Brushless setup Spacescooter.

Beste,

Mijn broertje gaat deze week een Spacescooter kopen.
We zijn nu alvast een beetje aan het rondkijken voor een setup om op internet te bestellen. Goede verhalen over de standaard setup hebben we niet veel gehoord, dus daarom maar meteen brushless :)

Om alles niet te duur te maken zoeken we een motortje in de prijsklasse van max 20 euro (fietsbel etc).

De lipo mag zo'n 50 euro kosten. Ontvanger, regelaar en servo's kom ik zelf wel uit met mn broertje, het gaat dus alleen om de motor en accu.

Brand er op los zou ik zeggen :)

Mvg Jesse

ergens gewoon een fietsbelleke bij rctechnics, maar kun je ons wat specs. geven aub. ?
diameter van motor, lengte hoe dik moet je asje zijn? enz. enz.

Heel toevallig heb ik vandaag alle spullen ontvangen om mijn 2e spacescooter (eerste leeft ook nog hoor ;) )

De motor die ik gekozen heb is :

http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_30&products_id=924

Betreft de accu is dit wel een mooie optie :

http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=35_68&products_id=977

Moet toch aardig hard/verticaal gaan volgens RCTechnics.
Ben benieuwd zal volgende week wel ergens klaar zijn voor de maiden.

Om precies te zijn heb ik dit besteld :

1 x Precisie Spinner 40mm, 3.0mm 10.75EUR (Express wat breder, sluit hij mooi aan op de neus van de scoot).
1 x BM2409-12A Brushless Outrunner 1570KV 21.50EUR
1 x 7x6SF Slow Flyer 3.00EUR

Dat is wel erg krap.. 2200 op 10c is ongeveer 22AMP. Als je de juiste prop plaatst en niet teveel amperés trekt dan kan het.

Jesse
Ik denk dat de setup met de fietsbel toch het goedkoopste is.
Ik vlieg met een 1450kv versie, maar vliegt niet zo lekker.
ik vind de juiste prop niet :? moter word wat (te)warm met 7*6 prop.
de 1750kv versie vliegen ze met 7*4 prop en gaat wel lekker :wink:
je moet alleen zien dat je zwaartepunt goed krijgt, ik heb de accu serieus veel naar voor moeten verleggen, dus moet je wat epp wegsnijden.
ik vlieg met een 3s1p 2200 mah 10C lipo pack.

Kijk even in het space scooter draadje, daar vind je wel wat info :wink:

Heb vanavond even die setup zoals hierboven vermeld (dus niet die fietsbel maar die andere) eens in elkaar gezet.. man oh man.. is nog niet ingebouwd maar hield hem vast.. mijn voeten kwamen bijna van de grond.. tssssssss wat een powerrrrrrrrrrr.. volgende week eens in mijn scoot zetten.. werd er bijna bang van..

Leuk voor rond te chille!
Probeer ook eens met 7*5 prop

goedkope setup he...
jij had toch een andere moter insteken?

Back