Volgend probleem met mijn 1/8 brushless buggy. Van dexene rit op de andere, heeft hij veel kracht verloren. Het is een 2150kv motor van HK dacht ik. Ik heb 2 andere buggies om mee te vergelijken. Op 3s heeft hij nog niet de kracht als met 2s. Alles loopt soepel, niets fout in de aandrijving. Ik had nog een andere esc liggen die ik eens aangesloten heb. Met zelfde resultaat. Ik rij al jaren met deze motor. Raakt niet overhit enz. Ik rij zelden meer dan met 3s. Esc en motor moeten tot 4s aankunen. Esc tot150A. Dus wat overkill volgens mij. Kan het zijn dat er toch windingen het begeven hebben of zo? Ik heb de motor nog niet open gedaan. Gewoon door ouderdom? Ik heb volgens mij alles kunnen uitsluiten behalve de motor, omdat ik knet meteen reserve heb liggen. Nog voorstellen wat ik kan proberen? Anders kijk ik voor vervanging, als het zeker daar aan ligt. De auto rijdt dus nog wel ok, maar power ontbreekt. Zowel in hoge als lage toeren.
Het is een 4p motor. En niets wordt erg warm momenteel bij het rijden. Ik reed met een 17t pinion, maar als testje een terug 15t op gezet. Maar maakt geen merkbaar verschil
Zet het in algemeen elektro. Toen veel hulp gekregen van vliegtuig mannen. Mijn motor toen opnieuw laten wikkelen. Maar kost net zoveel als je hk motor. 17 lijkt mij vrij groot. Maar dat is natuurlijk compleet afhankelijk van de rest van de tandwielen(spur en diffs) Zou er gewoon een nieuwe motor in doen en dan ampère meten met rijden
Als een motor gedemagnetiseerd is dan wordt ie heet of de regelaar fikt af. Gaat je regelaar wel volgas? Hoe is de staat van je accu? Als het kouder wordt dan presteert je accu ook minder, helemaal als ie niet helemaal 100% is. GJ
Regalaar heb ik gecheckt met de instelbox. Is ok. Accu is ok want voor de zekerheid ook in een andee buggy getest meteen. Verschillende accus geprobeerd. Hij stottert niet, gewoon trager...
Gedemagnetiseerd of windingen beschadigd, kun je dat controleren? Motor is nooit erg warm geworden...
Sensored geeft een extra 6 polig kabeltje welke kwetsbaar is, als dan 1 sensor ader het niet doet krijg je een raar lopende motor. Maar dat heb je niet.... Windingen controleren doe je dmv een ohm meter op alle 3 de mogelijke manieren de spoelen doormeten, as er 1 afwijkende waarde is is er iets met een spoel. Heb je ook de LVC instellingen gecontroleerd of anders even uitzetten.
aja. Maar dat is het probleem niet. Had dit gecheckt voor de zekerheid, maar stond nog goed. En geprobeerd met volgeladen lipo's. Meer dan 1