brushless in Disco?

Hallo,na enkele jaren al actief te zijn in de vliegtuig modelbouw, waag ik me op dit forum, aangezien ik hier al veel heb bijgeleerd :) . Nu ben ik bezig met de bouw van een Robbe Disco, en vroeg ik me af of dit ding goed zou vliegen met brushless motor op.. En voor welke motor zouden jullie gaan? Heb hier enkele liggen; Spitz 04, (wss te licht,maar trekt toch cessna van 250 gram verticaal omhoog op 3 cellen :p ),heb ook nog een gws 2205-15t, of een 480 van MHD, 55 gram,en veeeel power,maar wat te groot denk ik :confused: ...
Graag jullie advies ..

ik dacht eerst aan je topic titel te lezen dat je een vliegtuig met brushles motor in de discotheek wilde gaan vliegen:)

Ja het kan heel goed ... alleen moet je bij het bouwen de neus iets aanpassen, vanaf de vleugel loop de romp vrij spits toe, dit moet je veranderen waarbij de beide zijkanten ongeveer parallel met elkaar lopen .. zodat de neus vierkant wordt ... dan kan je er met wat passen en meten een buitenlopertje in kwijt van 15-20 gram .. die een een 6"x3" met minsten 10.000 RPM rondtrekt ... verder moet je beide servo vervangen door "iets" met een gewicht van 9 tot 20 gram per stuk ... samen met een 500-800mAh 2S of 3S Lipo accu en een niet te zware ontvanger ... dan blijft het gewicht ongeveer gelijk aan de "zweef-only" versie ... als je het motortje iets domping en sidetrust geeft vliegt hij strak zonder extra - correcties op zowel motor als motorloos.

Ik heb hem zelf "ooit" gebouwd met een MEGA ACn16/7/17 (binnenloper) met Graupner 7"x4" CAM Klapprop ... vliegt/vloog goed ... alleen nu zijn er voordeliger oplossingen die net zo goed voldoen ...

hmm,best dat ik de romp nog moet beginnen bouwen :) ,zal er rekening mee houden. Zal dan waarschijnlijk de GWS 2205-15 worden :D.
Nog een vraagje,waar kan ik een klap prop vinden van 7x3.5 of 8x4 ? 7x3.5 draait de gws rond aan 12.000 toeren , de 8x4 aan 8880 , beide op 7.4v(2cellen). wat zou er dan de beste optie zijn? of gewoon 2props kopen,en testen ?

Laatst bewerkt:
Back