brushless setje hobbyking

hallo,
ik had pas een brushless setje geregeld, en ik heb er een aantal keer goed mee gereden, alleen nu zit ik met problemen...
ik heb van zender gewisseld, dus moest ik hem even overnieuw instellen, zoals aangegeven, ik heb de regels gewoon gevolgd, en de regelaar reageerde op de gewenste manier.
alleen na het instellen, ging de motor gek doen,
als ik gas geef, reageert de motor wel, maar hij begint als een gek te trillen, en draait amper... alsof hij verkeert aangesloten zit zegmaar...
maakt een heel verkeerd geluid ook, en word na drie keer vol gas zo warm dat ik hem niet langer durf te laten draaien... brand echt bijna men fikken:s
eerst dacht ik dat één van de lagers kapot was of iets, maar daar is geen sprake van... weet iemand wat dit is, en vooral wat ik daar aan kan doen?:confused:

klopt.. sorry
het gaat om een digitale zender 2.4 ghz... ik kan geen merk noemen eerlijk gezegd..
het is een 9T motor, met een 35 ampere regelaar er aan, bijde van hobbyking...

thanks alvast...
ps. ik ben nieuw hier... sorry als ik verkeerd heb geplaatst ofzow:p

Laatst bewerkt:
Kijk eens naar de timing van je motor of die wel goed staat?
Misschien is het ook makkelijk als je even precies veteld welke motor en ESC je hebt en met welke accu's je rijdt en je tandwiel verhouding.

Gr. Robert

zo ie zo is de regelaar te ligt voor de motor. regelaar is 35 amp en motor trekt max 48 amp.

ik denk dat 1 van de fase van de motor niet goed is of er 1 van de 3 draden naar de motor niet goed zit.

mvg Hans

misschien klemt iets de motor van binnen.
kijk eens of de behuizing nog mooi rond is van binnen.

ps. ik heb het in m'n rustler zitten.

hanskez, volgens mij is de motor ook gewoon een ez-run onder een ander naam.

misschien klemt iets de motor van binnen.
kijk eens of de behuizing nog mooi rond is van binnen.

ps. ik heb het in m'n rustler zitten.

hanskez, volgens mij is de motor ook gewoon een ez-run onder een ander naam.
klopt idd.

alleen nu het probleem nog.

als je nu de oude zender weer probeerd??
mocht het dan nog niet goed zijn dan denk ik dat de motor stuk is.
vraag niet hoe dat kan.
ik weet wel dat ik de zelfde motor had, met ook een 35A regelaar alleen dan van etronix (ook zelfde als ezrun) en daar had ik het probleem ook.
hij trilde ook bij het wegrijden en werd ook best heet.

ik heb er een 45A regelaar opgezet van Quick (ook bij hobby king te verkrijgen) en het probleem was over.
en de motor bleef lekker louw.

dus je zou een andere regelaar kunnen proberen.
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing Brushless Car ESC 45A w/ Reverse
met deze kaart.
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King Programming Card for Car ESC

gr Sander.

zo ie zo is de regelaar te ligt voor de motor. regelaar is 35 amp en motor trekt max 48 amp.

ik denk dat 1 van de fase van de motor niet goed is of er 1 van de 3 draden naar de motor niet goed zit.

mvg Hans

Lijkt me erg sterk dat de ESC te ligt is. Zo te zien zijn het bijde Ezrun producten en deze motor word door hobbywing (Ezrun) zelf als set geleverd met de 35a ESC. ook rijden er al veel mensen met deze combo. In de hpi bullet zit ook standaard deze combo en werkt erg goed, zelfs in zo,n zware auto

Enige dat ik zou zeggen is dat de gevens van de motor op de Ebay site niet kloppen

Laatst bewerkt:
Er kan weinig mis gaan met het aansluiten van een ECS met motor, duidelijk is er iets aan de hand dus zit er niets anders op dan contact zoeken met de winkelier en zorgen dat het gefixed wordt.

Back