Brushless motor maakt raar geluid?

• Topicstarter Topicstarter Joris R.
  • Startdatum Startdatum
J

Joris R.

Guest
Hallo
Kan het zijn dat een Brushless 7700 kv motor een raar geluid maakt en dit de oorzaak is van een jump die in de vijver eindigde? Ik heb al gekeken bij de FAQ's maar daar vind ik alleen over de ontvanger, ESC en de servo. Ik heb dadelijk met de haardroger de auto (vooral de motor en de elektronica) gedroogd en uit de auto gehaald. Alles doet het nog maar nu komt er zo'n vaag geluid uit de motor en er is nog niets anders mee gebeurd als die zwempartij.

Iemand die weet wat ik moet doen? Zo'n nieuwe BL motor kost een hoop geld.
Of hangt het misschien niet aan de motor?

Wat dom van me om dat te vergeten!
Is dat dezelfde kogellager als bij alle motoren, want ik heb hier nog een simper brushed motortje die ik niet meer gebruik. En hoe moet zo'n motor open ? Of hoe vervang ik dat?

Nee, de lagers van een brushed motor zijn anders meen ik... Even op de site van Mamba kijken bij replacement parts ofzo...

Joost.

Het is ook mogelijk dat er een stukje vuil in de motor is geslopen en dat nu tussen de rotor en de behuizing van de motor schuurt. Ik spreek uit ervaring; ik heb het laatst ook meegemaakt met mijn velineon setje. Er was wat vuil in de motor terecht gekomen, waardoor de motor een schurend geluid maakte. Ik heb hem meteen terug opengeschroefd en gecontroleerd op eventuele slijtage, maar alles was nog in orde. :)

Sandermt2 : Dat zou eigenlijk ook best kunnen. Maar hoe doe je zo'n motor open? Er zijn 8 schroefjes rond de motor maar als ik die los draai gebeurd er helemaal... niets.

Ik heb dit gevonden:
MCM Racing
Dit staat bij de Brushless motor onderdelen, hoewel er in de beschrijving staat : Fits al size 540 Brushed motors! Past dit ook om m'n BL?

Er zijn verschillende afmetingen van lagers voor brushless motoren afhankelijk van de constructeur.
Speedpassion gebruikt dezelfde lagers als de klasieke brushed motoren nl binnendiameter 3.175mm.
LRP gebruikt dan weer 4x10x4mm lagers.
Gewoon jou lagers nameten voor je naar de winkel stapt.

MJ

Maar hoe krijg ik mijn motor open zodat ik ze kan opmeten of kijken of er geen vuil tussenzit zoals Sandermt2 zei?

Door 4 van die 8 schroeven los te draaien. Je moet dan heel het uiteinde van de motor eruit proberen te tikken. Je kunt ook een platte schroevendraaier gebruiken en voorzichtig en gelijkmatig de motor op proberen te krijgen.

Ik heb zojuist zoals jij zei mijn motor opengemaakt en zag dat er op de die grijze cilinder in het midden (ik weet niet hoe dat noemt) een klein beetje roest was. Zou dit het geluid kunnen veroorzaken? Mag ik dat zachtjes wegschuren met een zacht stukje schuurpapier?

Roest zou ik niet proberen weg te schuren. Ik zou het met WD40 proberen weg te poetsen. Als je gaat schuren, ga je nog meer metaaldeeltjes in de motor krijgen.

Als uw "rotor" verroest is zijn de lagers dat waarschijnlijk ook, dus zeker vervangen.
Neem een schuurdoekje alla 3M.

MJ

Schuurdoekjes of iets dergelijks zou ik absoluut afraden. Je maakt op die manier alleen maar meer slijpsel dat blijft plakken op de rotor (aangezien het magnetisch is). Als dit vuil later in de lagers komt, ben je nog steeds nergens. Roest kun je best verwijderen met WD40 in dit geval.

het kan ook zijn dat je een beetje speeling op
je koppelings huis heb en dan hoor je ook een raar geluid
als je dan gas geeft en het is weg dan is dat het mis
en ik zit ook met een probleem me one way lager slip door als
een gek als ik hem ontvet doed hij het
even en dan weer niet ik heb er al een nieuwe one way lager in gezet maar het werkt niet iemand nog iedeen mvg jerry

Back