BT nano FPV drone (ladybird)

Volgens mij kan je het op alles aansluiten wat zo'n gele video in stekker heeft. Maar zo'n 3.5 inch schermpje als in de bt goggles kost bijna niets, dus handiger om die gelijk te kopen. Voordeel is ook dat de voeding van de RX en het scherm beide met een 3s lipo kan.

Je zou ook zo'n nieuwe walkera FPV tx kunnen kopen (TX8505 ofzo?), maar heb ik zelf geen ervaring mee.

Nadeel van deze kleine drones is wel dat je een korte vliegtijd hebt en dat ze moeilijk te vinden zijn (5-10m voor je soms al lastig). Ik heb zelf deze FPV set omgezet naar een plug & play FPV set die op elk model (ook van andere club leden) gezet kan worden. En dan kan iedereen op de club via de bt goggles FPV proberen :)

Hoihoi!

Hieronder de fotootjes van de "kladversie" van mijn nieuw quadje. Noem het een prototype :cool:

Ik streef ernaar om te zorgen dat het toestelletje zoveel mogelijk in elkaar past als een puzzel. Als er later iets kapot gaat is dit veel makkelijker om te herstellen.
Van links naar rechts: rugleuning zetel, spongebob (ja idd), basis zetel, grondplaat, en batterijhouder.
p1010256n.jpg

Batterijhouder houdt, uiteraard, de batterij. Bovenop de "grondplaat" is er een plaats voorzien voor de flightcontroller. Onderaan de grondplaat in het open deel tussen grondplaat en batterijhouder komt het kruis met de motortjes.
p1010257h.jpg

De basis van de zetel wordt bovenaan op de grondplaat geplaatst en overdekt zo de flightcontroller.
p1010258cq.jpg

In de rugleuning van de zetel wordt het videozendertje verwerkt.
p1010259e.jpg

De kers op de taart :p
p1010260dd.jpg

Ik zoek nog steeds uit waar ik het cameraatje zal installeren. Normaal zal dit bovenaan verwerkt worden in de rugleuning, zodat het net boven Spongebob uitkomt.

Disclaimer: Dit is nog steeds een prototype! Het uiteindelijke model zal helemaal opnieuw opgebouwd worden, deels of volledig met witte depron zodat het makkelijker in te kleuren valt.

tot later! :)

Hej Robby,

Waarom zo veel poespas? Het originele framepje is toch ook goed en niet zwaar? Of is deze van jou lichter in gewicht?

Gr J:thumbsup:

Hoihoi!

Hieronder de fotootjes van de "kladversie" van mijn nieuw quadje. Noem het een prototype :cool:

Ik streef ernaar om te zorgen dat het toestelletje zoveel mogelijk in elkaar past als een puzzel. Als er later iets kapot gaat is dit veel makkelijker om te herstellen.
Van links naar rechts: rugleuning zetel, spongebob (ja idd), basis zetel, grondplaat, en batterijhouder.
p1010256n.jpg

Batterijhouder houdt, uiteraard, de batterij. Bovenop de "grondplaat" is er een plaats voorzien voor de flightcontroller. Onderaan de grondplaat in het open deel tussen grondplaat en batterijhouder komt het kruis met de motortjes.
p1010257h.jpg

De basis van de zetel wordt bovenaan op de grondplaat geplaatst en overdekt zo de flightcontroller.
p1010258cq.jpg

In de rugleuning van de zetel wordt het videozendertje verwerkt.
p1010259e.jpg

De kers op de taart :p
p1010260dd.jpg

Ik zoek nog steeds uit waar ik het cameraatje zal installeren. Normaal zal dit bovenaan verwerkt worden in de rugleuning, zodat het net boven Spongebob uitkomt.

Disclaimer: Dit is nog steeds een prototype! Het uiteindelijke model zal helemaal opnieuw opgebouwd worden, deels of volledig met witte depron zodat het makkelijker in te kleuren valt.

tot later! :)

Mijn frame is inderdaad n stukje lichter dan het origineel. Maar daar doe ik het niet speciaal voor.

Ik heb er gewoon het plezier in om zelf een frame te maken waar alles netjes in past, terwijl ik er zeker van mag zijn dat ik nooit iemand zal ontmoeten met identiek hetzelfde toestelletje ;)

De onderdelen van die kleine quadcoptertjes, zoals de Ladybird, zijn echt fantastisch. Alles kan je daar mee doen, je kan het niet gek genoeg bedenken :)

Die van mij komt volgende week! wel de fpv versie... ben benieuwd! ga wel een antenne mod doen welke soort antenna raad jij aan die ik het beste kan gebruiken ?

Wat ik je aanraad?

Eerst mee vliegen VOORDAT je er aan begint te sleutelen. Wie weet is dat zelfs niet nodig? ;)

Robby

Van het weekend alvast wat fpv spullen besteld.

Een 1 gram camera met dag en nacht lens
10mw tx
200mw tx
en een reciever

Alleen nu zie ik dat er ook een 5v step up regulator tussen moet, gekeken op de website van pololu daar kosten ze 5 dollar. Alleen komt er nog 15 dollar op zijn goedkoopst aan verzendkosten bij, zijn die toevallig ook ergens anders te bestellen? Op ebay zijn de meeste voorzien van een usb .

Hebben jullie misschien nog tips?

Zodra alles binnen is zal ik wel een foto posten om jullie advies te vragen voor ik alles aan elkaar ga solderen.

Maar ik ga natuurlijk eerst eens op een veldje of in een zaal vliegen om gevoel te krijgen hoe deze kleine quad vliegt.

Eindelijk de ladybird fpv versie binnen. ik heb heb de LB overgenomen van Rubyan tevens ook een forum lid. De LB kwam in originele verpakking en keurig ingepakt... he he daar was i dan de lang verwachte LB Met DevoF4. Ik had ook mijn bestelling van rc4me binnen 2x 1000mah 20c lipos was een aanbieding echter zat er maar 1 in de envelop... ik zocht een telefoonnummer op de website maar nergens te vinden. uiteindelijk na een tijdje googlen vond ik een doorverbind service van 80 cent pm :(
en kreeg een jonge man aan de lijn het was de zoon hij vertelde mij dat zijn vader pas laat thuis zou komen. Ik heb toen via de site een bericht gestuurd met mijn nummer dus zal het binnenkort wel horen.

Weer even terug naar de LB. Natuurlijk snel uitpakken en test het eerste wat mij opviel was de slechte kwaliteit van de camera ik had er echt wel wat meer van verwacht! kan ik ook een andere betere camera aan solderen? Ik wist wel dat ik niet veel wideangle zou krijgen en heb daarom ook een D-LENS besteld van ebay die nu onderweg was. Ik had begrepen dat de lens die er nu op zit er makkelijk af te draaien is en zo dan de d- lens er op te kunnen schroeven. Meb moet mij even uitelgge. hoe ik de standaarde lens er af krijg was heb geen idee hoe. Vlieg tijd is echt heel kort in tegen stellen met mijn hubsan x4.

verder prima dinkje!!!!

Verwacht je van die GoPro filmpjes? :p
Kwaliteit is altijd slecht omdat het verstuurd wordt via RF.
Ik vond de cam die ik gebruik nog best goed, alleen geen wide dynamic range, dus slecht tegen de zon in.

Eindelijk de ladybird fpv versie binnen. ik heb heb de LB overgenomen van Rubyan tevens ook een forum lid. De LB kwam in originele verpakking en keurig ingepakt... he he daar was i dan de lang verwachte LB Met DevoF4. Ik had ook mijn bestelling van rc4me binnen 2x 1000mah 20c lipos was een aanbieding echter zat er maar 1 in de envelop... ik zocht een telefoonnummer op de website maar nergens te vinden. uiteindelijk na een tijdje googlen vond ik een doorverbind service van 80 cent pm :(
en kreeg een jonge man aan de lijn het was de zoon hij vertelde mij dat zijn vader pas laat thuis zou komen. Ik heb toen via de site een bericht gestuurd met mijn nummer dus zal het binnenkort wel horen.

Weer even terug naar de LB. Natuurlijk snel uitpakken en test het eerste wat mij opviel was de slechte kwaliteit van de camera ik had er echt wel wat meer van verwacht! kan ik ook een andere betere camera aan solderen? Ik wist wel dat ik niet veel wideangle zou krijgen en heb daarom ook een D-LENS besteld van ebay die nu onderweg was. Ik had begrepen dat de lens die er nu op zit er makkelijk af te draaien is en zo dan de d- lens er op te kunnen schroeven. Meb moet mij even uitelgge. hoe ik de standaarde lens er af krijg was heb geen idee hoe. Vlieg tijd is echt heel kort in tegen stellen met mijn hubsan x4.

verder prima dinkje!!!!

Overdag is alles overbelicht op het scherm zo als vanavond tegen de avond lijkt het beeld het beste kwaliteit te geven..

Ik deed een kleine range test ik woon in friesland en we hebben achter ons huis een groot open veld met een wandelpad. Ik heb heel voorzichtig en niet te hoog boven het pad gevlogen alleen had ik na 25 meter al een blauw scherm! :(

Dat schiet niet op ,maar bedankt wilde ook graag zo.n fpv ladybird maar dan toch maar niet :mad:
Zag een filmpje met een fatshark bril die ik eerdaags ga kopen die er ook op werkt,maar dan is dat kleine ding binnen de korste tijd weg :rolleyes:

Laatst bewerkt:
@Robby.
bedankt voor de tip!

Vandaag komt het fpv spul binnen. alleen gaat mijn quadje nog wat langer duren voordat ik deze binnen krijg. hin is nu aangekomen in duitsland en klaar om naar de usa verscheept te worden... beetje raar maar dat ding maakt eerst een wereldreis voordat ik hem zie bij de voordeur.
Het is schijnbaar een probleem bjj banggood. maar goed hij komt vanzelf.

ik ga van het weekend eerst eens kijken of ik alles aan de praat krijg en dan misschien toch nog maar even in een micro heli bouwen.

Ik ben dom geweest ik wacht nog op mijn lipo oplader voor mijn devo F4... ik had nog een adapter liggen en je raad het al zonder echt over na te denken heb ik de stekker in de transmitter gedaan en er was een beetje rook!

Als ik nu gewoon 4 batterijen gebruik gaat de transmitter gelijk aan zonder op on te zetten het beeld is blauw en er is weer rook!

Misschien kan een elektronica zaak m maken wat denken jullie?

:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

13516_10151367527581739_1889418146_n.jpg

Laatst bewerkt:
ACHT EN VEERTIG VOLT?

rip :p

geen idee wat anderen denken maar volgens mij za je n nieuwe moeten halen, tenzij er wisselstukken beschikbaar zijn.

Doe je zender maar eens open en kijk wat erin zit en wat er zoal zwartgeblakerd/gesmolten is.

Back