brushless aandrijving voor magister??

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
A

Acropilot

Guest
ga deze vakantie werken voor een nieuwe clubkist, namelijk de magister :)

angezien ik die voorhistorische speed motoren al een jaar niet meer gebruik prefereer ik natuurlijk brushless, ik zie dat mpx dit jaar met een brushless set op de markt komt, maar ik kan ze nergens vinden waar ze in stock zijn, en ze zijn vrij duur.

daarom de vraag, welke brushless motor goed is om de magister genoeg van trust te voorzien waardoor ik nog altijd kan slepen, en zelf verticaal mee kan steigen.

liefst blijvend op 3S 2200 - 3200 mah (maximale stroom: 48 amps, niet hoger anders moet ik zwaardere lipos kopen ;) )

mvg, sam

niemand een idee?
ik dacht aan een MEGA of een van de rctech/perba motoren, of iets dergelijks, of toch beter wachten op die aandrijfste van mpx??
ook zie ik in de set van mpx, dat er een alu plaat bijzit, voor op de motormount van de magister erbij te bevestigen, voor wat is dat?

mvg

juist eventjes zitten rondneuzen op united hobbies (hebben jullie hier goede ervaring qua verzending en dergelijke?)

welja, dit zijn mij voorgestelde motors:
Web Page Name
Web Page Name

met deze regelaar:
Web Page Name

maar welke accu neem ik dan?
4S:Web Page Name
Web Page Name

iemand enig idee???
bedoeling is dus om zolang mogelijk in de lucht te blijven, genoeg power te hebben om eventueel verticaal te steigen.

mvg.

zijn die motors van UH dan niet goed?
enneuh, welke lipo raad je dan aan?

mvg

:yes: jawel, dat heb ik toch niet gezegt dat ze slecht zijn :P

ik heb er pas ook een besteld , wel een lichtere versie :wink: HXT35-36B

lekker goedkoop daar 8)

Tussen de motors op de site van bungymania staan ook een paar (door hun geteste op oa de magister) motoren van UH, hextronik motoren geloof ik dat ze heten...

Mvg Jesse

hoor juist van iemand dat het verrekt langdurig is daar bij UH, wat denken jullie?
motor en esc daar?
jammer is wel dat de 4S lipos uit stock zijn.

please, zoveel mogelijk advies, de koop zal binnenkort gebeuren :D

mvg

idd, ik heb al redelijk veel gehoord dat et langdradig is......

flying jesse zei:
Tussen de motors op de site van bungymania staan ook een paar (door hun geteste op oa de magister) motoren van UH, hextronik motoren geloof ik dat ze heten...

Mvg Jesse

hehe :wink:

waarom zouden ze dan HXT... noemen :P

bon, zojuist eventjes men setup zitten bekijken, en ga toch maar voor een Himax C 3528-1000 met een 60amp esc van bij rctechnics, met als lipo een 3S 4100mah 15c accu, met 3 hitec hs)81 servos, goeie setup?
eneuh, welke prop mag hier op die Himax C 3528-1000 ??

en weet iemand, voor wat dat alu plaatje dient op deze foto?
033263201.jpg

groeten

Staat toch bij je link ? :P

3S LiPo/Prop: 12“ x 6“: Stromaufnahme: ca. 53,0 A

beetje experimenteren kan nooit geen kwaad :wink:

Alu plaatje wss voor motermontage?

verder vind ik niet veel testresultaten over die moter dan deze:

Motoren der 450 Watt-Klasse, die je für Sportmodelle bis ca. 2.7 kg oder für anspruchsvolle Kunstflugmodelle bis. ca. 1.5 kg geeignet sind. Typische Propellergrößen sind 13 x 6.5" oder 12 x 6". Diese Motoren sind bestens geeignet um Modelle, die für Verbrennungsmotoren von ca. 5ccm Hubraum ausgelegt sind, zu elektrifizieren.

Grtz

inderdaad, ze raden op de site een 12x5 aan, maar ga beginnen met een 11x5,5
btw, zijn die servos goed genoeg qua trekkracht?
zeker als je onthoud dat de rochtingservo ook nog eens het voorwiel moet kunnen besturen.
eneuh, enig idee of ik met die himax verticaal ga kunnen gaan? :D

mvg

Hy
Ik vlieg met dezelfde himax m'n 1450gr zware skycat op 8.4Volt. Hij trekt ongeveer 43Amp volgas maar ik maakt vluchten van gemiddeld 6min.
De motor word hier nog niet handwarm van. Momenteel staat er een APCe 12x8 op

TM

nice, dus welke vluchttijden haal ik met die motor, met een 11x5,5 op een 3S (11,1V) lipo van 4100 mah?

mvg

Hoi,

Ik heb nu 3 bestellingen gedaan bij UH, 1 pakket was netjes op tijd binnen.. duurt wel een 1-2 week
1 pakket is nu onderweg en 1 is nu in hun warehouse..

Wat ik tot nu toe lees zijn de ervaringen erg goed.. en de prijzen al helemaal ;)
60 amps brushless regelaar voor 27 dollar!! waar vind je die nou nog meer.
Ook een 100 amps hi-voltage regelaar is onderweg..Ik ben benieuwd.

Groeten Vincent

Back