Brushless in boot

Wie kan mij wat meer vertellen over het toepassen van een brushless motor in een speedboot. Ik ben een 3-punts romp aan het bouwen uit naar een voorbeeld uit de jaren 50 en wil dit gaan motoriseren met een brushless motor. Ik heb daar alleen geen ervaring mee. Is zo'n motor zonder vertraging op de schroefas te plaatsen of niet? En wat voor type moet ik aan denken. Het model is ongeveer 90 cm lang, 55 cm breed en in hout gebouwd ongeveer 2,5 kg zal het geheel worden denk ik met accu's. :D

Als je hier geen antwoord krijgt , kom dan naar het xtremercboats.com forum en stel daar deze vraag ....hou dan wel een avond vrij... :lol:

Op het XtremeBoats forum zul je zeker geholpen worden.
Experts zijn daar Peet,Mario,Willem,Marcel.
Vertraging zul je juist NIET nodig hebben.
Tis immers een 3 punts, oftewel een hydro.
Zo'n boot "MOET" juist toeren maken.
Een buitenloper zal het dus ook niet worden (de motor dus).

Ron :
JAHAAAAAA ik weet het wel, het KAN wel !!!!
Maar er komt zoveel meer bijkijken.
En zeker als je zoiets voor het eerst doet.
Denk aan kosten van zo'n setup, koeling, etc etc.
Voor de vliegerij is zoveel te koop,zelfs in Nederland.
Voor de boten ligt dat verhaal iets anders.
(word al wel steeds beter, dankzij 2Brothers, bussum)

Ikzelf ben ook nog niet zo erg lang bezig met het rc-gebeuren.
En al helemaal een rookie op het gebied van BL, laat
staan de buitenlopers.
Voor de "gewone" V-rompen heb je, in verhouding, genoeg
aan een motor met medium-toerental.
(shark7 word al steeds meer gebruikt, vooral in Dld)
maar voor een hydro of een echt brute mono praat
je toch gauw over RPM's van ong. 3000 toeren, per Volt,
onder LAST !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Van de week eindelijk binne gekregen. Mijn nieuweste speeltje.
plettenberg_370_1.jpg

Als het nu niet snel meer gaat weet ik het ook niet meer.
wat is het...............:
Plettenberg HP 370BM/50 A1"S"

8O 8O 8O

133A bij 30 cellen ofzo ?

8O 8O 8O

Bij 3000Mah cellen geeft dat 1 minuut en 20 sekonden looptijd........IN EEN BOOT

8O 8O 8O

Hier moet je echt meer over vertellen. Je kunt ons niet laten zitten schuimen zonder te vertellen hoe en wat. Hoe meer details, hoe beter.

4000Watt, in een boot, pfffffffffff

:D

Sluit ik mij bij aan!!
Het zal wel weer zeer EXTREEEEEEM zijn.
En gelijk een vraag aan Mario, twee motoren gelijkend op een speed 700 6 tot 18 volt 18 000 Rpm of iets daar in de buurt, gaan ieder een 28 mm jet van Kehrer aandrijfen en nu de vraag, wat is daar een goede regelaar voor? Hoeft dus alleen maar een kant op te regelen.

groet Ruud Petersen.

Inderdaad, 449 Euro.

EN DAN MOET ER NOG EEN REGELAAR BIJ !!!
EN EEN SCHIPLADING VOL MET CELLEN !!!

Tijdens de Xtreme-meeting in Nuenen, begin April, voer
een Duitse collega-gek, Achim, een boot met 2 X (!!!!!) deze
motor !!!!
8O

Sorry jongens, was eventjes niet meer online, en heb momenteel niet alle info voor handen van de motor. Ik zal morgen alles plaatsen naar waar vraag is. Ook gelijk wat fototjes waar het in moet komen. Wat ik wel alvast kan verklappen is dat het groot is, met 64 cellen gaat varen en dat het zeer snel wordt. :D
Tot morgen.......

Jongens, helaas kan ik jullie op dit ogenblik niet van veel informatie voorzien van deze motor. Zelf Peter van 2 brothers niet. Hij heeft zelfs een post gezet op één van de duitse forums en zelfs daar weten ze nog niet eens alle specificaties van deze motor. Ik zelf heb alle papieren die bij de motor worden mee geleverd nog eens door gelezen, maar zelfs daarin staan geen echte spec's. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte, en zodra ik wat meer weet over deze motor laat ik het jullie gelijk weten.

een paar specs zijn, 28-26 cellen, 3KW continue 4KW kortstondig....
Regelaar minimaal de Future 170 en dan in Wassergekueltes ausfuhrung....

asmaat 13mm !!!, geintegreerd in de as is de 1/4" flexkoppeling......

zal ff naar het toeren per volt kijken....
stroom zit zo rond de 75 tot 140 ampere naar gelang de omstandigheden..... je moet hem dus voeden uit 2x32 cellen paralel, en dan goede red 3300 Pushed en matched GP´s.... een sanyo sleurt het niet die doet na 1 minuut al zijn jas uit, teveel inwendige weerstand..........Peet.............8)

Ah we zijn weer wat verder, er zijn nog geen waardes, simpelweg omdat de testbank bij plettenberg de motor niet aankan!!!, bij de eerste test was bijna de testbank gesneuveld....
Weet nu iets meer, 825 Rpm/V max 30.000 Rpm, met propshop 6017, geen probleem voor een 6 Kg 1/8 Hydroplane..............Peet..............8)

:offtopic: effe voor het vergelijken van de maat, welke motor ligt ernaast op die foto, ik kan de tekst op de motorsticker net niet lezen.

Back