Brushless 1/8 HPI Savage

Dat en heb je er niet bij gezet, maar dan nog snap ik het niet, want olie en PTFE spray is iets heel anders dan remmenreiniger.
Remmenreiniger werkt juist TEGEN olie, wat de alle olie dus van de metalen delen haalt, en dus de bescherming tegen roest.

vet houdt ook water vast, een dun laagje olie weert het juist. Ik kan je wel het verschil tussen vet en olie uitleggen, maar dan ben ik nog wel even bezig. En daarnaast staat er, en dan moet je goed lezen: "ptfe of remmenreiniger KAN OOK" dat wil niet zeggen dat remmenreiniger een olie is. dus ff uit de rode waas van verbeteren komen en gewoon ff goed lezen!

maar nu weer lekker terug on topic

Laatst bewerkt door een moderator:
Rustig maar, Ik zit niet in een rode wolk van verbetering, ik zeg alleen wat ik vind, daar is het forum voor toch?

Maargoed, dit gaat toch niet goedkomen, ontopic inderdaad!

Mooi dat hij het weer doet!

Auto uit mekaar.
Ijzer in wd40.
Elektronica en banden apart.
De rest in de vaatwasser.

Zo doe ik dat bij elke winter stop.

Alles eraf, chassis in sopje, assen met doekje, lagers in wd40, elektronica apart en banden ook, schroefjes in wd40, diffjes met doekje, en dan opnieuw invetten en dan weer in elkaar :) doe ik elk seizoen en dan ook elk seizoen nieuwe lagers

Het lijkt mij dat dat wel moet kunnen?
Om kunststof te kunnen dyen moet het ook in kokend water.
Alleen zit het in een vaatwasser wel tegen heet metaal aan.

is de hitte van de vaatwasser wel goed voor alle kunststof/plastic delen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Kent iemand goede onroad banden voor de Savage Flux HP die veel grip bieden? Ik zat te kijken naar HPI Phaltlines, maar met velgen erbij kom ik uit op grofweg €100,- voor een complete set. Is dat niet een beetje overpriced voor een set goede onroad banden, of is dat de normale prijs?

Ik ben van plan de banden te gaan tapen om het baloonen te voorkomen. Daarom wil ik geen banden met vooraf gelijmde velgen erop.

Ik wil met deze banden dan wel hoge snelheden gaan halen. Met mijn huidige banden gaat dat niet, de auto zwabbert te veel omdat de banden bij een kwart gas al te veel baloonen.

Kijk ook eens naar Proline banden en velgen.
Misschien dat je met truggy banden meer resultaat zult behalen. Die zijn net ff smaller.

Ook Axial heeft meen ik redelijke banden en zeker goede velgen.

Ok, bedankt.

Is Proline wat banden betreft beter dan HPI? Ik heb wel eens offroad banden van Proline gehad, van HPI alleen nog maar de standaard banden. De banden die ik nu heb zijn erg goed voor offroaden, maar baloonen gewoon te veel voor onroad. Zeker met die power van de Savage.

Ik zou dan moeten kiezen tussen Proline Road Rages en HPI Phaltlines.
Met beide banden geen ervaring. Ik ga ze wel allebei tapen en daarna dus de velgen er op lijmen.

Proline is absoluut goed.

Maar als ik de foto's naast elkaar zie zou ik zelf voor de HPI Phaltlines gaan vanwege de lage banden. De Road Rage heeft een hogere sidewall die meer roll geeft. En dat is onroad niet heel erg wenselijk als je speedruns wilt doen.

Back