Brushless of 'zware' borstel?

• Topicstarter Topicstarter honey bee
  • Startdatum Startdatum
H

honey bee

Guest
Er is veel te doen in het forum over brushless motoren.
Ik wil ook gaan overstappen...helaas is een keuze maken
niet altijd even gemakkelijk. In het Conrad modelbouwboek
kan ik niet echt een juiste vinden met een bijbehorende regelaar.
Misschien moet ik het gewoon met een borstel motor doen. Zijn
natuurlijk lager in aanschaf...dat voorop. Maar welke moet je dan kiezen?
Hier heb je ook veel verschillende in.
Dus.....welke BORSTEL motor moet je kiezen om meer vermogen te hebben?

Hoi ik heb deze zelfde vraag mijzelf een weekje geleden ook gesteld..
Ik had eigenlijk niet zoveel zin om er een brushless op te gooien vanwege het hoge geld..

Dus ik kon kiezen tussen een "Gewoon" nieuwe motor.. + andere accu..
Of een Ikarus g310 motor of een 410.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de 410 omdat? Tja dat weet ik ook niet maar hij "Leek" mij beter omdat hij hoger was dan 310 :wink:

Alleen pakt hij bij mij niet zo goed uit.. hij wilt wel uit z'n grond effect komen maar meer dan dat zit er niet in..
Zelfs bij de standaard motor deed hij het beter :?
Het kan ook gewoon aan mijn setup liggen maar ik vind het nog steeds raar..

Gr Linh

Je kan de Team Orion motor pakken, al is deze niet meer zo in trek door de goeiekope brushless sets. Ding kostte rond de 20 eurie. Is een motortje uit de Mini-Z serie autotjes als ik me niet vergis.
Welke maat heli heb je? Voor een 50cm micro koop je al een borstelloze kit voor onder de 90 euro.... En das zwaar de moeite waard...

De sterkere goede geborstelde motoren zijn nog steeds even duur terwijl de de bl motor goedkoper worden..
tis alleen de regelaar die helaas iets van dubbel zo duur is.

De 410 moet op 3 lipos gestookt worden.
Pas wel op met de 410 motor, deze zuipt meer stroom, en daar heb je dus een picco board plus voor nodig,
anders is t bye bye motor fets.

Tadengo heeft ook een normale sp400 6V geprobeerrd, gaat prima op 2s, maar kijk uit voor je regelaars op het piccoboard

De heli wordt er iets zwaarder en dus stabieler door, en moet daarom meer toerental maken,waardoor ie ook weer iets stabieler is.

Maar bij boem is ho doet er meer massa mee, dus meer schade

Ok,
Ik ben al iets wijzer....maar wat zijn nu de beste verhoudingen voor een borstel-motor in een micro heli ( e-sky / dragonfly )

- welk toerental
- turns :?:
- Voedingsspanning
- Nominale spanning

Hoi,
Over het aspect dat een borstelmotor goedkoper is ben ik het niet geheel eens.
Ik heb thuis nog 2 keller motoren van Robbe en ik had nog een ultra 1600, voor dit soort motoren betaal je toch wel vaak het dubbele van een net zo sterke brushlessmotor. Daar komt bij dat ze nog slijten.
Echter de kleine motoren van 400 formaat en standaard merk. (mabuchi etc) zullen goedkoper zijn als hun borstelloze variant.

Groeten Vincent

Back