Brushless set-up

Welke prop voor een shockflyer past het beste bij de brushless motor 2C-20-310 van "Brushless Motors" en waar zou je die het beste kunnen bestellen?

@nne

Piccolecub,

"...C&K Designs 2C-20-310 Brushless Motor
Our 2C-20-310 is a powerhouse of a motor, look at the specs.
True Weight only 20 grams.
Includes built in prop adapter.
Optimised to run on a two cell 340mah lithium battery, currently the lightest most powerful, most popular cell around..."
A massive 310 grams of thrust on only a 9x4.7 prop.

...dus 2 cellen kokam 340 (of 350 of 360) en niet 3 !

Ansa verkoopt 'm ook (www.ansaproducts.co.uk) en volgens hun website ook 310 gram thrust maar dan met een GWS 8 X 4.3 slowfly ipv een 9 X 4.3 (ook met 2 cellen kokam 340)
Volgas trekt ie volgens ANSA dan 7 Amp, KOKAM 340's (of 350 of 360) zijn 20C dus mogen max 7 AMP continu belast worden.
Volgens ANSA mag 3 cellen ook, zou je dan 450 gram static thrust krijgen, maar er staat niet hoeveel Amp je dan trekt. Zal wel rond 10 Amp zijn, en dan, bij veel volgas vliegen, leven de KOKAM 340's of jouw 720's niet lang...

Mvg,

Koen

Bedankt, mannen het wordt ietsje duidelijker allemaal.
Waar kan ik deze kokam 2 cellen 340 kopen.
Mijn Google geeft geen duidelijk antwoord.

@nne

VOlgens die nummers van ansa lijkt het veel op de typhoon 6/3D meting die ik heb gedaan.

kokam 340 zitten ook en programma van modelbouwgroothandel BMI en ook van jamara.
Meeste modelbouwzaken moeten het dus kunnen leveren.

Hallo,

Ik ben opzoek naar een motor voor me shockflyer, en toen ik op dit draadje kwam zag ik voor het eerst dat type motor (brushless motor 2C-20-310 ) en ben even wezen kijken bij www.ansaproduct.co.uk
Kan iemand misschien vertellen of dat een goeie motor is voor een shockflyer ?
Ik zag ook een andere motor op die pagina,iets zwaardere variant (MICROTEX 20/5/18 BRUSHLESS MOTOR) is dat wat ?

Ik heb geen ervaring met brushless motoren vandaar deze vraag.

Alvast bedankt

René

Rene,

Quote Bert v.d. Vecht: "Na vele experimenten springen er 2 motoren wat bovenuit in prijs/prestatie verhouding.
(1) Python 60, 30 gram incl propmeenemer en saver. 45 Euro bij Bichler.
(2) Strecker 22805 56 Ook 30 gram incl. prop adapter en saver. 113 Euro.
Hoewel er nog een stuk of 20 andere motoren op te noemen zijn waar mee je een shockflyer kunt vliegen vind ik die wat prijs/prestatie verhouding betreft minder." end quote.

Hier sluit ik mij volledig bij aan, met de kanttekening dat de python een iets slechter rendement heeft dan de Strecker, een juweel van een motor.
Met twee genoemde motoren bouw je een shocky van zo'n 160 - 170 gram, lekker gewicht voor indoor en outdoor.

De Microtex 20/5/18 van 18,7 gram (met motormount 23 gram) is -al een tijdje geleden- op rcgroups.com afgekraakt. Levert hooguit rond de 200 gram ipv beloofde 260 gram thrust (op 2S lipo kokam 340 met 9 X 3.8 prop) en zuipt stroom / slecht rendement en wordt bloedheet. Deze raad ik je niet aan.
(Ik had 'm al heel lang op de plank liggen en heb 'm nu in een shockflyer gezet omdat ik een zeer lichte wilde bouwen voor de lol, is 132 gram vliegklaar)

De 20-2c-310 (te koop bij http://www.brushlessmotors.co.uk of http://www.ansaproducts.co.uk) lijkt veelbelovend. Ik heb 'm een week geleden besteld, nog niet binnen. Bij brushlessmotors.co.uk kan je 'm gebouwd kopen en op hun website is een filmpje te zien van een prophangende shockflyer met deze motor en vliegklaargewicht van 160 gram.
Ansa levert deze motor alleen als bouwpakket.

Voor alle hier genoemde motoren is de Castle Creations Phoenix Micro 10 de perfecte regelaar :-)

Mocht je nog vragen hebben hoor ik 't wel.

Koen

Koen,

Als die 20-2c-310 binnen is en hij is "goed" bevonden laat dat dan even weten aub.

Ik heb even naar die Castle Creations Phoenix Micro 10 gekeken....phoe en ik dacht dat een brushless motor al duur was 8O

Maarja dan heb je wel wat goeds als ik het zo hoor :D

Rene,

OK, zodra ik ervaring heb met de 20-2C-310 laat ik 't hier weten (heb 'm overigens nog niet ontvangen).
Tip: goedkoop, snel (meestal binnen week) en goed adres voor o.a. CC Micro 10 regelaar: www.aircraft-world.com. Ik heb hier tientallen keren probleemloos spul gekocht (kies parcel post als shipment method voor 2,50 dollar).

Mvg,

Koen

Piccolopup,

Zou jij je ervaringen met de 2C-20-310 ook hier willen plaatsen?
Ik heb mijn exemplaar, gebouwd en klaar voor gebruik en gekocht bij http://www.brushlessmotors.co.uk gisteren per post ontvangen. Ziet er erg goed uit, de kwaliteit straalt er van af ! :D
Ik probeer 'm een dezer dagen op een al gebouwde shockflyer (zit nu AXI 2208/34 op) te monteren en dan eens testen.

Dit is m.i. misschien wel de fijnste shockflyer motor die momenteel op de markt is. Een vliegklaargewicht van 155 / 160 gram (indoor ideaal) met, volgens de website, 310 gram trekkracht en 7Amp verbruik ...

To be continued...

Koen

Natuurlijk, alleen ik zit nog op mijn kokam 360'ers te wachten, ze kunnen elk moment binnen komen.
Hoe ga jij 'm bevestigen?
Heb je de Carbon-Tube-Clamp ook besteld?

@nne

Ik heb net een Typhoon 6/3D gekregen van een kennis :) Ik ben al dagen druk opzoek naar de beste motor....nou is in 1 klap de keuze even voor me gemaakt.

Maar ik blijf wel in de gaten houden wat de ervaringen met de 2C-20-310 zijn....want misschien wat voor een 2e toestel.

Maar overal waar ik kijk wordt de typhoon aangeboden met een Tsunami-10 controller. Is dat wat ? of is het beter om gewoon een CC Phoenix Micro 10 aanschaffen ?

Tsunami-10 's gaan bij mij en broer stuk :( , CC Micro 10 's blijven bij ons heel :D

C&K Designs 2C-20-310 20 grams motortje(http://www.brushlessmotors.co.uk )

afb9047.jpg

afb9048.jpg

afb9049.jpg

Heb 'm niet gekocht met Carbon Tube Clamp maar met aluminium flange mount (2 gram).
Zojuist op oude, standaard gebouwde Shockflyer de AXI 2208/34 erafgesloopt en deze gemonteerd.
Vervolgens gewogen: 158 gram vliegklaar met 2S 360 kokam.
Zowel met GWS 8 X 4.3 als APC slowfly 9 X 3.8 bij ongeveer 2/3 gas gewichtloos als ik 'm losjes aan staart vasthoud. Meer gas begint ie aardig te trekken (".. ik wil vertical, ik wil vertical..."
Motor spoelt mooi, zonder te haperen op als je langzaam steeds meer gas geeft (CC Micro 10 met standard timing ingesteld).
Wellicht is er vanavond op de club iemand met wattmeter, ben benieuwd hoeveel wattjes, ampjes en electronnetjes...

To be continued...

...met de APC Slowfly 9 x 3.8 zojuist 5250 RPM gemeten. Hij trekt als een tierelier :D

Back