brushless moter voor tamiya king blackfoot

• Topicstarter Topicstarter RC Pim
  • Startdatum Startdatum
R

RC Pim

Guest
hallo, ik heb een tamiya king blackfoot maar ik zat erover te denken om er een brushless setje op te zetten. weet iemand een goede set voor deze auto? ik ben zelf nog totaal onbekend op het brushless gebied.

Denk een 15.5 of een 13,5. Zit je redelijk dicht bij de originele motor, en volgens mij kan hij ook niet zo heel veel meer hebben als de originele motor.

dus hier brushless opzetten heeft niet zoveel zin bedoel je xD

Effecientie, minder (geen) onderhoud, langere rijtijden (niet erg veel, maar toch), overgang lipo, etc, dan wel...

Maar voor meer snelheid, zou ik het niet doen, denk niet dat de wagen dat leuk gaat vinden voor langere tijd.

Ik rij met een monster beetle die de dezelfde vernellingsbak heeft met een ezrun 35A met een 13T motor. Originele pinion.

Ik heb wel het dif aan moeten passen zodat deze de extra kracht aan kan.

Ik zou je geld investeren in een beter chassis. Als je nu een BL setje koopt, ga je ofwel niet echt snel, ofwel rij je je auto stuk.

of gewoon doen wat je wilt.
Mij hebben ze destijds ook afgerade om een mamba 4600 in mijn tt01 te zetten.
Ik heb dit toch gedaan, en nooit problemen gehad.

Het kan natuurlijk anders uitpakken, maar dat weet je nooit als je het niet probeerd.
Gaat die kapot dan heb je nog steeds je brushless setje en kun je een ander chassis kopen.

maarja, wat kost een beetje chasis, als ik erop vooruit wil gaan? boven de 100 euro koop ik dan liever wel een andere auto, bijvoorbeeld de traxxas slash of rustler of stampede.

[URL="
- Tamiya?BlackFoot EZrun 60A ESC Brushless 2[/URL]

hier heb je een brushless blackfoot, en dan nog zonder lipo!

Zal wel wat aan gesleuteld zijn onderhuids voor het heelhouden van t diff.

Laatst bewerkt door een moderator:
maarja, wat kost een beetje chasis, als ik erop vooruit wil gaan? boven de 100 euro koop ik dan liever wel een andere auto, bijvoorbeeld de traxxas slash of rustler of stampede.

Met een ander chassis wordt een andere auto bedoeld. Laat je niet gek maken en doe wat je zelf wilt.
Als jij een brushless set in je auto wil leggen, doe het dan gewoon. Heb je te veel geld koop een andere auto....
Het blijft een hobby en dingen stuk, rijden hoort daarbij.
Als je er een brusless set inlegd doe dan wel deze mod: Vintage Tamiya Radio Control Cars through to Modern Tamiya R/C - Showroom Page

Met een ander chassis wordt een andere auto bedoeld. Laat je niet gek maken en doe wat je zelf wilt.
Als jij een brushless set in je auto wil leggen, doe het dan gewoon. Heb je te veel geld koop een andere auto....
Het blijft een hobby en dingen stuk, rijden hoort daarbij.
Als je er een brusless set inlegd doe dan wel deze mod: Vintage Tamiya Radio Control Cars through to Modern Tamiya R/C - Showroom Page

Natuurlijk moet RC Pim doen wat hij zelf wil, maar ik raad het alleen af. Het is niet zo heel verstandig om een BL set in zo'n auto te leggen.

nu worden wel enkele auto's door mekaar gehaald:
de monsterbeetle
Monster%20Beetle.jpg

De King Blackfoot:
l.aspx

en de Blackfoot extreme: (zelfde chassis als mighty bull, overlander, de 1-motorige versie van de wild dagger)
58312a.jpg

Het ging dus om een KING BLACKFOOT he? (middenste)

en als je goed kijkt dan zie je dat de king blackfoot hetzelfde chassis heeft als de monsterbeetle met een andere achterbrug.

Je had eerst de blackfoot, toen de monsterbeetle die qua opbouw excact hetzelfde was als de blackfoot en toen kreeg je veel later de king blackfoot waar ze de schommelvering hebben vervangen door standaar dubble wishbone. De rest is hetzelfde gebleven

ik wil even een ding vastleggen :

brushless set met lipo starterset ben je ongeveer 150 euro kwijt dus miss beter om dan naar een nieuwe te kijken ;)
maar ik heb gister mn slash binnen gekregen ik weet dat je dat al weet maar toch het is egt super kwaliteit van traxxas dus als je een nieuwe wilt raadt ik je aan een traxxas te kopen ;) voor 180 euro heb je namelijk al de traxxas bandit (zonder accu en lader) maar die heb je al ;)
dus ik zou zeggen :
koop een nieuwe zorg dat deze kan rijden en HAVE FUN

De brushless set die ik heb kost je 50 euro op ebay en kun je gewoon je normale accu's voor gebruiken.
En anders koopt hij een slash voor 219 euro en wil hij deze ook brushless hebben, komt er weer 60 euro bij enz..
Dus jouw rekensommetje hapert ergens, voor de rest is een punt of komma op z'n tijd ook prettiger lezen.

Back