook wel eens heb gehoord dat de maten bij HK niet altijd kloppen?
Heeft Gens Ace ook niet wat?

Oh, graag even je post aanpassen in het vervolg in plaats van 3 achter elkaar.

Whoops sorry ;-) zal ik doen en ja ik heb altijd met hobbyking gewert gens ace is duur precies en heeft niet echt iets !

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan nog wel eens lastig worden, want hoe meer C hoe groter de LiPo vaak is.
Maar past een 5000mah 35C oid niet?

Gens Ace is inderdaad iets duurder, maar wel zeer goed.
En ze hebben aluminium plaatje in de softcases als extra bescherming tegen evt opspattende dingen, dus je zou ook tussen de softcases kunnen kijken, daar hebben ze veel keuze in.

Van zippy, heb ik alleen de 8000mah 30c in mijn savage gehad. Van turnigy had ik de 20 en 30c 5000mah gebuikt. Die 20c worden wel iets warmer dan de 30c, maar ze worden niet bol ofzo en zijn gewoon goed te gebruiken in een savage.
Dit is sws een bash wagen, dus heeft geen zin om dure accus voor te kopen. Dus als je die klepjes wilt slopen, dan zal ik je adviseren de 8000mah van zippg te nemen. Ze zijn iets van 35 per stuk dacht ik. Als je niet wilt slopen, dan gewoon de 30c softcase 5000mah van turnigy. Die zijn rond dezelfde prijs dacht ik.
De opening van die klepjes moet je sws groter maken.

Gaat er wel in. Jij hebt sws straps nodig voor die batterybox. Die dingen schieten altijd los als je ze niet vast bind.

2 jaar geleden paste ze gewoon erin. Of moeten ze nu die maten hebben aangepast. Anders zie ik ook 40c nano techs. Zijn 7 dollar duurder, maar die zijn 45mm hoog.

Re: Plaats hier foto's en video's van je RC auto in actie.

Hoi iedereen

Net de eerste keer op 6s gereden en na het rijden was het kapje over de spur aan het smelten zo warm! Vertanding is 14/44 waar kan dit aan liggen de verkeerde vertanding of de slipkoppeling te vast ik heb pas een nieuwe slipkoppeling en ik denk redelijk vast gedraaid

Laatst bewerkt:
Hoi,

M'n Savage Flux HP verliest na zo'n 100 meter al bereik, misschien niet eens 100 meter. In ieder geval heel snel. Aangezien de auto als een speer gaat is hij dus zo buiten bereik.

Het is de standaard zender van HPI, maar dit kan toch niet normaal zijn. Dit heb ik namelijk nog nooit gehad, Traxxas zenders gingen heel erg ver.

Weet iemand wat het kan zijn?

Mvg,
Rajeev

--
Opgelost, batterijen van de zender waren zwak.

Laatst bewerkt:
Opgelost lees ik net ;-) maar kweet niet als je goed beseft wat 1000meter is maar dan zie je, je Savage als een kleine zwarte vlek! ;-)

Hoi iedereen

Net de eerste keer op 6s gereden en na het rijden was het kapje over de spur aan het smelten zo warm! Vertanding is 14/44 waar kan dit aan liggen de verkeerde vertanding of de slipkoppeling te vast ik heb pas een nieuwe slipkoppeling en ik denk redelijk vast gedraaid

Ten eerste 14t pinion is te laag. Ik had mijne met flm xl gemaakt en gebruikte een 15t pinion. Dus als de jouwe nog de standaard tvpz hebben kan je wss nog een tandje hoger. Je slipper clutch moet je helemaal indraaien bij 6s anders slipt die teveel en verbrand dat kapje. Alleen let wel op je gearbox en pinion. Die spur is van gehard staal, maar de standaard pinion en de bovenste gear in je box niet. Die slijte bij mij heel snel op 6s en moest ik die na 2-3x rijden al vervangen naar hd versie.

Hoi ik heb net wat gelezen in dit topic over de stuur servo die door velen is vervangen nu ben ik vanplan dit ook te doen maar omdat die reacties van 2010 zijn vraag ik het even opnieuw kan iemand me een tip geven voor een goede vervangen voor de servo prijs mag rond de 70a80euro zijn... ik vraag het even opnieuw omdat er in het servo gebeuren veeeel dingen zijn veranderd ondertussen dus voor er weer mensen comentaar hebben dat deze vraag al is gesteld aub!

En thanks Wen maar ik had het ondertussen al ;-) kheb de hd in de gearbox nu binnenkort de rest!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back