G
GSKim
Guest
Beste forum,
Deze week de bestelling van bishop power products ontvangen voor de ombouw van m’n GWS mini dragonfly (fixed pitch).
Ik wil deze volledig borstelloos maken, dus heb ik een Himax 2015-4100 hoofdmotor , een feiago staartmotor en 2 phoenix-10 brushless-regelaars aangeschaft. Dit alles tesamen incl. verzendkosten voor 160$ (goede prijs denk ik)
Na alles eens grondig bekeken te hebben, wou ik voor de zekerheid de installatie toch even overlopen, daar ik toch nog erg weinig ervaring heb.
- De 2 regelaars sluit ik tesamen aan op de battery.
- De servokabel van de hoofdmotorregelaar naar throttle-kanaal van de ontvanger.
- De servokabel van de staartmotorregelaar naar rudder-kanaal van de ontvanger. Hierbij moet ik dan wel de rode kabel van de servokabel losmaken, omdat de BEC-regeling gebeurt via de hoofdmotorregelaar.
- Mixer instelling gebeurt via de revo-mix in de Graupner MX-12.
Klopt deze volgorde of zijn er nog punten waarop ik moet letten ?
Dan de volgende vraag. Hoe stel de 2 phoenix-regelaars het beste in voor de dragonfly.
Dit zijn de instellingen voor de hoofdmotorregelaar hoe ze volgens mij moeten staan:
Cut-off voltage : 6.0V
Current Limiting : Standard
Brake Type : Disabled
Throttle-Type : Fixed throttle
Electronic timing advance : standard
Cutoff-type : Soft
Soft-start : soft start
Kan iemand mij bevestigen of deze instellingen correct zijn ??
Heeft de staartmotorregelaar identiek dezelfde isntellingen ?
Vermits ik hiermee weinig of geen ervaring heb, zijn alle opmerkingen en verbeteringen van harte welkom.
Hartelijk dank bij voorbaat en vriendelijke groeten,
Kim
Deze week de bestelling van bishop power products ontvangen voor de ombouw van m’n GWS mini dragonfly (fixed pitch).
Ik wil deze volledig borstelloos maken, dus heb ik een Himax 2015-4100 hoofdmotor , een feiago staartmotor en 2 phoenix-10 brushless-regelaars aangeschaft. Dit alles tesamen incl. verzendkosten voor 160$ (goede prijs denk ik)
Na alles eens grondig bekeken te hebben, wou ik voor de zekerheid de installatie toch even overlopen, daar ik toch nog erg weinig ervaring heb.
- De 2 regelaars sluit ik tesamen aan op de battery.
- De servokabel van de hoofdmotorregelaar naar throttle-kanaal van de ontvanger.
- De servokabel van de staartmotorregelaar naar rudder-kanaal van de ontvanger. Hierbij moet ik dan wel de rode kabel van de servokabel losmaken, omdat de BEC-regeling gebeurt via de hoofdmotorregelaar.
- Mixer instelling gebeurt via de revo-mix in de Graupner MX-12.
Klopt deze volgorde of zijn er nog punten waarop ik moet letten ?
Dan de volgende vraag. Hoe stel de 2 phoenix-regelaars het beste in voor de dragonfly.
Dit zijn de instellingen voor de hoofdmotorregelaar hoe ze volgens mij moeten staan:
Cut-off voltage : 6.0V
Current Limiting : Standard
Brake Type : Disabled
Throttle-Type : Fixed throttle
Electronic timing advance : standard
Cutoff-type : Soft
Soft-start : soft start
Kan iemand mij bevestigen of deze instellingen correct zijn ??
Heeft de staartmotorregelaar identiek dezelfde isntellingen ?
Vermits ik hiermee weinig of geen ervaring heb, zijn alle opmerkingen en verbeteringen van harte welkom.
Hartelijk dank bij voorbaat en vriendelijke groeten,
Kim