Brushless 1/8 HPI Savage

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drkdgglr, 28 nov 2008.

  1. thehighlander

    thehighlander

    Lid geworden:
    10 feb 2008
    Berichten:
    56
    Locatie:
    Lelystad
    Ik kon mij herinneren dat de punch control op 100% stond en niet zoals de default op 0%. Ik ben dus een beetje bang dat er nog meer instellingen anders stonden dan de default.
    Wat is bijvoorbeeld verstandig met het gebruik van Lipo's? staat deze op auto of stel ik handmatig de cutoff voltage in......
     
  2. thehighlander

    thehighlander

    Lid geworden:
    10 feb 2008
    Berichten:
    56
    Locatie:
    Lelystad
    Wat een prachtig filmpje! leuk om weer een andere tak van sport te zien. Mijn omgeving beperkt zich redelijk tot het met geweld rondjes rijden op een grasveld.
    Heb je nog zaken aangepast? Ik kan me zo voorstellen dat al het stof geen goed doet aan de motor. En heb je ook nog iets gedaan aan de schokbrekerhoogte? Om niet te snel om te kiepen heb ik de kleinste ringetjes er tussenuit gehaald.
     
  3. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Met de instellingen moet je een beetje spelen. Ik heb nu ook iets fout ingesteld. Wanneer ik de remmen aanraak blokkeerd die meteen, en dat met slechts 50% remkracht :D. Ik heb de cutoff op 12.5v gezet met en ik rijd 4S. Normaal gesproken zet je hem dan op 12v = 3v per cel maar wanneer 3 cellen hoger en 1 cel lager voltage heeft kan het in totaal nog altijd boven de 12v zijn vandaar die 0.5 extra marge.

    Ja die plaats is in een dorp/stadje bij mij in de buurt. Was er enkele maanden geleden al geweest maar sindsdien niet meer. Nu dus samen met een bashbuddy van me en we hebben ons goed vermaakt ;)

    De Flux is compleet stock op andere ontvanger na dan. Heb wel de battery boxes omgedraait (dus de rechterlinks en de linker rechts). Dit zorgt ervoor dat je de LiPo's er veel makkelijker in kunt doen omdat het deurtje helemaal open kan.

    Het stof viel wel mee, alleen dat orange spul (soort van gravel) is rot spul, daar rijd ik ook niet meer op. Verder maak ik de wagen na gebruik schoon, even met de luchtcompressor en met een kwast ;). Aangezien ik vooral wil springen heb ik de spacers erin gelaten. Als je zoals jij zegt meer rondjes rijd dan kun je proberen wat spacers er tussenuit de halen. Kan me voorstellen dat het best wat scheelt.
     
  4. offroad-racer

    offroad-racer

    Lid geworden:
    31 mei 2009
    Berichten:
    186
    zeer mooi filmpje idd :)

    echt tof om te zien lekker jumpen ga zo door:banana:
     
  5. Plancore

    Plancore Guest

    @nard cox

    Ik dacht dat je een erbe ging halen.
     
  6. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Heb ook heeeeel lang liggen twijfelen tussen beide.

    Toch de Flux boven de ERBE gekozen omdat hier nergens tracks dicht in de buurt zijn waar ik zou kunnen racen. Daardoor doe ik vooral bashen wat me erg goed bevalt. Als je dan ziet wat zo'n Flux allemaal marcmyster en de maker van het voorheen genoemde filmpje (AVIDRC).

    EDIT : Ook de mijne heeft nu al flink wat klappen gehad. Een van de vetste helaas niet op video staat: Ik reed van me weg met zo'n 40kmph denk ik op een zandvlakte, nam een mini jumpje kwam netjes neer en 0.5 seconden later vloog ik ineens 3 meter de lucht in en maakte wel tig flips en turns. Natuurlijk niets aan de hand, maar was wel kicken :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel


    don't jinx it. ;) ik zou er niet vanuit gaan dat hi met da soort dingen heel blijft om eerlijk te zijn. je hoeft maar 1 steen te hebben die verkeert ligt en je hebt iets kapot. :)
     
  8. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    True, weet ook best dat hij verwoestbaar is, maar als ik kijk wat ik er tot nu toe mee heb gedaan moet ik toegeven dat hij het goed volhoud en zijn reputatie eer aan doet.
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2009
  9. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    dat zal best ja. ben wel benieuwt om zo'n Savage Flux een keer in eht echt te zien rijden. heb hem 1x zien staan in dortmund in de winkel, maar verder nog helemaal niet.
     
  10. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Ik ben benieuwd de ERBE een keer live in actie te zien, heb er nog nooit een gezien in real life. Dus gogo die Drunese Duinen meeting oid :D
     
  11. Plancore

    Plancore Guest

    Veel plezier met je flux, ik heb er tot nu toe nog niet mee gereden.
    Wacht nog steeds op lipo's.
    Maar de ERBE kan meer hebben dan je denkt hoor, alleen als je gaat bashen moet je de wing er af halen, want als je daar op land is hij kapot.
    En de Drunese duinen wil ik graag wel heen, maar is te ver voor mij anders was ik cker van de partij met mijn flux erbe en slash.:D
    Wij gaan meestal naar Bakkeveen of Appelscha (kale duinen).
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jun 2009
  12. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Ik zal ook zeker niet zeggen dat de ERBE een zwakke wagen is, zie ook [URL="[/URL] (weet niet of deze geupgrade zijn). Maar de Savages zijn gemaakt om te bashen (zie ook de promo's). De ERBE is meer gemaakt om te racen (zie hun promo's).

    Het is gewoon heel simpel (al 1.000 x gezegd):
    ERBE voor racen en beetje bashen
    FLUX voor bashen en beetje racen

    Aangezien ik vooral wil bashen ben ik voor de Flux gegaan. Welke LiPo's heb je besteld en waar?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    valt ook wel mee hoor. m'n wing heeft al een paar keer vest gezeten in het zand. ook heeft die al een aantal radslagen overleeft. :) (mja.. heb nu ook een wing op reserve liggen, dus durf het op het moment ook wel aan, haha. :D )
     
  14. Plancore

    Plancore Guest

    Ja ik ken het verhaal van erbe racen, flux bashen.
    Daarom heb ik ze allebij, ik vind de erbe logischer in elkaar zitten.
    En leuker om aan te sleutelen.
    Ik heb de zippy's 3s 5000mah 30c besteld, en bij pk nog 2s intelect.
    Jullie weten wel hoe populair die lipo's zijn, dus je kan vet lang wachten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jun 2009
  15. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Tja .. allebei .. opzich een droom die uitkomt natuurlijk :D

    Weet niet of die LiPo's nog geleverd gaan worden aangezien de Zippy's verdwijnen. Als je niet kunt wachten gewoon de Turnigy 5000mAh 25C halen ;). Je kunt de ERBE LiPo's toch ook in de Flux zetten of niet ?

    Heb met de Flux nog niet veel gesleuteld, 1x de mesh goed gezet en paar keer centerdiff opengehaald, viel me niet tegen. Hopelijk blijft dat ook zo.
     
  16. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel

    eergisteren hadden ze weer 14 in stock. (van -70 of zo, naar 14) heb ik meteen samen met m'n kameraad 4 besteld. Krijg vandaag het bericht dat m'n order verstuurd is. Ik dacht eerst dat ik te laat was,.. want toen ik 5 minuten weer op de pagina van die lipo's was (na het betalen dus..) stond de stock alweer op een negatief getal! >.<
     
  17. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Dus jij krijgt ze wel maar plancore niet .... relaxt :D
     
  18. Plancore

    Plancore Guest

    Dat meen je niet ik wacht al 2 week op die krengen.:(
    Ik ga er meteen even een mail heen sturen.
     
  19. joeribar

    joeribar

    Lid geworden:
    29 mrt 2008
    Berichten:
    610
    Locatie:
    Ellikom
    savage flux

    hallo

    ik heb wat liggen zoeken op internet
    en ben uit gekomen op Savage FLUX
    weet iemand wat de nadelen zijn van
    dezen wagen ?
    want ik heb al een rustler VXL maar
    ik wil overgaan naar een monstertruck

    alvast bedankt

    grtjes Joeri
     
  20. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Zoals je in mijn onderschrift kunt lezen heb ik beide wagens. Als je wil gaan springen en bashen heb je aan de Savage Flux de juiste wagen. Nadeel zijn de diffs die niet super sterk zijn (al heb ik er zelf geen problemen mee) en sommige zeggen dat de radio niet top is (zelf geen ervaring mee aangezien ik direct mijn DX3S heb geinstaleerd). Wil je meer racen, vooral op ondergronden met veel grip dan ben je beter uit met de E-Revo Brushless Edition.
     

Deel Deze Pagina