brusless motor

Hallo allen,

Ik ben voor mijn ta05 opzoek naar een leuk setje.

De eisen die ik verwacht van het setje is dat het verschrikkelijk snel optrekt maar ook verschikkelijk lekker hard gaat.

wat adviseren jullie mij voor een setje?

ik heb al het 1 en ander gezien op youtube met de ezrun maar denk dat jullie het wel beter weten i.v.m ervaringen

owja budget moet ook leuk blijven :wink:

hoop dat jullie mij een beetje op weg helpen.

ezrun combo van 5.5 turns motor met 60A esc en program kaart voor nog geen 60 euro incl. verzendkosten uit china?

Gaat bloedsnel en niet duur toch?

Staan er genoeg op ebay.

Bevalt mij uitstekend (zit bij mij alleen niet in een Ta-05)

De eisen die ik verwacht van het setje is dat het verschrikkelijk snel optrekt maar ook verschikkelijk lekker hard gaat.

Ik hoop voor je dat je dan ook verschrikkelijk veel onderdelen in huis gaat halen want als je een TA-05 verschrikkelijk snel laat optrekken en verschrikkelijk hard laat rijden dan slijt hij ook verschrikkelijk snel.

Ik denk dat het handig is voor jou om je eerst eens verschrikkelijk goed in te lezen in het TA-05 topic wat hier aanwezig is over wat deze auto wel en niet aankan. En je daarna verschrikkelijk goed in te gaan lezen over het wel en wee van brushless motoren en regelaars. Dan zal je er verschrikkelijk snel achter komen dat het meer met zich meebrengt dan alleen maar een verschrikkelijk snel setje in een willekeurige auto te zetten en verwachten dat dat aan jouw eisen gaat voldoen...

Dit advies om een verschrikkelijke teleurstelling te voorkomen... ;)

daar heb jij verschikkelijk gelijk in, maar het gaat in elk geval (even) verschikkelijk snel en verschikkelijk hard. Daarna gaat zijn geld verschikkelijk snel en verschikkelijk hard weer uit zijn portomonee.

Of de wagen was verschikkelijk slecht. ;-)

Maar als hij de noodzakelijke aanpassingen (wat ik wel hoop en eigenlijk ook vanuit gegaan ben) al gedaan heeft hebben wij de oplossingen gegeven. :-D

Ik hoop voor je dat je dan ook verschrikkelijk veel onderdelen in huis gaat halen want als je een TA-05 verschrikkelijk snel laat optrekken en verschrikkelijk hard laat rijden dan slijt hij ook verschrikkelijk snel.

Ik denk dat het handig is voor jou om je eerst eens verschrikkelijk goed in te lezen in het TA-05 topic wat hier aanwezig is over wat deze auto wel en niet aankan. En je daarna verschrikkelijk goed in te gaan lezen over het wel en wee van brushless motoren en regelaars. Dan zal je er verschrikkelijk snel achter komen dat het meer met zich meebrengt dan alleen maar een verschrikkelijk snel setje in een willekeurige auto te zetten en verwachten dat dat aan jouw eisen gaat voldoen...

Ik ben het er met je mee eens totaal! echter wil ik niet een setje om de auto er mee te raggen zo gezegd. ik heb er totaal geen ervaring mee. enigste wat ik zie is op filmpjes dat het verschrikkelijk hard gaat en dat trekt als een magneet. :wink:

mijn budget is 100.-
ik moet de auto niet mollen dus ik denk dat ik dan voor een 12 of 14 turns gaat.

het moet wel leuk blijven voor mij en mijn portomonee! :D

klopt je hebt gelijk ik ben er nog niet uit. zijn er hier mensen die een ta05 hebben die hun configuratie kunnen tonen?

Ik rij met een TA05 icm een 10T 3500kv en een 60A eZrun sensorless ESC Dit geeft maximaal 504W bij een volle 2s Lipo.
Alles lijkt het goed te houden hoor. Ik rij er nog niet zo lang mee maar alles klinkt nog goed ;)

Ik rij met een TA05 icm een 10T 3500kv en een 60A eZrun sensorless ESC Dit geeft maximaal 504W bij een volle 2s Lipo.
Alles lijkt het goed te houden hoor. Ik rij er nog niet zo lang mee maar alles klinkt nog goed ;)

Klinkt goed! Rijd het ook snel? Trekt het hard op? Heb je er een video van?

Wat voor merk motor heb je en wat heeft het je gokost?

Alvast bedankt?

Ik heb er geen video van. Ik schat dat ie zo'n 50km/h loopt met deze vertanding (25/70), maar dat is een ruwe schatting. Als ik wil kan ie wel minimaal de helft harder, maar ik vind dat persoonlijk nutteloos. Op 3S lipo's krijg ik hem wel over de 100km/h. Maar als er dan iets gebeurd, breekt of als je iets raakt dan kan je je lol op.

Ik gebruik dus de ezrun 60A ESC en Traxxas Velineon motor (720W max @ 3S bij 60A). De motor kostte mij 80 euro en de ESC 60 geloof ik.

Gr Patrick.

Ik heb er geen video van. Ik schat dat ie zo'n 50km/h loopt met deze vertanding (25/70), maar dat is een ruwe schatting. Als ik wil kan ie wel minimaal de helft harder, maar ik vind dat persoonlijk nutteloos. Op 3S lipo's krijg ik hem wel over de 100km/h. Maar als er dan iets gebeurd, breekt of als je iets raakt dan kan je je lol op.

Ik gebruik dus de ezrun 60A ESC en Traxxas Velineon motor (720W max @ 3S bij 60A). De motor kostte mij 80 euro en de ESC 60 geloof ik.

Gr Patrick.

Dus als ik het goed begrijp is dit geen setje geweest? mag ik vragen waarom geen setje? slechter?

heb je een snelle acceleratie?

Deze set zat in mijn Rustler. De Velineon is sterker dan de bijbehorende eZrun motor en erg robuust. Dat was nodig voor mijn offroad praktijken.
Nu zou ik waarschijnlijk een andere motor gekozen hebben. Een 10,5T of 13,5T zodat je ook wedstrijden kan rijden en deze klasses.
Met de 10T Velineon mag ik geloof ik alleen in de modified klasse mee, en daar is ie dan weer wat langzamer dan de rest denk ik.

Is een goede motor en past zeker goed in een TA-05. Als je daar nu een Hobbywing regelaar aan hangt dan kan je erg leuke dingen doen met de auto... En belangrijker, alles blijft een beetje heel.
De SpeedPassion motoren worden over het algemeen in de toerwagen stock klasses gebruikt door het hele land.

er waren wel in het verleden veel problemen met deze setjes heb ik begrepen in het forum is dit verdwenen in de tussentijd?

het gaat trouwens om een combo setje dus met regelaar.

Back