brushless motor kv4200

Beste electro racers, ik heb sinds kort een Acme pioneer en er zit standaart een brushless 3300KV motor op maar mijn vraag is wat houd dat kv in? En is een KV4200 sneller dan een 3300? Op de Graupner site verkopen ze een brushless 4200U/V is dat hetzelfde maar dan in een andere taal of is dat anders of raden jullie mij een andere motor aan om hem nog sneller te laten vliegen ps. de Acme is precies hetzelfde als de Graupner versie of wat voor merk dan ook en mijn acme loopt erg soepel,bijv. de velgen zijn kaars recht en is van gewoon goede kwaliteit in elkaar gezet in tegenstelling tot de reviews die ik heb gelezen over de graupner versie. Ik heb nog totaal geen ervaring gehad met electro auto's maar het bevalt me goed :D ik hoor graag jullie info over de motor. vriendelijke groeten Jan

kv betekend rpm per volt. ho hoger de kv waarde, des te hoger het toerental van de motor. (maar ook iets minder koppel, dus meot je vaak lichter vertanden)

yup. je zou de 4200 ook wel in een truggy kunnen doen, maar dan meot deze weer lichter vertand worden dan in de buggy. (door eht hogere gewicht en de grotere wiel diameter.

Wat voor motortje moet ik er op zetten of er een 16.8 volt lipo erop zetten om hem te laten vliegen want de electronische snelheids regelaar is een DC 6V-16.8V 30A maar ik denk als k er een zwaardere lipo op zet dat het motortje verbrand toch? zijn er motortjes voor een schaal 1:16 auto die dat vermogen aan kunnen of een motortje die sneller/krachtiger is dan een KV3300 met de standaart vertanding en de 3cel 11.1v lipo :?:

Laatst bewerkt:
Je kan niet zomaar elke accu in combinatie met elke motor gebruiken :!:

De meeste motoren hebben een max als het gaat om de toeren en daarmee het aantal volt ;). Dat wordt over het algemeen wel aangegeven door de fabrikant.

Voor de snellere motoren geldt vaak een max van 7,2V (ni-cd/ni-mh) of 7,4v (2s lipo) , controleer dat dus eerst ;)

Je kan niet zomaar elke accu in combinatie met elke motor gebruiken :!:

De meeste motoren hebben een max als het gaat om de toeren en daarmee het aantal volt ;). Dat wordt over het algemeen wel aangegeven door de fabrikant.

Voor de snellere motoren geldt vaak een max van 7,2V (ni-cd/ni-mh) of 7,4v (2s lipo) , controleer dat dus eerst ;)
Er staat helemaal niks over de motor in de gebruikshandleiding, op de doos niet en de motor zelf niet. Ik kan ook niks vinden op het web. Er is op het autootje wel zat plek vrijgehouden voor een grotere accu er zitten speciaal gaatjes voor in het chassis om de accu houders verder uitelkaar te zetten en gaatjes om de bodyclips verder omhoog te doen. Het motortje word ook totaal niet warm, ookal rijd je bijna de hele tijd vol gas. :confused:

Het gaat om dit motortje
90152.RTR_1.jpg
firewolf3.jpg
ik ga waarschijnlijk gewoon een 14.8 of een 16.8 volt lipo erop zetten en dan zie ik vanzelf wel wat er met het motortje gebeurt. als hij doorbrand weet dan iemand een motortje die op de Pioneer past die zo'n voltage aan kan of gaat hij niet sneller door meer volts? of zijn er motortjes die gewoon harder gaan dan de een die er nu opzit 3300KV met een 3cel 11.1 volt lipo en wat zijn turns bijvoorbeeld 8.4 turns? en er staat in de handleiding maximaal continu 25A en bestand tegen 30A voor een masx van 20 seconden(grof vertaalt).Wat betekend dat allemaal:help:k wil hem als een kogel laten laag vliegen maar bezit te weinig kennis over electro :twisted:ik hoor graag jullie meningen ,.sugesties,informatie,adviezen gr jan

Als je daar nog geen verstand van hebt zou ik EERST maar eens flink :!::!: wat leeswerk gaan verrichten in het electroauto gedeelte van het forum ..... Dan weet je ten minste waar je mee bezig bent en dat scheelt je vaak een hoop geld uiteindelijk ;)

Heb je uberhaubt al met dat ding gereden? Tis een klein auto-tje met een aardige BL motor. Dat gaat al behoorlijk pittig. En probeer wat met vertanding te spelen. Moet je eens zien hoe hard ie kan. Er zit nog een Tamiya stekker aan die binnen een paar seconden een plasje gesmolten plastic wordt als je ermee gaat rijden met dat soort batterijen.

Heb je uberhaubt al met dat ding gereden? Tis een klein auto-tje met een aardige BL motor. Dat gaat al behoorlijk pittig. En probeer wat met vertanding te spelen. Moet je eens zien hoe hard ie kan. Er zit nog een Tamiya stekker aan die binnen een paar seconden een plasje gesmolten plastic wordt als je ermee gaat rijden met dat soort batterijen.
Ja ik heb er zeker mee gereden kan je niet lezen of zo er staat dat als je volgas plankt dat de motor totaal nit warm word! dus daarom dacht ik dat er mischien een zwaardere accu in kan hellemaal niks word wrm dus het lijkt me sterk dat e de stekker een plasje word. en hij heeft een heele strakke wegligging k heb 1;16 autootjes wel 120 zien gaan dus dat is onzin. ps.k ben/heb al heel wat gelezen maar overgeld gesproken daarom vraag ik get hier.

Als de motor koud blijft, dan kan je beginnen met grotere motortandwielen te gaan gebruiken. Dat geeft forse snelheidsverbeteringen. Begin maar met een tandwiel dat 2 tands groter is. Blijft ie dan nog koud, dan ga je weer een stapje verder.

ps: dat de motor koud word zegt neits over de tamiya stekker. Ik zou deze wel vervangen door 4mm goudcontacten. (als je het toch wilt riskeren moet je dat uiteraard zelf weten. :) )

Als ik er een groter tandwiel op zet dan vrees ik dat de trekkracht minder wordt, en ik wil wel dat hij wiellies blijft maken.:cool: Maar als ik er een sterkere accu op zet dan is dat wel een optie. De esc kan een continue 25A verdragen en 20 sec 30A houd dat dan in dat ik er een maximale accu op kan zetten van 30A of heb ik het fout? En bij sommige accu's staat niet aangegeven hoeveel A ze uitstoten maar staat er alleen bijv.1550 MAH en 20C en ik hou het gewoon op 3cel lipo's want 4cel zijn zwaarder en stoten mits ik het goed heb veelsteveel ampere uit voor mijn esc.Er zit nu een 3cell 15C 1300MAH li-poly accu in wat voor kan ik er in zetten? En zijn die 4mm goudcontacten er makkelijk zelf op te zetten en waar kan ik die kopen? bedankt voor de hulp:zon:

Back