Brushless ESC programming veranderd?

• Topicstarter Topicstarter Amdixer
  • Startdatum Startdatum
A

Amdixer

Guest
Hallo,

Ik ben op dit moment in het proces van het maken van een Arduino gestuurde quad. Ik gebruik de HobbyKing F20A ESC's en heb ze geflasht met SimonK firmware. Dit werkte allemaal goed, totdat ik de quadcopter had verhuisd en de ESC's ineens een ander "activeer-signaal" kregen.

Ik gebruik de Servo library om een waarde tussen de 0 en 180 te sturen. Ze gingen eerst alle vier draaien bij een waarde van 50. Nadat ik hem verhuis had gingen de twee counterclockwise motoren ineens pas aan bij een waarde van 76. Nadat ik de ESC gereflasht had met SimonK was de waarde weer gereset naar 50.

Maar dit is natuurlijk niet handig, aangezien ik de ESC's bevestig op het frame en dan zou ik ze elke keer moeten reflashen als ik een tijdje niet gevlogen heb. Heeft iemand hier een uitleg voor en ook wat het veroorzaakt kan hebben?

Ook nog een vraag, als ik een signaal tussen de 175-180 stuur dan beginnen de motors te glitchen. (aan-uit, aan-uit) is dit normaal? Moet ik het signaal gewoon cappen op 170 ofzo? Ik heb dus de HobbyKing F20A ESC's en gebruik daarmee SunnySky x2212-13 motoren. (980 Kv) De batterij is 30C op 2200 Mah. Wat neer komt op 66 A output, de motoren gebruiken 15A per stuk op peak vermogen. Wat in de buurt komt van de 66, echter gebeurt het ook als er maar een motor aan staat, dus dat lijkt me niet de oorzaak.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back