brushless motor op brommer?

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door robertboxhoorn, 26 apr 2011.

  1. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Klopt, Aaalie, er zijn zeer vele manieren van in-wheel motor, maar zover ik weet is er nog geen motor waar de band direct op gemonteerd wordt.
    De meeste in-wheel oplossingen zijn allemaal voorzien van de een of andere overbrenging (vertraging).

    Op dit moment zou mijn voorkeur echter uitgaan naar een auto (middenklasser) waarmee ik op een nacht (8 a 10 uur) laden met een snelheid van 120 Khm 1000 kilometer zou kunnen afleggen.

    Die hoge topsnelheden waarmee iedereen dweept zijn niet echt meer van deze tijd, dat kost veel te veel energie. Ook die super electrische bus welke door meneer Ockels wordt gepromoot is zo een leuk speeltje wat het toch nooit gaat halen. Het is wel op zich een behoorlijke prestatie, maar zet die snelheid om in afstand met een redelijk normale gemiddelde snelheid.
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2011
  2. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    ik ga er van uit dat ik nog lang kan sparen voor zoiets
    maar toch leek het me veel leuker als een brandstof brommer omdat ik altijd met de persoon achterop wil praten mn broertje ;) en het is lekker stil voor de leuke tochtjes mischien hoef je er niet eens wegenbelasting voor te vragen :p
    maar voor de snelheid gaat het me niet 45 is genoeg wat kracht is wel handig omdat ik er een fietskar achter wil ;)
    leuk om met een bromfiets met vliegtuigmotor naar de vliegclub te gaan :p
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2011
  3. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Denk er aan dat je met zo'n zelfgebouwd voertuig niet de openbare weg op mag. Je bent niet verzekerd, het heeft geen toelating voor gebruik op de openbare weg en bovendien ben je te jomg. Maak je schade, dan is dat een financiele ramp.
     
  4. mickietjuh

    mickietjuh

    Lid geworden:
    6 jul 2009
    Berichten:
    815
    daarom zegt ie ook dat ie nog tijd genoeg heeft om te sparen, zelfgebouwde voertuigen mogen wel de weg op alleen moeten ze helemaal worden gekeurd.
     
  5. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    ja tijd zat om te sparen ;)

    als ik het ga doen ga ik hem natuurlijk eerst testen op een landweg van een vriend van me dus NIET op de weg levensgevaarlijk!

    en hoe moeilijk is het om door die keuring te komen?
    betrouwbare motor geluidseisen max snelheid korte remweg remmen verlichting klaar?
     
  6. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    ik denk niet dat het zo makkelijk gaat.
    hier zie je zo ongeveer wat de eisen zijn.
    Nederlandse bromfiets voorzien van een kenteken

    het is echt wel wat streng en alles moet natuurlijk erg degelijk gemaakt zijn.

    ik zeg doe jezelf een plezier, en koop een brandstof brommer dat kost veel minder uiteindelijk en wat dacht je straks altijd de accu opladen.
    ik gooi wat nieuwe mengsmering in de tank en kan weer rijden :p.

    en ook het bouwen, dat zal je niet gemakkelijk worden om dat precies zo volgens de eisen te krijgen.
    en let op het moet echt GOED zijn, een brommer is door de fabrikant erg goed over nagedacht voor lange stukken rijden met een zelfbouwsel kan dat nogwel eens tegen gaan vallen.
    het is leuk voor de hobby maar niet om straks mee naar school te gaan bijvoorbeeld en vaak naar de club te rijden.

    owja, nou met verbrandingsmotoren zijn ook leuke vermogens te halen hoor daar zal het niet aan liggen ;).

    Grt wilbert
     
  7. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    ik zal het wel zien ja als ik 16 ben.....
    je ziet de laatste tijd wel steeds meer brommers op electro te koop staan in de winkels en dan vraag ik brushed of brushless?
    die mensen die zeggen: probeer je ons voor de mal te nemen :p
    ik zal maar zien wat de tijd doet ;)
     
  8. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    Ben zelf ook met een E-Bike bezig, het gaat niet snel, maar ik ben aardig onderweg :) Misschien heb je er iets aan: Klik!
    Ik doel op "maar" 53km/h, daarvoor wil ik op zo ongeveer elke snelheid wheelies kunnen maken :D Als hij me iets te agressief is zal ik hem iets hoger vertanden voor de 60km/h.

    EDIT: Kleine schatting van de kosten, excl. fiets: €1500+
     
  9. Aaalie

    Aaalie Guest

    Knap werk Patrick, je bent leuk op weg. Een aantal extra akku's is overigens géén overbodige luxe. Heb je een planning wanneer hij gaat rijden?
    Power plenty i.i.g. En ook zou ik een Turnigy regelaar monteren. Deze zijn niet alleen goedkoper, maar ook aanmerkelijk robuuster/duurzamer dan de CC-Ice.
     
  10. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
  11. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Je heb een nog net iets grotere accu nodig met bij 96V 25Ah dus 25000 mAh dus minstens 20 van die Zippy jongens .... dat is zo'n € 750,-- en als je dat snel wilt laden met 96V en 50A (is zowat een lastrafo) is dat 5000 Watt = minimaal 21A uit het lichtnet (klappen de zekeringen er wel uit) ....
     
  12. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    jup maar dan zit er toch een lader in die hem in 2.5 uur hem 85%vol drukt ;)
    dat moet een kachel zijn onder het zadel lekker tijdens de winter! ;)

    gelukkig dokken ouders stroom
     
  13. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    Later, als er geld over is zullen er zeker meer LiPo's inkomen, helaas zijn die krengen erg duur. Geen idee wanneer hij gaat rijden, ik hoop wel voor de zomer zodat ik er nog veel plezier van kan hebben dit jaar.

    Op Endless heb ik bijna alleen negatieve berichten gelezen over Turnigy ESC's, CC ESC's daarentegen waren ze positiever over. Vandaar dat ik me een CC gekocht heb. Welke Turnigy bedoel je precies? (Linkje?)
     

Deel Deze Pagina