Brushless outrunner motor 10mm shaft

Beste Mede forumers,

Hierbij heb ik even de volgende vraag voor een toepassing ben ik op zoek naar een brushless outrunner motor met als as dikte 10mm
nu is mijn vraag aan jullie of jullie weten of dit bestaat.
Ik kom zelf namelijk na zoek werk nog niet verder als 8mm.

Verders moet de motor best wel wat vermogen hebben.

Als 1 van jullie een idee heeft qua type or merk dan hoor ik dat graag.

Bijvoorbaad dank.

Frans32;);)

Als je een prop een motor en een adapter en eventueel een spinner uit kiest dan zou ik de motor niet als laatste uitkiezen.
Ik zou zou eerst een passende combinatie proberen te vinden met als laatste de adapter.
Motoren hebben een as dikte die op het vermogen is afgestemd dus daar zou ik me geen zorgen over maken.;)

Beste Heren,

Alvast bedankt voor de info.

Even wat extra info voor als het nog niet duidelijk is/was.

de motor met een 1mm as gaat niet gebruikt worden incombinatie met een prop of een adaptor.

de motor gaat voor een ander doel einde gebruikt worden waar we een 10mm as qua maat nodig hebben.

Alle tips zijn nog welkom.

Mvg,

Fans32

HK heeft een paar motoren met 10mm assen maar dat zijn wel beesten.
Zo als eerder opgemerkt moeten de overige specs ook aan jouw eisen tegemoet komen.
Ik doel op toerental bij welke spanning en welk vermogen.;)

In dit geval de Turnigy RotoMax 80cc Size en groter en dus 220euro en duurder.
Als je dat vermogen niet nodig hebt zal een adapter eventueel laten maken veel goedkoper zijn.

Electric Motors>Outrunners by size>Above 50mm

Beste Heren,

Even wat extra info voor als het nog niet duidelijk is/was.

de motor gaat voor een ander doel einde gebruikt worden waar we een 10mm as qua maat nodig hebben.

Alle tips zijn nog welkom.

Mvg,

Fans32
De enige info die je geeft is dat het niet voor een vliegtuig is.
Daar schieten we niet zo heel veel mee op.:confused:

Laatst bewerkt:
@cdrom flyer,

De motor zal gebruikt gaan worden op een zelfbouw spindel.
ik/we willen dit qua montage recht boven elkaar doen dus
zonder tussen komst van tandwielen en riemen.
Mvg,

Frans32

Is het dan niet simpeler om gewoon een passende motor te kiezen en dan eventueel een asadapter te draaien ? Dat soort vulbussen zijn er voor bv tandwielen ook , zodat je een 5mm tandwiel op een 3,17 as kunt plaatsen.

Zo iets bedoelde ik ook.
Ik kan me voor stellen dat met een spindel het dan moeilijk is een vermogen te bepalen.
Dat zou je uit moeten testen met een niet te kleine motor met een heel laag aantal toeren per volt.
Dan is er nog de vraag of je een normale toeren regelaar gaat gebruiken al of niet met een reverse.
Ik vraag me ook af waar om een brushless motor en niet een brushed.

Laatst bewerkt:
Beste

Het gaat om een 10mm as als we daar een motor voor kunnen vinden
dan kunnen we de as uit de motor halen en deze gelijk vervangen door een ER-11 as die 10mm dik is.

Hierin kunnen dan gelijk de opspanners in gezet worden.
Echter de as is ongeveer 100m lang dus we draaien der ook nog een montage gedeelte bij waar zeg maar 2 hoekcontactlagers komen te zitten in een X opstelling en zo gaat de hele 10mm as er dan doorheen.

Ik zal als ik een passende motor heb gevonden het is met jullie delen aan de hand van een tekening en foto's.

Mvg,

Frans32

Back