brushless auto motor in boot

Hallo,

Ik had iets bestelt maar inplaats van het bestelde product heb ik een LRP vector X11 5,5turns ontvangen. Kan ik deze in een boot zetten? Of werkt dat niet met brushless auto motoren?

Gr. roman

Motor = motor. Zolang het toerental klopt kan je deze gewoon gebruiken. Denk wel om de koeling :)

Zoals al gemeld, kan een automotor wel in een boot, maar het type dat jij noemt maakt wel véél toeren (4700KV), daar moet je het type boot op aanpassen.

Ik zou er een riggertje omheen bouwen, geen sleper...

Groeten, Jan.

Kv = 4700toeren/Volt, niet 4700Kv. Kv is geen eenheid zoals meter, kg, Watt. Het is een grootheid zoals lengte, massa, vermogen.

Zoals al gemeld, kan een automotor wel in een boot, maar het type dat jij noemt maakt wel véél toeren (4700KV), daar moet je het type boot op aanpassen.

Ik zou er een riggertje omheen bouwen, geen sleper...

Groeten, Jan.

Denk dat je eerder 7400 bedoelt i.p.v. 4700 :hammer: ;)

Dat getal past in ieder geval beter bij een 5,5 turns automotor.

Dat is een 8,5 versie .... Maar ik zat er ook nog naast :oops:

Op dezelfde site is de 5,5 ook te vinden en daar wordt 8100 opgegeven , ik zat er met 7400 dus ook nog een stukje naast ;)

Van de site:

Modell Vector X11 - 6.5 turns Vector X11 - 5.5 turns

Drehzahl² 49.680 U/min - 58.320 U/min
Spezifische Drehzahl
pro Volt, kv 6.900 U/min - 8.100 U/min
Leistung² 332W - 393W
Wirkungsgrad² 92% - 91%
Magnetmaterial Bonded - Bonded

Ik heb eventueel nog wel een Novak brushless motor te ruil ... Is een 10,5 die volgens Novak 235 Watt is en 4200 t/min per volt draait.

Laatst bewerkt:
Oke bedankt! En wat voor regelaar zou ik hier dan voor moeten hebben?

Hier de info van de achterkant van de verpakking:

44.640 RPM
6200 KV
433W
91% efficiency

Ik zat er aan te denken om deze in een mono 1 te gaan bouwen.

Houdt er rekening mee, dat je niks hebt aan 44.640 RPM in een mono I.

In een mono I zou je met deze motor kunnen volstaan met 4 cellen NiMH (4,8V), dan heb je al bijna 30.000 toeren onbelast en kun je een 'normaal' formaat prop draaien (36K - 37,5K).

Groeten, Jan.

helemaal mee eens jan, als je 44.640 rpm wilt draaien moet je aan een rigger denken want die draait op toeren in het water en heeft aleen kracht (W) nodig om uit het water te komen met een mono1 heb je lang niet zoveel toeren nodig om een leuke snelheid te halen. ik weet niet of je al een paar boten heb gemaakt, als je dat wel heb en dus al wat meer bouw ervaring kan je mischien wel een riggertje maken ?? zijn wel moeilijk te maken moet ik zelf zeggen valt lang niet mee om alles zo presiec mogelijk te doen;).

nick,

Tja, met 3 cellen parrallel en een 300A regelaar misschien...... efficient is het zeker niet ;)

Gewoon ruilen die motor, dat is de beste (enigste) optie.

Nick 123, ik heb een crackerbox gemaakt, zit nu brushless in.

Tadango, ik heb hem te koop gezet. Kan ik een lipo kopen voor mijn crackeboxje ;)

Back