brusless motor

• Topicstarter Topicstarter alfisti
  • Startdatum Startdatum
A

alfisti

Guest
ik heb voor mijn truck gekozen voor een borstelloze motor uiteraard met regelaar.
1 omdat deze sterker zijn en minder stroom vragen.
2 omdat deze compacter zijn
3 geluidlozer draaien zonde slijtage
wat mij heden middag bij het eerste test ritje opviel is dat de motor een hoog piepend geluid geeft tijdens het draaien.
eea nog eens nagelopen om te kijken of alles goed was ingesteld maar blijkbaar hoort dit zo.
zijn er mensen die daar enige ervaring mee hebben of heeft dat toch met instellingen te maken

Peter,

Piepend of fluitend???
als er iets piept is het niet goed, dan zit er iets te klem.... tandwiel wel iets ruimte in de bak??

Robert

de regelaar kan ook piepen, dat heb ik ook eens gehad met een offroad auto, misschien is ie niet helemaal goed ingesteld?

Peter,

Piepend of fluitend???
als er iets piept is het niet goed, dan zit er iets te klem.... tandwiel wel iets ruimte in de bak??

Robert

robbert
hoe stom kan iemand zijn zeg hhm toen ik las klem dacht ik nee he zal nie waar zijn bleken de schroefjes die door de tussenvertraging gaan in de motor net iets te lang te zijn
even een ringtje ertussen en lopen als een zonnetje wel geeft de motor bij elke aanloop een piepje en loopt ie niet helemaal mooi gelijdelijk aan maar jet een klein schokje is dat normaal

Peter,

Met de roxxy....... ja bij het aangaan is een klein tikje,
waar je met een vertaging, zoals jij en ik hem gebruiken niets van merkt..

Robert

voor de rest loopt het als een zonnetje stil en krachtig.
nu de rest van de besturing ng en dan zijn we copleet
thanx voor de tips

Ik heb zelf een truck met een robbe outrunner en een roxxy regelaar. Maar die maakt behoorlijk wat lawaai.
Er komt een hoog fluitend geluid van af, en ik ga er van uit dat het de elektronica is.

Maar nu dat ik van jullie hoor dat het bij jullie allemaal stil is begin ik te twijfelen of dat dit wel goed is.

Al mijn borstelloze motoren piepen tijdens het draaien (ook de aanloop naar het draaien overigens) Zowel in mijn boten, heli's als auto's. Ook vrijdraaiend piepen ze. Wees gerust, het hoort erbij als het van het motertje komt tenmindste.
Jakko

de motor zelf is aardig stil ik hoor alleen de tandwielen van de versnellingsbak en tussen bak.
verder geeft mijn roxxy regelaar iedere keer bij het aanloop momenet even een piep signaal maar verder loopt het als een zonnetje.
ik heb gekozen voor een soft start zodat de motor langzaam geleidelijk naar zijn max toerental loopt

Back