Brushless set-up

@Piccolecup: :D :D

...OK, net nog even vlug zwaartepunt op 60mm uitgewogen en 2 a 3 graden rightthrust en naar grasveldje vlakbij want bijna geen wind :wink:

Prophangen vlak voor m'n neus -even vlug naar knuppelstand kijken, gas +/- 3/4 open- :wink: en behoorlijke vertical climbout :D ...
Heerlijke trage knifeedge etc etc.
Wat is een Shocky van 158 gram of lichter toch heerlijk vliegen, zeker indoor.

OK, nu alleen de wattjes, ampjes, voltjes en vliegtijd nog, maar 't ziet er erg goed uit :D

2C-20-310 met APC Slowfly 9 X 3.8 en volle kokam 2S 360:

Volgas 7.8 Amp, na 20 sec 7,2 Amp, gas dicht en weer volgas 7,2 Amp.
GWS Slowfly 8 X 4,3 6,5 Amp.

....dus het lijkt erop dat de AXI 2204/54, maar paar gram zwaarder, een beter motortje is dan de 2C-20-310.
De AXI geeft met 2S lipo en 9 X 3.8 zo'n 5700 RPM bij 5.8 - 6.2 Amp
De 2C-20-310 met 2S lipo en 9X 3.8 Zo'n 5200 RPM bij 7,2 Amp...

...dat verklaart ook dat m'n vluchten maar 5 - 7 minuten duurde :cry: ...

Toch maar een Strecker 228-05 56W kopen :D ...of toch die AXI maar :D ...

Oeps, tot nu toe had ik met ruim jaar oude (en al heel in- en outdoorseizoen VEEL gebruikte) 2S 350's gevlogen en gemeten (zie vorig(e) postje(s) ).
Vanavond met 3 nieuwe 360's 7,5 / 8 minuten gevlogen, veel meer power 8O :D .
Het zou me niet verbazen als RPM en Ampjes met deze accu veel betere meetwaarden geven.
Zodra weer beschikking over watt / volt / amp meter zal ik opnieuw meten.
Vertical performance echt heel goed !
Toch wel erg fijn motortje ! ! !

En nog nieuws over de 2C-20-310 ???
Ik sta namelijk op het punt om zo'n Python motor bij Bichler te bestellen ;-)

Groeten,
Marcel

Hmm nu zit ik een beetje te twijfelen tussen de Python en die 2C-20-310 ,die laatste is wel zo'n beetje de lichtste he :|

Tsja, het mooie van de 2C-20-310 is dat ie maar 20 gram weegt. Je kunt je Shocky dan onder de 160 gram vliegklaar krijgen en dat is voor indoor wel erg fijn. Allebei prima motors...

Nou,die 2C-20-310 zal aankomende week wel binnenkomen hoop ik,maar ik had ook beter die Flange mount erbij kunnen bestellen denk ik.
Die carbon buis in de neus zie ik niet zo zitten...

Groeten,
Marcel

Nou,ondertussen de motor binnen(ziet er goed uit) en op mijn nieuwe shockflyer gemonteerd,CC10 aangesloten en gaan testen.

Bij ongeveer 1/3 of 1/2 gas gaat de motor stotteren en stopt dan met draaien.

Heeft dit met instellingen van de regelaar te maken???

Hoe heb jij die instellingen Koen?

Groeten,
Marcel

Is dit met of zonder prop?
Als het zonder prop is, komt het toerental waarschijnlijk over het maximum heen.
En dat gaat hij stotteren

Hij is niet zelf gewikkeld,het is een "Ready to run" motor.
Eerst met de trim in het center deed de motor helemaal niets,nu met de trim helemaal naar beneden doet ie dat stotteren bij 1/2 gas.

Ik hoor ook niet die 2 piepjes van de cel telling,en bij de trim in het center wel.

Groeten,
Marcel

Ondertussen heb ik de cutoff op 6 volt gezet en nu doet ie het zoals het hoort,voelt aardig krachtig aan zeg met 9x4.7 prop :lol:

Alleen of die geluidjes van de regelaar kloppen weet ik niet,gister met het aanzetten hoorde ik 2 korte piepjes,nu als ik hem aanzet hoor ik 2x dat toontje van laag naar hoog.

Groeten,
Marcel

Back