Brushless vraag.

• Topicstarter Topicstarter Kickflipme
  • Startdatum Startdatum
K

Kickflipme

Guest
Ik ben van plan een brushless motor met ESC te gaan kopen maar ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken.
Ik wil een vrij professioneel motortje (en recent) met een budget van 270 euro.
Kan iemand mij helpen?

Mvg Olivier.

MMM!!!!

Castle Creations Mamba Monster Max

Deze wordt ook in de HPI Savage Flux en in de Traxxas E-Revo Brushless Edition gebruikt. Meer power dan je ooit nodig zult hebben en met de datalink kabel is de Esc helemaal naar je eigen wensen in te stellen.

ps. Deze wordt dus gebruikt in off-road wagens, denk dat er bij on-road andere motoren gebruikt worden (weet ik dus niet zeker!) dus wellicht handig aan te geven met welke hardware het moet samen werken? Houd er ook rekening dat zaken zoals gearing en drivetrain de brushless power aan moet kunnen. Het is dus niet simpelweg een nieuwe motor en Esc erin zetten en klaar is kees.

Laatst bewerkt:
Ik ben van plan een brushless motor met ESC te gaan kopen maar ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken.
Ik wil een vrij professioneel motortje (en recent) met een budget van 270 euro.
Kan iemand mij helpen?

Mvg Olivier.

Wij willen graag helpen,

maar wat ga je er mee doen ?

off road? onnroad? wedstrijden? NK ? WK ? 1:12 ? 1:10 ?

vertel wat meer over hoe je de motor gaat gebruiken.

jep wat ga je er mee doen want je kunt wel een sensorloos setje kopen maar als je alleen maar met sensord motoren mag rijden schiet het ook niet op.

Voor dat bedrag kun je leuke een regelaar en motor kopen.

wil je ook nog brushed motoren kunnen gebruiken en hoeveel turns moet de regelaar minimaal aan kunnen?

On-Road 1:10.
Waar rijd bijvoorbeeld Marc Rheinhart mee dan?
En ik heb 1 jaar niet gereden en ben dus dat "Turns" gedoetje een beetje kwijt.
En ik ga rijden met een Xray '07

Laatst bewerkt door een moderator:
LRP TC Spec (of the bullet reverse versie) en een LRP X11 (of X12) motor? heb je wel een erg professioneel setje dan. :)

hey,

oké dit is misschien niet de meest proffesionele motor die ik ga noemen maar deze zijn wel super degenlijk en voor heel lage prijs, ik heb het over de hobbywings. Deze zijn namenlijk heel degenlijk en goedkoop.

Ik zie hier een verouderde Sphere 2007-regelaar met een verouderde X11-motor. Om echt mee te doen heb je op dit moment voor de stockklasse een LRP SPX stock spec (235 Euro), een GM Genius 120 (229 Euro) of een Tekin RS (205 Euro incl Hotwire) nodig.

Voor modified voldoen bovenstaande regelaars ook maar is een LRP TC-spec(229 Euro) nog steeds een goede keuze. Marc Rheinard reed afgelopen race met de SpeedPassion GT 2.0, helaas is deze nog niet te koop....

Maargoed, koop niet zomaar wat de eerste de beste roept....kom anders eens tijdens een wedstrijd op een van de circuits in Nederland langs, dan kan je met de wedstrijdrijders erover praten of zelf kijken wat ze gebruiken. Zomaar 270 Euro uitgeven is zonde.

groet,

Eric

Nvm !
Heb nu een 4,5 vector met een Lrp Sphere TC!

Das nog redelijk genoeg om mee te komen in de modified.
Wel zie ik dat ze bij ons dit jaar geswitcht zijn naar de Speedpassion 4 of 4.5 turns en een lipo om het geheel aan de drijven. De speedpassion zal wat minder warm worden en wat harder gaan geloof ik.

Voor stock wordt het verhaal compleet anders zoals hierboven al vermeld. Eigenlijk is de modified meer gelijk gebleven en zul je daar minder hoeven investeren om mee te komen.

Back