brushless auto aankoop

hallo allemaal,

Ik heb altijd gereden met brandstof (nitro) auto's, voornamelijk 2wd buggy's.

Nu ben ik de laatste tijd een beetje aan het kijken bij de electro auto's, en ik ben erg onder de indruk van het vermogen van met name de brushless modellen. daarom ben ik van plan om de overstap naar electro te maken.

Ik ben daarom van plan om een brushless buggy/ stadium truck (als het maar offroad kan) te kopen. Ik had al begrepen dat Reely (ranger) niet van al te goede kwaliteit is. maar ik heb ook geen idee wat wel goed is.

Ik ben dus opzoek naar een offroad brushless auto voor rond de 300 euro liefst RTR, met de mogelijkheid om over te gaan op lipo accu(s).

Alle adviezen zijn welkom.

alvast bedankt ;)

ik heb laatst een rustler vxl van traxxas gekocht 329 euro.
incl zender, (simpele) lader, en accu.
is een brushless 2wd RTR buggy en kan goed off-road.
verder is hij zo goed als waterdicht.
regelaar kan zowel lipo als nimh accu's aan

Laatst bewerkt:
oke, bedankt voor de reactie.

Traxxas hoor ik wel goede dingen over. :D

het is wel de richting die ik uit wil, stadium truck/buggy

verder nog goede kwalitiet brushless auto's die jullie mij kunnen aanraden ???

ik hoor graag van jullie,

Laatst bewerkt:
De Rustler VXL is een 2wd Stadium Truck.
de Stampede en Bandit VXL zijn ook goede auto's welke al brushless zijn. (de XL5's zijn brushed.)

jhaah, de stampede en bandit lijken mij ook wel wat. en op traxxas kosten ze 319 euro zag ik. ik kon er alleen niet uit opmaken of ze nou RTR zijn of niet. wat ik ervan begrijp zijn deze auto's (stampede en bandit) volledig met zender, maar exclusief accu(s) en lader. klopt dit......????

want dat betekend dat ik er een accu, en lader bij moet kopen. en dan ga ik toch wel serieus over mijn budget van 300 euro die ik in gedachten had.

iemand die mij meer duidelijkheid kan geven.....

alvast bedankt

bij mijn weten ben ik in nederland nog geen vxl versie tegen gekomen die niet RTR is.
inderdaad is de site van traxxas er niet erg duidelijk in of er nou wel of geen accu bij zit.
van de rustler weet ik zeker dat er een accu bij zit, hoewel er minnimaal 1 (misschien wel meerdere) winkel is waar je hem zonder kan bestellen (iets goedkoper).
maar hier wordt uit de standaard set gewoon de de lader en accu uitgehaald en apart verkocht.

op de site www.traxxas.com staat er wel bij dat er een accu bij zit, maar weet niet zeker of het in NL ook zo is.
misschien het beste even bellen met, of langsgaan bij een zaak waar ze deze hebben

Laatst bewerkt:
Ja inderdaad, de VXL auto's van traxxas zitten rond de prijs die je noemt.
Standaard zitten de accu en lader er niet bij. De zender daarintegen wel.

hallo allemaal,

Ik heb altijd gereden met brandstof (nitro) auto's, voornamelijk 2wd buggy's.

Nu ben ik de laatste tijd een beetje aan het kijken bij de electro auto's, en ik ben erg onder de indruk van het vermogen van met name de brushless modellen. daarom ben ik van plan om de overstap naar electro te maken.

Ik ben daarom van plan om een brushless buggy/ stadium truck (als het maar offroad kan) te kopen. Ik had al begrepen dat Reely (ranger) niet van al te goede kwaliteit is. maar ik heb ook geen idee wat wel goed is.

Ik ben dus opzoek naar een offroad brushless auto voor rond de 300 euro liefst RTR, met de mogelijkheid om over te gaan op lipo accu(s).

Alle adviezen zijn welkom.

alvast bedankt ;)
traxxas rustler vxl stampede vxl bandid vxl

Ja inderdaad, de VXL auto's van traxxas zitten rond de prijs die je noemt.
Standaard zitten de accu en lader er niet bij. De zender daarintegen wel.

bij de rustler zeker wel, en waarschijnlijk de andere ook.

@melvin: deze waren al genoemd......ff lezen?

bedankt allemaal voor de snelle reacties.

ik denk dat het de traxxas bandit of rustler gaat worden.
Ik bel denk ik gewoon even naar traxxas NL om te horen of de acuu en lader er nou wel of niet bijzetten....

ik hou jullie op de hoogte ;)

bedankt allemaal voor de snelle reacties.

ik denk dat het de traxxas bandit of rustler gaat worden.
Ik bel denk ik gewoon even naar traxxas NL om te horen of de acuu en lader er nou wel of niet bijzetten....

ik hou jullie op de hoogte ;)
Mijn rustler staat te koop, met 2 accus (4200 en 4000 geen lipo) en snellader.
Ook extra straatbanden (anaconda) en wheeliebar, voor 200€.
Het is maar dat je het weet.

Waarom een RTR? Zo'n wagentje bouwen is heel leuk en helemaal niet zo ingewikkeld. Ook leer je meteen hoe heel je wagentje in elkaar zit, kan handig zijn als je ooit stukken moet vervangen of voor eender welke andere reden.

Ik raad je een Tamiya DF-03 chassis of een Tamiya DB-01 aan. Leuke buggy om mee te beginnen en tal van uitbreidingen mogelijk. Koop daar een EZRun 35A setje bij met 9T brushless motor (55 EUR op ebay voor de set en supersnel), een LiPo batt., LiPo lader en een zender ontvanger. Lijkt mij een heel mooi pakket om mee te beginnen en heb je zeker bij elkaar voor minder als 300 EUR.

Waarom een RTR? Zo'n wagentje bouwen is heel leuk en helemaal niet zo ingewikkeld. Ook leer je meteen hoe heel je wagentje in elkaar zit, kan handig zijn als je ooit stukken moet vervangen of voor eender welke andere reden.

Ik raad je een Tamiya DF-03 chassis of een Tamiya DB-01 aan. Leuke buggy om mee te beginnen en tal van uitbreidingen mogelijk. Koop daar een EZRun 35A setje bij met 9T brushless motor (55 EUR op ebay voor de set en supersnel), een LiPo batt., LiPo lader en een zender ontvanger. Lijkt mij een heel mooi pakket om mee te beginnen en heb je zeker bij elkaar voor minder als 300 EUR.

Sorrie Davidk, maar hier kan ik het niet eens mee zijn .
Ik heb een DF03 rijd prima maar dan gaat er wat stuk en dan ???
parts toch lastig te vinden via de reguliere verkooppunten.
En hij wil vermogen ,tuurlijk is een ez run 35a een prima set .
Maar om een brandstofrijder echt te laten rijden lijkt me de traxxas set toch beter .
En de wagen steviger.
mijn 2cent.

Voor een Traxxas kan ik ook niet meteen alle parts krijgen hier hoor. Wel geef ik je gelijk dat hij beter voor een Traxxas kan gaan als hij gewoon wat wil bashen en veel vermogen in z'n kar wil stoppen.

Voor mij lijkt het leuker zo'n bouwdoos te bestellen en het helemaal zelf in elkaar te stoppen, zo leer je meteen je wagen kennen. Ik heb die EZRun set nu steken en voor wat te bashen is het vermogen echt meer als genoeg.

Daar heb je natuurlijk gelijk in.
Jammer genoeg zijn traxxas wagens niet meer verkrijgbaar als kit .
Het blijft voor veel mensen een lastige hobby.
Eerst het zoeken naar een wagen ,dan welke accu,dan welke lader,welke zender ,servo,ed.
Eerst maar een luisteren wat de topicstarter zelf mooi/leuk vind.
Hij mag zelf ook wel even zoeken natuurlijk.hihi.

Je kunt er altijd nog zelf een kit van maken van zo'n Traxxas dus gewoon opnieuw zelf bouwen als je het leuk vindt om te bouwen.

jhaah, een kit is wel het mooist idd.

ik hou wel van bouwen, is altijd mooier om met iets te rijden, wat je zelf hebt gebouwd.

ik wil het liefst een kit met electronica enz. inbegrepen, want ik laat graag de electronica van de brandstof buggy, waar die hoort :p

wat ik dus zoek is een bouwpakket van een buggy/ stadium truck, een brushless set met regelaar, en verdere electronica als zender, servo's, enz...

ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen, zoals welke buggy's (bouwpakket) goed zijn voor brushless, en welk type motor er in kan (liefst zo'n groot mogelijke natuurlijk).

ik heb een budget van rond de 300 euro, dus wat raden jullie mij aan ??

alvast bedankt ;)

Back