brushless aerohawk

• Topicstarter Topicstarter aviador
  • Startdatum Startdatum
A

aviador

Guest
Ik ben van plan mijn aerohawk naar brushless om te bouwen :yes:
Ik vind dat mijn heli gewoon te weinig kracht heeft
maar er zijn zoveel verschillende motoren en regelaars :(
Welke moet ik nou kiezen? Ik vlieg op gewone 8,4 volt pakketjes, daar heb ik er genoeg van.
Ik wil de kosten niet al te hoog hebben, al denk ik niet dat dat gaat lukken :oops:
Ik had gelezen dat het dus moeilijk is om brushless aan te sluiten op de standaart electronika :(
Hier is de foto uit het boekje van mijn heli van de elektronica:
29705055251.jpg

Je zou zeggen dat ik gewoon de regelaar in de ontvanger kan stoppen en met een y-kabeltje zowel de regelaar als de elektronica stroom kan geven. Maar hoe ''ziet'' de giero dan hoe hard de hoofdmotor draait en of de staart motor harder moet draaien, of is dit geen probleem?

alvast bedankt voor de reakties, :D
oscar.

Explosive rc tuning,

Ik denk dat dit setje te zwaar gaat wegen voor zo'n fp heli. De regelaar is redelijk groot namelijk, en het motortje weegt ook niet weinig. Ik heb in mijn fp heli, een Razor Micro-Heli V.2. gezet, en deze had enorm veel kracht, en weegt niet zo veel. Omdat ik ben overgegaan op CP heli's heb ik deze nog te koop staan voor niet zo veel centjes. Als je geinteresseerd bent, hoor ik het wel via PB :)

Succes,

Remco

Hallo Oscar,

Ik heb mijn Aerohawk indertijd omgebouwd naar een brushless hoofdmotor. Dit kan je zonder problemen met de Aerohawk elektronica doen. (tekening stuur ik je morgen op). Zoals je zegt kan je het met een Y-kabeltje doen. De gyro reageert alleen op verdraaiingen en de mixer krijgt via het Y-kabeltje gewoon een signaal van de ontvanger (paralel met de brushles controller). Een brushless regelaar + motor is niet goedkoop, ik geloof dat ik daar ruim 100 euro voor betaalt heb. Wat me destijds tegen viel is de vliegtijd en de power winst van de brushless als je gebruik maakt van de standaard batterijen (interne weerstand is vrij hoog van NiMh). Als je echt power en 20 min+ vliegtijd wil hebben moet je 3 cellen lipo's gebruiken. Maar ja dan heb je onderhand een bedrag uitgegeven dat in de beurt komt van een complete Aerohawk. En nog iets; de spanning van 3 cellen lipo's is te hoog voor het standaard hekmotortje.

Ik heb zelf een CD-rom motortje van home-flyer.com gebruikt. Is erg sterk en weegt maar 24gram. Als regelaar gebruik ik de phoenix PH10. Met deze configuratie gaat hij als een speer. (zie filmpje op bovengenoemde website).

Tail-Rotor zei:
Explosive rc tuning,

Ik denk dat dit setje te zwaar gaat wegen voor zo'n fp heli. De regelaar is redelijk groot namelijk, en het motortje weegt ook niet weinig. Ik heb in mijn fp heli, een Razor Micro-Heli V.2. gezet, en deze had enorm veel kracht, en weegt niet zo veel. Omdat ik ben overgegaan op CP heli's heb ik deze nog te koop staan voor niet zo veel centjes. Als je geinteresseerd bent, hoor ik het wel via PB :)

Succes,

Remco

PH10 regelaar weegt 10 gram + HF-V2.4 cd rom motor = 34 gram altijd nog 30 gram lichter dat standaard Aerohawk borstel motor !

Maarten2 zei:
Tail-Rotor zei:
Explosive rc tuning,

Succes,

Remco

PH10 regelaar weegt 10 gram + HF-V2.4 cd rom motor = 34 gram altijd nog 30 gram lichter dat standaard Aerohawk borstel motor !

Uhmz, ik heb het niet over de cd-rom motor en Phoenix 10 die jij bedoelt hoor...

Groetjes,

Remco

bedankt voor de reakties allemaal :D

@Tail-Rotor: ik moet er nog even overnadenken, je krijgt wel een PB als ik eruit ben.
:)
@Maarten2: is dat dan zo erg die interne weerstand?, ik ben nog een beginner dus heel veel kracht is nog niet nodig, ik heb alleen met mijn huidige motor dat hij te weinig kracht en nauwelijks kan blijven hoveren :(

Oscar,

Het gevolg van een hogere interne weerstand is dat de spanning van de batterij sneller daalt wanneer er een stroom gaat lopen (hoe hoger de stroom hoe hoger de spannings daling.

Je probeert het toch gewoon met je bestaande batterijen, mischien valt het resultaat mee.

Hoi Explosive rc tuning,

De rem kan je bij deze regelaar uitzetten :)

Groetjes,

Remco

explosive rc tuning zei:
ik heb nog een vraagje :P
is dit een goede regelaar in combinatie met de motor die @tail-rotor aanbied die 10 amps trekt?
http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_31&products_id=164
Qua amperes ligt het wel goed denk ik, maar op deze regelaar zit ook een rem, dus lijkt mij hem niet echt geschikt voor heli's. Is dit een probleem of kan ik hiermee gewoon gaan vliegen? :D

je kan volgens de beschrijving de rem uitschakelen.

Jumper verwijdert is voor 3 Cell packs (7,5 Volt afslag).

...moet dat niet 9V zijn of mis ik iets? Rem is uitschakelbaar, dus dat moet geen punt zijn...

Ik heb zelf trouwens ook een Razor Micro-Heli v2, en als regelaar een Phoenix-10 genomen (Aerohawk bord de deur uit, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen). De motor is zwaar overkill op 3 cellen LiPo, maar daar hou ik wel van :). Nooit op NiMh mee gevlogen...

Edit: mhhh, iets te laat...

Ik heb deze regelaar al op een walkera dragonfly gebruikt met een fietsbelmotor (opnieuw gewonden). Beiden werkten op de walkera prima...beetje overkill qua power :)....flutter op de rotobladen :)

Back