Brushless op de Zagi

Ik heb sinds kort de Zagi XS :D met een speed400. Deze vliegt aardig maar mist puur kracht. Nu wil ik hiermee brushless gaan vliegen met een 3s lipo en een CC Phoenix controller. Na veel rondgekeken te hebben hier op het forum is het mij nog niet geheel duidelijk wat voor een brushless motor geschikt is om de speed400 te vervangen en extra kracht te geven. Graag zou ik ook van mede-zagi vliegers willen horen waarmee zij vliegen.

Alvast bedankt!

Rik

Ik heb een tsagi ;) Kloon maar vliegt super. Ik er een Axi 2212/20 op zitten met een CAM 8x4 prop. Dit voor puur rendement. Trekt volgas 10A. Gaat bijna verticaal :) Mijn tsagi weegt nu 550 gram met camera en led verlichting erop. Vliegt 1/2 gas al aardig snel. Volgas is het een rag bak. Als ik rustig vlieg haal ik 30 minuten op 3s1p KOKAM 2000HD. Lijkt een erg goede combi :) Wil je meer snelheid kan je ook een 7x6 camprop proberen.

1005.jpg

Weet iemand waar je bouwtekeningen op het internet van zo'n Zagi kunt vinden?

axi 2208/54, e-tec2s1p 700mAh, 4A, 22min volgas met 8x3,5slowfl prop... 1/2 gas al dikke pret!

Dit kan vanwege het minieme gewicht ook indoor vliegen, lees: langzaam vliegen.

prettige dagen, rZ

Uber licht kan inderdaad ook :) ding weegt zelf niet veel. Alleen voor buiten met iets wind wil je wel graag 500gram minimaal ;)

Typhoon micro 6 van HETrc is wellicht ook een goede vervanger voor een speed 400. Hi trekt +/- 10A met 10 cellen. 1800omw/v

Groet,

Back