Brushless 1/8 HPI Savage

Daar gaat je stuuras niet in maar je aandrijfas.
Dit is een outdrive.

Misschien dat je het in je manual kunt vinden. Of natuurlijk ff kijken op de site van HPI bij parts.

Ik ben gisteren speciaal naar een officiële zaak gereden van Hpi. Hij zei dat dit niet origineel was en niet te bestellen was. Ik heb geen manual, heb deze okazie gekocht .. Dacht dat hij dat stuk mssn via ebay ofzo had gekocht?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok thanks caretaker! Ik heb het onderdeel gevonden. Morgen eens bellen voor dit stuk en zeggen dat het wel een origineel stuk is wat hij wel kan bestellen!

Thomaz

Ik ben gisteren speciaal naar een officiële zaak gereden van Hpi. Hij zei dat dit niet origineel was en niet te bestellen was. Ik heb geen manual, heb deze okazie gekocht .. Dacht dat hij dat stuk mssn via ebay ofzo had gekocht?

LoL, wat voor officiele zaak is dat nou? Dat een medewerker niet eens weet dat het een savage xl cup is, vind ik wel erg weinig kennis als je een officiele HPI zaak bent.

Ik vind dat ook Wen. Zeker als je weet dat hij 25 jaar zelfstandig is. Op de website ziet staan dat het met passie is .. Niemand gaat buiten voor dat je verder geholpen bent. yeah right .. zucht .. Ik heb men Savage nu binnen gedaan bij mij in de buurt. Iemand die tenminste de moeite deed. Met men auto begon te rijden. Wist waar het probleem zat. Dit nu gaat oplossen. Het grappigste is nog dat hij geen officieel Hpi dealer is .. Ik heb zin om de Hpi shop eens te bellen en vragen achter een bepaald onderdeel nummer. Blijkbaar is het dan toch geen "aftermarket" product. Bon. Ik zal laten weten als het opgelost is!

Groeten Thomaz

masegahe.jpg
y9ubu2ag.jpg
y6ajavyn.jpg
a3esyma5.jpg
uve6u9ug.jpg
yqu2unyg.jpg

Zo dit is opgelost. Draait stukken strakker. Vanvoor stonden alu parts. Nu staan er de originele stukken vanvoor terug op en de speling die er op stond tot een minimum herleid.

Groeten Thomaz

Na zeker 10x mijn auto mishandeld te hebben op 6S d.m.v. backflips etc., ben ik volgens mij door mijn achterste diff heen. Als ik gas opbouw, hoor ik vanaf ongeveer 20% gas een hard tikkend geluid, dat moet wel de diff zijn. Wat opmerkelijk is, is dat bij volgas de voorste wielen helemaal beginnen te baloonen en de achterste wielen heel zacht bewegen. Het lijkt wel alsof de voorste wielen mijn auto op dat moment vooruit brengen. De voorste banden baloonen zoals eerder gezegd heel erg. Normaal kan ik pas vanaf een hoge snelheid volgas, anders klapt m'n auto omver.

Het gekke is dat ik niets geks zie. Zowel mijn spur en pinion om het zo maar even te noemen, zien er nog perfect uit (van de diff dan). Mijn auto is ook nog eens voorzien van bulletproof diffs die oersterk schijnen te zijn. Maar het moet de achterdiff toch wel zijn? Want met de transmissie is niks mis, al gecontroleerd, en de power wordt gewoon naar voren 100% op de wielen gezet, vandaar dat ze baloonen.

Hier wat foto's van de diff:

xol3zd.jpg

rm5jye.jpg

2l9nw90.jpg

sxoi8w.jpg

Het enige wat ik kan bedenken, is dat de Diff Case Washer (HPI #86099) versleten/stuk is. Dat is dus het plaatje met 4 schroefgaatjes erin.

Verder zou ik echt geen idee hebben wat het is. Weten jullie het misschien?

Alvast bedankt!

Heb je wel olie in je diff, anders draait hij misschien veel te makkelijk?
Zitten de setscrews van de cups die van de transmissie naar de achterbulkhead lopen wel goed vast?
Anders glijden die door, en krijg je geen aandrijving.

Ik hoor wel een erg hard tikkend geluid komen, dat moet toch de diff zijn?
En wat bedoel je met de cups? Datgene waar je de aandrijfas in schuift?

Alvast bedankt!

ik gok of het lege diff (ik weet niet of dit al zo was, maar ziet er erg schoon uit). anders kan het komen dat het diff niet goed uitgelijnd is geraakt en daardoor af en toe slipt.
Dat is makkelijk op te lossen door een paar shims bij de lagers te doen zodat hij dan niet meer kan slippen.
mvg Tom

Hmm oke bedankt. Dit zijn nog de diffs die in de auto zaten bij aankoop. Hij is ook pas 2 maanden oud ongeveer. Maar kan iemand zien of de diffs, dus spur of pinion of spider gears stuk zijn? Een nieuwe diff kost 50 euro, dus het zou wel zonde zijn als ik dat voor niets koop.

Ik ga wel de olie kopen (HPI Z164 en Z160) en beide diffs oliën. Maar hoe kan het dat ik nooit last had van een hard tikkend geluid en nu wel? Ik had ook niks met de diffs gedaan, dit is voor het eerste dat ik ze eruit haal. Hiervoor was alles nog fabrieks.

Zijn de bulkheads nog wel goed?
Wat ook kan, is dus dat de set screws los zitten, en als je gas geeft, deze verschiet van het rechte stukje, en dat dat een tik geeft?

De bulkheads zijn nog wel goed ja. Maar als de set screws los zaten en dat tikkend geluid geven, dan kan het toch niet de achterwielen weinig/niks doen bij volgas maar dat alleen de voorwielen dan baloonen? Het rare is, als ik erg langzaam rij hoor ik dat tikkend geluid niet. Na ongeveer 20%-30% gas begin je het tikkend geluid te horen en accelereert de auto erg slecht, terwijl hij hiervoor echt wegschoot bij een 20-30% gas zonder het tikkende geluid te maken...

Natuurlijk zal hij zachter gaan alsdie set screws los zitten, want dan heb geen aandrijving meer achter, omdat de cup gewoon robd draait op de as..

Met de set screws bedoel je deze toch? Deze zitten toch alleen in de cups? Deze heb ik gecheckt en ze zijn goed vast...

mISVeUKmpfhhwkBYJ41_Btg.jpg

Die bedoel ik inderdaad.

Als je je diff in de bulkhead doet, en deze dicht schroeft, kun je het diff dan heen en weer bewegen?
Of de pinion gear?

Back