Brushless Gimbal bouwen

Hoi allen,

Ik ben nieuw hier en ben al langere tijd op zoek naar een BGC en kwam opeens op jullie forum terecht! Ik heb me al aardig erin verdiept alleen wil ik wel wat info vragen aan mensen die er meer ervaring in hebben.

Ik ben van plan om er zelf een te gaan bouwen samen met een vriend van me die meer RC/programmeer kennis heeft. Maar zodra ik op internet rondkijk krijg ik verschillende berichten te horen over de brushless motors bijvoorbeeld. De een zegt dat je 3 dezelfde kunt gebruiken en de ander zegt dat je 1 minder krachtige moet hebben voor de roll bijvoorbeeld. Nu weet ik daar weinig van af en vraag ik jullie expertise :)

Stel ik zou er een willen bouwen die een camera kan dragen van ongeveer 2 kg, welke componenten zou ik het beste kunnen gebruiken?

Ik dacht zelf aan:

Ik twijfel zelf of ik moet wachten op de 32 bit controller van Alexmos. Maar welke voeding zou ik erbij moeten nemen en wat mis ik nog meer op mijn lijstje. Hoop dat iemand me hierbij kan helpen :)

Ik heb niet veel mensen gehoord die hier zelf een gimbal hebben gemaakt, dus het kan dat weinig mensen echt nuttige tips weten te geven. Weet ik niet zeker trouwens, maar ik zie het nauwelijks langskomen. Kijk eens op RCGroups, misschien kom je daar iets te weten ;-)

Ik zou inderdaad zeker wachten op de 32-bit controller, die is een stukje duurder, maar daar zit wel alles op één enkel bordje (roll, pitch en yaw). Daarnaast zal die sowieso langer ondersteund worden wat betreft firmware en de mogelijkheid een tweede IMU aan te sluiten maakt de gimbal extreem stabiel!

Ik zou het wel weten.
Misschien kun je de vraag beter stellen in dit topic, daar zitten meer jongens met een vergelijkbare gimbal :)

Thanks voor de reacties! Ik dacht ik maak een nieuwe topic aan omdat ik niet een andere topic wilde hijacken. Maar ik wacht dan wel op de 32-bit versie en kijk dan wel wat ik erbij ga kopen :)

Super servo lijkt het me hopen dat het snel verkocht kan worden

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk alleen dat dit nooit zo goed gaat werken als een brushless gimbal.

Een van de redenen dat een brushless gimbal goed werkt is dat er geen mechanische overbrengingen meer zijn.

Ik vind dit dus een achterhaald idee om weer traditionele servo's te gebruiken, al dan niet met eigen gyro.

eens met tasz. ik vind het principe slim en leuk bedacht, en in het servo gimbal tijd en of voor een leuke prijs kan het zeker een hit worden, maar het zal lang niet zo goed werken als een brushless gimbal...

Back