brushless set van Traxxas (ervaringen?)

Ik zag het volgende setje van Traxxas op internet staan:

TRA3350-2.jpg

TRA3350-3.jpg

clear1x1.gif
Each component engineered to work wih each other to eliminate restrictions and allow maximum power flow.
Velineon VXL3s ESC;
Auto-detects and compatible with brushed, brushless and sensored brushless motors. Compatible with NiCd, NiMH (4-10 cells) and 2-3 cell LiPo battery packs-two stage low voltage detection for LiPos. Three driver profiles-Sport, Race and Training Modes. Gold-plated motor connectors.
Velineon 3500 Brushless Motor;
10-turn 3500kV. Optimized for extreme power and efficiency in 1/10 scale vehicles. Ultra high temp neodymium magnets, high-speed ball bearings. Precision balanced rotor. Traxxas High-Current Connector. Reverse polarity protection makes backward connections impossible. Compatible with high-current 12-gauge wire. Gold-plated wide surface terminals. Textured surface for easy gripping. This package includes Velineon VXL3s ESC, Velineon 3500 Brushless Motor and high-current connector

Volledige specs van de regelaar:

TRAXXAS - Accessories - Velineon VXL-3s ESC

Volledige specs van de motor:

TRAXXAS - Velineon 3500 Brushless Motor

Dit complete setje is online te vinden voor €120,- wat mij toch wel de moeite waard lijkt gezien de specs....
clear1x1.gif
clear1x1.gif

Ziet er allemaal heel goed uit!
Heb er zelf geen ervaring mee, maar waar kan je dit setje dan online vinden voor die prijs!!:o

leuk, maar voor rond diezelfde prijs haal je ook een mamba setje uit de US, zonder verzend wel te verstaan. Hoewel bij BBP vragen ze momenteel blijkbaar geen verzendkosten voor de standaard verschippingsmethode, ik weet alleen niet of daar verzekering bijzit.

Ik heb zelf nog geen brushless, en dus ook geen ervaring. Het is gewoon overkill in een TT-01, en een derde auto komt er niet :(.

Nadeel van de mamba: heeft geen sensored functie, dus het (beetje) voordeel van een sensored motor kan je hier niet benutten...

Voordeel van de mamba: is helemaal met de pc in te stellen.

Ik heb zelf nog geen brushless, en dus ook geen ervaring. Het is gewoon overkill in een TT-01, en een derde auto komt er niet :(.

Hoezo overkill? Een brushless hoeft helemaal NIET sneller te zijn de een brushed motor! Het voordeel is meer dat je minder onderhoud hebt en dat een brushless iets zuiniger is.

jamaar ik wil natuurlijk meteen een mamba 5700 hebben :rolleyes: en zeg dan nog eens hoezo? :p :wink:

Hij zal er later nog wel eens bijkomen...

Ik heb vandaag een auto besteld met deze BL set.

Ze hebben er al aardige snelheden mee gehaald, 75mph in een Rustler VXL (die ik ook heb besteld)

Zodra hij binnen is zal ik laten weten hoe de motor het doet;)

Back