brushless motor kv4200

Beste electro racers, ik heb sinds kort een Acme pioneer en er zit standaart een brushless 3300KV motor op maar mijn vraag is wat houd dat kv in? En is een KV4200 sneller dan een 3300? Op de Graupner site verkopen ze een brushless 4200U/V is dat hetzelfde maar dan in een andere taal of is dat anders of raden jullie mij een andere motor aan om hem nog sneller te laten vliegen ps. de Acme is precies hetzelfde als de Graupner versie of wat voor merk dan ook en mijn acme loopt erg soepel,bijv. de velgen zijn kaars recht en is van gewoon goede kwaliteit in elkaar gezet in tegenstelling tot de reviews die ik heb gelezen over de graupner versie. Ik heb nog totaal geen ervaring gehad met electro auto's maar het bevalt me goed :D ik hoor graag jullie info over de motor. vriendelijke groeten Jan

kv betekend rpm per volt. ho hoger de kv waarde, des te hoger het toerental van de motor. (maar ook iets minder koppel, dus meot je vaak lichter vertanden)

yup. je zou de 4200 ook wel in een truggy kunnen doen, maar dan meot deze weer lichter vertand worden dan in de buggy. (door eht hogere gewicht en de grotere wiel diameter.

Wat voor motortje moet ik er op zetten of er een 16.8 volt lipo erop zetten om hem te laten vliegen want de electronische snelheids regelaar is een DC 6V-16.8V 30A maar ik denk als k er een zwaardere lipo op zet dat het motortje verbrand toch? zijn er motortjes voor een schaal 1:16 auto die dat vermogen aan kunnen of een motortje die sneller/krachtiger is dan een KV3300 met de standaart vertanding en de 3cel 11.1v lipo :?:

Laatst bewerkt:
Je kan niet zomaar elke accu in combinatie met elke motor gebruiken :!:

De meeste motoren hebben een max als het gaat om de toeren en daarmee het aantal volt ;). Dat wordt over het algemeen wel aangegeven door de fabrikant.

Voor de snellere motoren geldt vaak een max van 7,2V (ni-cd/ni-mh) of 7,4v (2s lipo) , controleer dat dus eerst ;)