Brushless LRP motor stuk??

• Topicstarter Topicstarter davidk
  • Startdatum Startdatum
D

davidk

Guest
Hi, mijn 2 dagen oude LRP brushless motor blijkt reeds de geest te hebben gegeven. Het gebeurde daarstraks toen ik even snel achteruit en weer vooruit wou rijden. Nou van dat vooruit rijden kwam niet veel meer in huis.

Ik heb de motor eraf gehaald en je hoort binnenin iets rammelen, alsof er iets los in ligt. Nu vroeg ik me af of ik die motor kan uiteenhalen en zelf eens kan kijken of het te herstellen valt. Of is deze total loss en moet ik beroep doen op mn garantie?

Is het enigzins normaal dat mijn LRP bruhless Eraser zo snel stuk gaat? Mijn standaard 540 brushed motor heeft uren mishandeling doorstaan en rijdt nog prima :confused:...

D'r staat mij iets bij dat de Erasers niet zo best waren ..... Ik zou gewoon beroep doen op garantie als dat nog van toepassing is , door hem dan niet open te schroeven bespaar je sowieso al het gezeur over onkunde en schade door het openschroeven ;)

De Eraser kan je niet open schroeven dus dat is al een issue minder. Daarnaast staan de Erasers inderdaad bekend om hun niet al te hoge kwaliteit...

Het lijkt erop alsof de magneet los gekomen is van de rotor en dan is de motor inderdaad afgeschreven.

Je hebt het over snel wisselen van vooruit en achteruit rijden. Dat is sowiso nooit goed voor een electromotor, geen enkele. Uiteraard zullen er motoren zijn die er beter tegen kunnen maar het is sterk af te raden om dit met regelmaat te doen. Als de motor 2 dagen oud is zou ik hem terug brengen en hopen op garantie mits de motor in NL gekocht is. Is dit niet zo dan heb je in NL geen garantie.

hmpff, er zit dus toch niets los.. die 3 schroefjes zaten blijkbaar in een plaatje dat los hangt wanneer ze eruit zijn, vandaar het ding dat erin rammelde.

Ik weet nu niet of het de ESC of de motor zelf is. Wanneer ik handmatig met de motor draai, draait ie vlot. Ik sluit em aan en wanneer ik de rotor in bepaalde posities draai draait de motoreven, wel heel stroef en met schokken.

Zijn er motoren die jullie aanraden die wel wat meer aankunnen dan? Mijn Eraser kocht ik samen in combo met mijn ESC (nl. LRP A.I. Brushless Pro).

Heb em besteld op modelsport.co.uk, aangezien hij hier in België zomaar even 50 EUR meer koste bij een lokale shop.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon even een mailtje sturen naar modelsport.co.uk. en of LRP
Garantie is bij de buitenlandse winkels vaak net zo goed of beter dan bij de lokale hooby winkel.

Heb ik ook gehad mijn dealer stuurde hem op en ik kreeg netjes een nieuwe weer terug
en de mijne was 3 week oud toen hij stuk ging, mijn ervaring met de garantie van LRP
is dus goed

Heb je je sensorkabel gecontroleerd? Zal iets zijn wat modelsport en LRP je ook gaan vragen....

Back