H
Ha-eM Helifun
Guest
dutchhelipilot zei:Ik hoop daar volgende week meer over te kunnen gaan zeggen.
Staat al jaren op mijn site.
Stellermodus = zelf gascurve programmeren in de zender.
Reglermodus = governormodus = eletronische toerentalregeling = aan te sturen met een lineaire schuif of op kanaal 3 met een vlakke = horizontale gascurve icm een Idle Up schakelaar & de regelaar programmeren op deze modus.
Ik vlieg ALLE elektroheli's in deze reglermodus.
In deze modus is het belangrijk het juiste motortandwiel te kiezen.
De berekeningsmethode daarvoor staat ook op mijn site.
De regelaar regelt automatisch zo veel bij, dat het toerental gelijk blijft.
We willen natuurlijk dat het toerental tot aan het leegraken van de akku gelijk blijft. Daarvoor is het nodig om bij de berekening uit te gaan van een belaste akku. Daarmee wordt in de formule rekening gehouden.
De regelaar moet dus ruimte hebben om te kunnen naregelen. Dat houdt automatich in dat er niet met volgas wordt gevlogen = 100% ingesteld op de gascurve, maar bv 75%.
Bij die 75% zoeken we dan een bepaald toerental bv 1750. Dat toerental levert dan weer een bepaald tandwiel op.
Als de akku dan bijna leeg is dan staat de regelaar helemaal voluit en houdt op die manier het gewenste toerental bijna vol totdat de akku helemaal leeg is.
zo vlieg ik mijn Logo 10 met een Kontronik 45-15, die heeft 1580 rpm/min/v. Ik heb onder een Idle Up schakelaar een rpm ingesteld van 1600 en dat houdt hij keurig de heli vlucht vol. Het motortandwiel heeft 20 tanden en de regelaar is een 3A BEC Jazz regelaar.
vr.gr.
Henk-Joyce
vr.gr.
Henk-Joyce