Brushless in boot

Wie kan mij wat meer vertellen over het toepassen van een brushless motor in een speedboot. Ik ben een 3-punts romp aan het bouwen uit naar een voorbeeld uit de jaren 50 en wil dit gaan motoriseren met een brushless motor. Ik heb daar alleen geen ervaring mee. Is zo'n motor zonder vertraging op de schroefas te plaatsen of niet? En wat voor type moet ik aan denken. Het model is ongeveer 90 cm lang, 55 cm breed en in hout gebouwd ongeveer 2,5 kg zal het geheel worden denk ik met accu's. :D

Als je hier geen antwoord krijgt , kom dan naar het xtremercboats.com forum en stel daar deze vraag ....hou dan wel een avond vrij... :lol:

Op het XtremeBoats forum zul je zeker geholpen worden.
Experts zijn daar Peet,Mario,Willem,Marcel.
Vertraging zul je juist NIET nodig hebben.
Tis immers een 3 punts, oftewel een hydro.
Zo'n boot "MOET" juist toeren maken.
Een buitenloper zal het dus ook niet worden (de motor dus).

Ron :
JAHAAAAAA ik weet het wel, het KAN wel !!!!
Maar er komt zoveel meer bijkijken.
En zeker als je zoiets voor het eerst doet.
Denk aan kosten van zo'n setup, koeling, etc etc.
Voor de vliegerij is zoveel te koop,zelfs in Nederland.
Voor de boten ligt dat verhaal iets anders.
(word al wel steeds beter, dankzij 2Brothers, bussum)

Ikzelf ben ook nog niet zo erg lang bezig met het rc-gebeuren.
En al helemaal een rookie op het gebied van BL, laat
staan de buitenlopers.
Voor de "gewone" V-rompen heb je, in verhouding, genoeg
aan een motor met medium-toerental.
(shark7 word al steeds meer gebruikt, vooral in Dld)
maar voor een hydro of een echt brute mono praat
je toch gauw over RPM's van ong. 3000 toeren, per Volt,
onder LAST !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Van de week eindelijk binne gekregen. Mijn nieuweste speeltje.
plettenberg_370_1.jpg

Als het nu niet snel meer gaat weet ik het ook niet meer.
wat is het...............:
Plettenberg HP 370BM/50 A1"S"

8O 8O 8O

133A bij 30 cellen ofzo ?

8O 8O 8O