Brushless motor ontstoren?

Bert Scholten zei:
Op electronica gebied is er toch genoeg te krijgen om het voltage van 9volt wat naar beneden te krijgen zodat je wl met een 9v blokje kan werken.
Zoveel trekt de camera nu ook weer niet. Ik denk dat er zelfs niet eens een koelblokje op dat ic geplaats hoeft te worden.

beter de celletjes zelf inkorten, hop weer wat grammetjes weg.
natuurlijk kan je het ook electronisch naar beneden brengen..... hop weer wat grammetjes erbij, en dat is nu net wat je niet wilt.

gerard_nl zei:
michel kan je voor de voeding niet een 9v batterijtje slopen?
daar zitten allemaal losse celletjes in en zonder het huis is ie 2 keer zo licht.
kan je hem ook precies op spanning maken.
Hee, dat is een goed idee. Ik wist niet dat een 9V blok uit losse cellen bestond.
En een oplaadbare 9V NiMh blokje. bestaat die ook uit losse cellen? Lijkt mij dan een beter plan. Dan hoef ik niet elke keer blokjes uit elkaar te slopen. (heb sowiezo een beetje afkeer van on-oplaadbare batterijen)

Satoer zei:
gerard_nl zei:
michel kan je voor de voeding niet een 9v batterijtje slopen?
daar zitten allemaal losse celletjes in en zonder het huis is ie 2 keer zo licht.
kan je hem ook precies op spanning maken.
Hee, dat is een goed idee. Ik wist niet dat een 9V blok uit losse cellen bestond.
En een oplaadbare 9V NiMh blokje. bestaat die ook uit losse cellen? Lijkt mij dan een beter plan. Dan hoef ik niet elke keer blokjes uit elkaar te slopen. (heb sowiezo een beetje afkeer van on-oplaadbare batterijen)

iig al die oplaadbare bestaan uit losse cellen, ik heb er zelf ook wel eens een paar gesloopt.

Roelof zei:
Is de negatieve inductiespanning niet weg te dempen dmv. shotky diodes ? Of worden de polen op zo'n motor ook omgedraait ?
Nee, dat kan niet, borstelloze motoren lopen op 3-fase wisselspanning. De diodes zouden de helft van de tijd in doorlaatrichting staan en zo een kortsluiting vormen.

Aangezien zowel het NiCd als het NiMH elektro-chemische proces 1.2volt leveren, MOET een blokje wel samengesteld zijn uit meerdere cellen in serie.

dutchhelipilot zei:
Een 9v blokje weegt toch niet zo veel

gr Remco

volgens mij had ik dat ook al een paar post terug gezegd :wink:

en idd het bestaat uit een stappeltje losse blokje. Dus als de spanning te hoog is haal je er gewoon een blokje af. Heb je weer 1,2 V minder.

gr Remco

Okay... alle eer aan Remco
tongue.gif

Heb net een 9 volt NiMh blokje gekocht... en die is gewoon 8,4V! :D wordt je gewoon even 0,6V door je neus geboord (kreeg niet eens korting ;) )

Stom tuurlijk 7 * 1,2V

Eens kijken of hij het met 8,4 Volt wil doen ander gaat er een celletje uit. (hoop ik teminste, de verkoper zei dat het niet kon omdat je dan rechtstreeks bij de lamellen komt
crazy.gif
)

Back