Brushless Off Road

Hallo

Ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met een brushless motor in een Off Road model. Het werd me afgeraden, maar wie heeft er stiekem toch ervaring mee?

Groeten

Arno

WIE heeft het jou afgeraden? Soms wordt er nog voor brushed gekozen bij hevige regen ofzo, maar zelfs dat is zeldzaam geworden, ongeveer iedereen rijdt nu brushless.

De meesten nemen deze combinatie:

2wd => 7,5T brushless motor + Li-Po
4wd => 5,5T-6,5T brushless motor + Li-Po
Truck => zie 2wd

Laatst bewerkt:
In de winkel hebben ze me dat afgeraden. Het zou zijn ivm het fatsoenlijk op gang kunnen komen. Met een brushlessmotor kan dat weleens problemen geven als de auto teveel moet trekken. Als hij eenmaal op gang is gaat het blijkbaar wel goed.

Goed dat je de vraag hier nog eens stelt, ik zou gewoon voor een brushless systeem kiezen, daar zijn echt geen problemen mee. Kies wel voor een systeem met sensor, geen sensorloos zoals Mamba.

Thanks.
En zijn dan die goedkope EZ-run dingetjes een optie? Er staat een heel groot topic, maar daar wordt ik niet echt wijzer van want daar hebben ze het alleen over on-road geloof ik.

Ik heb ook een TRF501X en nee, ik wil er geen wedstrijden mee rijden. Ik heb hem zomaar voor de aardigheid.

Ik had ergens gezien dat in de flux versie van de firestorm een ''caste creations sidewinder'' zit? Zou dit een goede brushless zijn voor mijn firestorm? Of zou iets anders dan beter zijn.

mvg Bram

je hoeft niet per se een sensored systeem te kiezen. zeker niet als je alleen gaat bashen. de mamba regelaars zijn prima brushless regelaars en als je het systeem goed afstelt (inclusief juiste motor en accu keuze) heb je geen stotter problemen.

je hoeft niet per se een sensored systeem te kiezen. zeker niet als je alleen gaat bashen. de mamba regelaars zijn prima brushless regelaars en als je het systeem goed afstelt (inclusief juiste motor en accu keuze) heb je geen stotter problemen.
Tuurlijk zijn ze goed, maar als je ff achteruit glijdt door uitbreken in de bocht ofzo kan hij het wel hebben, ook wanneer hij goed afgesteld is. Maar als je geen races rijdt maakt het niet uit.

dat zal een gang gaan! Men zal dit je misschien af raden omdat dit te veel kv is voor off road, maar om te bashen (als je graag eens snel rechtdoor gaat) is deze perfect. Kijk wel je gear ratio na, voor de rest een uitstekende keuze.

Zie wel dat je zeker de undertray van de 501x erop zet als je met dit weer gaat bashen, ander is al je elektronica met dit weer meteen beschadigd. Je undertray met je kap vasthouden met velcro werkt prima met de 501x :D

Ik rijd geen wedstrijden, maar ik zou wel meer snelheid willen. Zou ik dan een met of zonder sensor nemen? Of een ez-run

mvg Bram

Laatst bewerkt:
Back