brushless aanpassingen E-maxx?

Hallo allemaal.

Binnenkort wil ik mijn brushed 3903 e-maxx omzetten naar brushless.

Nu zit ik met een paar vraagjes.
de main spur en versnellingsbak is bij beide uitvoeringen standaard en dus het zelfde.

Alleen de pinion is anders
De brushless uitvoering heeft een 17T pinion.

Ik ga rijden met een 2000kv motor en 150A esc.
Lipo 2x 2s accu's. Dus 4s totaal.

Nou had ik al advies gekregen om met een 14t te beginnen.
ik ga opzoek en zie ook iets van Pitch staan.
Brushed heeft 32 pitch?
Brushless 48 pitch?

wat is dat precies en moet ik dus nu een pinion 14T 48 pitch met 5mm as gat of toch iets anders?

Heeft iemand nog suggesties van andere aanpassingen die verstandig zijn?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes Ben
 
Je pinion en spur moeten dezelfde pitch hebben, anders passen ze niet op elkaar. Ik weet niet precies waar het vandaan komt, maar het is iets van aantal tandjes per omtrek inch (of iets in die trant)
 
Heeft de brushless versie 48 pitch tandwielen ???
Lijkt me sterk aangezien die fijne vertanding niet geschikt is voor gebruik in een monstertruck....

De standaard pitch bij Traxxas is voor zover ik weet de grovere 32 pitch.
 
Daar ben ik inderdaad inmiddels ook achter. ;)

Heb net een 14T pinion besteld.
Ben benieuwd. Bedankt voor de reacties.
 
Pitch slaat op de tandgrootte,48dp zie je meestal bij 1/10,de 32dp zoals hierboven vermeld eerder bij 1/8 schaal.
Wil niet zeggen dat je het daarom zo moet gebruiken,je kan perfect bijvoorbeeld een rustler (om maar bij traxxas te blijven) upgraden naar 32dp als je er,zoals een aantal mensen,een stevige motor in gooit (lees: mamba monster).Als ik mij niet vergis wordt 32 ook vaak gebruikt bij 1/10 nitro.
 
Als standaart daar een 2200kv motor wordt gebruikt met een 17t pinion.
Dan zal jij een 18-19t pinion moeten nemen met een 2000kv motor om dezelfde snelheid te krijgen.
Met die 14t gaat die een heel stukslomer dan de standaard brushless emaxx.
 
Back
Top