Brushless regelaars

Over brushless regelaars is al heel wat geschreven, maar vaak zijn dit dan berichten in andere topics. Vandaar dat ik dit topic een eigen thread zou willen gunnen.

Ik ben eigenlijk nog een noob in deze materie en hoop hiermee wat antwoorden te vinden, en misschien ook 't een en 't ander duidelijker te maken voor andere beginners.

Bijvoorbeeld:

De regelaar van mijn B4.1 brushless is doorgebrand met de standaard bijgeleverde 3300kV motor, hoewel de specs beweren dat de regelaar zelfs de 6100kV motor aankan. Ik vind dat raar, maar gebeurt dit vaker???

Kan/mag je een 1/8 regelaar in combo met een 1/10 motor in een 1/10 steken??? Want deze laten meestal hoge stromen toe, werken ook op 7.4V LIPO, en gaan daardoor minder snel doorbranden???

Combineer je best regelaar EN motor van hetzelfde merk???

Kan/mag je een 1/8 regelaar in combo met een 1/10 motor in een 1/10 steken??? Want deze laten meestal hoge stromen toe, werken ook op 7.4V LIPO, en gaan daardoor minder snel doorbranden???

Combineer je best regelaar EN motor van hetzelfde merk???

geen probleem.
je kan prima combineren.
ik rijd ook met een 1/8 motor met een 1/10 regelaar in een 1/10 auto..

en verschillende merken kun je ook goed mixen als je dat wilt

Hola, is dat niet wat overdreven? Trekt die motor dan niet teveel stroom uit je regelaar???

Ik dacht eerder aan nen mamba monster met daar nen 6.5T 6000kV motor op 2S aan. Is dit een goed idee? Heb ik dan minder kans dat de regelaar stukgaat?

Natuurlijk kan de regelaar dat aan..

Ik gebruik de Mamba monster met een 1/8 2200Kv motor op 4s lipo..

Hallo,
Ik vind het wel leuk om in mijn Rising fighter een brushless setje te zetten( en dan Later wel weer een nieuw chassis kopen ofzo) nu is mijn vraag: wat denken jullie hiervan? En welke motor+regelaar dan? Zat te denken aan deze:
GRAUPNER borstelloos Dr.Speed 3.5T

Welke maat is dit? En wie heeft ervaring met dit ding?( hoe snel gaat dit ding met een fighter
Alvast bedankt Joris

Back