Brushless voor een "oudje"

• Topicstarter Topicstarter helifool
  • Startdatum Startdatum
H

helifool

Guest

Hi guys,

ik heb hier een niet echt jonge Silky Wind 400 (K&S Co.,Ltd) aan het plafond hangen.

Zo eentje dus : http://www.akmod.ch/modelle/slowflyer/silky_wind_400.html

Ik heb hem jaren geleden gekocht om mee te leren vliegen en ben er nooit toe gekomen. Nu heb ik er toch weer zin in, dus …

De constructeurgegevens zijn de volgende :
Spanwijdte : 1400 mm
Lengte : 830 mm
Vliegklaar gewicht : 550 gr
Batterij : 8,4 V 600 mah
Motor : Speed 4OO direct drive met schroef Günther 125 x 110

Met als bedoeling de vliegtijd te laten stijgen en een betere verhouding tussen gewicht en autonomie te krijgen, zoek ik over te stappen op een brushless en LiPo’s.

Jullie voelen de vraag al aankomen : welke motor – regelaar – accu raden jullie mij aan ? In de mate van het mogelijke liefst eentje die dezelfde bevestigingspunten heeft dan een Speed 400 zodat ik niet de aluminium motorspant moet slopen.

Alvast bedankt.

P.S. : als iemand dan toevallig nog zou weten waar ik die in België kan kopen kan mijn geluk echt niet meer op.

probeer eerst een met die speed 400, is denk ik wel genoeg voor een beginner, eventueel speed 400 met een 2s lipo

Typhoon 6/15, 3s1p 2100mAh lipos, tsunami10 regelaar en 5.5x5.5 cam speed prop is een direkte vervanger voor sp400 maar is ook een stuk sterker. Je kan met een 4.7x4.7 propje heel goed uitkomen of zelfs een 6x3 klappropje.

succes!

Erik

Als je voor een speed 400 gaat op 2 cellen neem dan een speed 400 6V met 6x3. Veel lichter dan je oude accupack en presteert prima.
Als je voor een brushless motor gaat denk ik dat je met je zwaartepunt niet uit komt. Dan moet je lood gaan toevoegen en ben je een deel van de winst gelijk weer kwijt....
Een Typhoon 6/15 weegt net zoveel als een speed 400 dus daar heb je dat probleem niet mee. Maar die is inderdaad véél sterker, wat je misschien helemaal niet nodig hebt.
Een Speed 400 6V op 2 cellen Lipo is een prima aandrijving hoor.

Ipv een 6/15 kan je ook de 3/3d met een guhnterprop gebruiken. Die staat bij mij nu op een rbc delta400 en vlieg ik 45 minuten volgas mee.

Back