Brushless motor draait niet

• Topicstarter Topicstarter Marcovd
  • Startdatum Startdatum
Even aanvullende informatie:
Dit geluid maakt de motor als ik hem aansluit:

tu-die-tie
korte pauze
tu-tu-tu

Ik vermoed dat volgens de handleiding de volgende error plaatsvind waardoor ik de gasstanden van de motor ook niet kan invoeren. (http://site.hooobby.com/manual/hobbywing_esc.doc) After power on, motor can’t work, such a alert tone is emitted: “beep-, beep-, beep-” (Every “beep-” has a time interval about 0.25 second)

Throttle stick is not in bottom (lowest) position, move the throttle stick to bottom.

Ik heb dus kanaal 3 (gas) maximaal getrimd echter de laagste stick stand is nog steeds 5%. Als ik deze op 0% krijg zou het dan moeten werken?

Dan zou ik namelijk de stickstanden in de regelaar kunnen laten herkennen.

-edit-
Inmiddels de EPA aangepast waardoor stick omlaag 0% is. Regelaar reageert niet op 'throttle range setting'.
Dit is waarschijnlijk dus het probleem

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat bedoel je hiermee precies?

De servo's werken eigenlijk op alle kanalen. Jammer genoeg wil de motor alleen niet draaien.
Met de occilloscoop de besturings signalen van de ontvanger uitgangen meten en kijken of die verschillen.

De servos werken wel op alle kanalen maar hebben ze op elk kanaal ook dezelfde max uitslag?

Ik had een tijd geleden dit probleem en had toen ook geen 100% uitslag meer op de servos dus lees maar even door.
mpx-zender-wil-niet-trimmen

Met de occilloscoop de besturings signalen van de ontvanger uitgangen meten en kijken of die verschillen.

De servos werken wel op alle kanalen maar hebben ze op elk kanaal ook dezelfde max uitslag?

Ik had een tijd geleden dit probleem en had toen ook geen 100% uitslag meer op de servos dus lees maar even door.
mpx-zender-wil-niet-trimmen

De servo's hebben op alle kanalen dezelfde uitslag, alsmede heb ik alle 4 de stick modi uitgeprobeerd, maar helaas.

Wat ik mij nog afvraag is het volgende:

Waarom komen er 3 draden uit de regelaar richting de ontvanger terwijl het stekkertje wat in de ontvanger steekt maar 2 draden gebruikt? (zie mijn foto) Daarnaast staat er in de handleiding ook een 'charging jack' vermeld, wat is hier de functie van?

dat verloopje met alleen 2 draden moet er tussen uit....steek de stekker met 3 draden maar eens in het juiste throttlekanaal.
Witte draad is nl. de signaaldraad ("geeft gasstand door aan regelaar")

mvg, Z

En als ik de tekening mag geloven heb jij de BEC aansluiting van de regelaar aangesloten op de accu aansluiting van de ontvanger. Als ik de tekening mag geloven moet jij dus de regelaar BEC aansluiting aan sluiten op kanaal 3 daar komt ook de gas staan door naar buiten, laat de accu aansluitings pinnen leeg op de ontvanger ga daar geen extra accu op aansluiten. de voeding komt dan op kanaal drie de ontvanger binnen.

Bart,

Back