brushless vraag

• Topicstarter Topicstarter Maartje_karsten
  • Startdatum Startdatum
M

Maartje_karsten

Guest
Hallo,

Ik heb een EZrun 5,5 Turns brushless in mijn Auto zitten,
maar

Als ik volgas geef gaat hij niet echt vooruit maar hij wil wel.

ik heb tandwiel 15 er op zitten en een 4350 MAH accu NIHM.

maar hij begint te ratelen lijkt wel
mijn tandwielen knarsen niet over elkaar heen maar is hij dan te zwaar vertand of is de accu niet zo goed........

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je je motor loshaalt, kun je de as dan wel goed ronddraaien? Als dat niet het geval is vrees ik het ergste.. Brushless motoren hebben namelijk geen wrijving en zouden dus gewoon soepel moeten draaien.

Oh en ratelen is nooit een goed teken.

haal je motor er eens uit en rol dan even je auto en stukje vooruit

gaat het erg lastig dan is het je auto zo niet is het je motor/regelaar

Motor los halen!.

de motor draaid los gewoon helemaal top....

ik ga de auto vandaag maar even na kijken

en anders moet er iemand komen kijken wat ik fout doe....

Oh en ratelen is nooit een goed teken.

Veel sensorless setjes ratelen bij het opstarten, de motor moet eerst toeren maken voordat de regelaar de positie van de rotor kan uitlezen en dat gaat met hakken en stoten.

Ik zou even een voltmeter op de accu zetten, even kijken als de spanning ver inzakt.
Een te zware vertanding kan ook de oorzaker zijn.

hallo,

ik heb nu zelfs een EZrun 5.5 brushless geprobeerd maar hij gaat nu helemaal nergens heen

als de motor los is draaid ie als een gek maar kan het misschien zo zijn dat de schroeven misschien kortsluiting maken of zo in de motor

want het diff is gewoon goed en draaid soepel maar als ik die schroefjes in de motor doe dan begint de elende

heb ik ook gehad met ezrun 60 A 5,5T. Kwam niet van zijn plek en ratelde. Het bleek een van de drie connectors naar de motor die niet goed contact maakte. De ESC kan zo 1 fase van de motor niet goed aansturen en de magneet rotor komt niet tot draaien, hij blijft hakkelen.

Even de wielen van de grond, gas geven en tegelijkertijd aan de drie motordraden frummelen, duwen, trekken om te zien of er een contactje niet goed zit, hielp bij mij om uit te vinden welk contact niet goed was.
Groetjes,

ik ben er al achter wat er aan de hand was.

een maat van mij is even bezig geweest maar had het tandwiel zo strak tegen de spurgear aangezet dat hij amper kon draaien

bedankt allemaal voor jullie hulp

Van je vrienden moet je het hebben :hammer:

Nu wel de tandwieltjes op de juiste afstand afgesteld neem ik aan, papiertje er tussen en soepel erdoor kunne draaiien.....

Mooi da het probleem opgelost is...

Ja erg eigenlijk he......!

Maar ik zit nu een beetje over tandwielen na te denken.

ik heb nu een 19 tands tandwiel er opzitten maar ik heb nu meer snelheid dan kracht.

wat is dan wijsheid....??

wat is die zwarte "blok" op de 60amp ezrun ESC? externe capacitor ofzo?? zal wel iets boujends zijn maar ik wil ff weten hoeveel aandacht ik er aan moet besteden als ik ga waterproofen:)

ik heb zo'n iritante motorsteun die volgens mij bijna het zelfde is TT01 maar dan van Alluminium maar die kan volgens mij niet kleiner dan 15 of wel

Back