BT nano FPV drone (ladybird)

Hej Robby hoe is i?

Ja ben blij met de FPV range nu nog de RC range.. omdat mijn devo F4 is stuk gegaan heb ik een goedkope devo 4 gekocht.. had gelezen dat deze maar 100m bereik heeft dus ben eigenlijks op zoek naar wat beters.

Welke gebruik jij? en welke adviseer jij? Hoeft niet de beste te zijn maar wel meer range!

Voor mn spongebobmobiel heb ik de dsm-mod ladybird receiver, ik vlieg met een spektrum dx8

Oh wat kijk ik uit naar de najaar-fly'ins. Spongebob is er zo goed als klaar voor :p

Ziezo, Spongebob is klaar voor het nieuwe indoorseizoen :D

clie.jpg

94ku.jpg

Belangrijkste verandering is dat ik mijn grondplaat, welke bestond uit n plaatje depron en 2 dunne latjes balsahout waarop aan de uiteinden de motors ruwweg geplakt waren, vervangen heb door een op maat gesneden blokje balsahout van 5 mm dikte. Armen en onderplaat zijn 1 geheel nu en de motors zijn aan de uiteinden van de armpjes ingebouwd en vastgezet. ik hoop dat hiermee het geheel wat crashbestendiger is. Ik merk wel bij de testvluchten dat ie een stuk minder schommelt en stabieler is. Ook ziet het geheel, wat mij betreft, er een stuk properder uit.

De gaatjes in de armen heb ik gemaakt om lucht door te laten die de propellers maken. Mijn armpjes zijn namelijk vrij breed voor zulke kleine propjes. Zonder die gaatjes heb ik 2 minuten vliegtijd. (getest). Met de gaatjes 5 minuten (ook getest EN goedgekeurd :)).

Qua gewicht: oude grondplaat + armpjes wogen 1.5 gram. Nieuwe weegt ongeveer 3.5 gram. Meer gewicht inderdaad, maar voor wat hoort wat..

mvg
Robby

ps, de gebroken elleboog die je op de foto ziet heb ik ondertussen gelijmd :p

Zopas een kort filmpje gemaakt. Betere kwaliteit flight footage komt zodra ik me eindelijk eens een DVR aangeschaft heb :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Heel leuk. Maar wat een erge "fish-eye" effect heeft je camera. Of is het de lens? Dat is echt niks voor mij.

dat is omdat de vloer in het midden in het beeld is, kijk maar eens naar de lijn tussen de muur en het plafond, of is dat in het echt ook rond?;)

prachtige foto genomen van Spongebobmobiel in actie tijdens de fly-in in Oudenaarde (Belgie). Maakt me extra fier op mn projectje :D

8npm.jpg

Gaaf een mini of nano met FPV, het kriebelt dat ik er volgende week niet bij kan zijn aaaargh

De Ladybird vliegt door de piloot goed en de Camera werkt best goed, beetje strepen? Komt het door binnen vliegen?
De Spongebob vliegt strak, ff kijken welke setup en flight controller je hebt: mooi gedaan

de video zender is maar 25mW of 50mW .,
ik film via me FATSHARK met een DVR ..
WELKOM in de FPV-WORLD met dit beeld moet je het doen hahaha

klein TESTJE buiten in de tuin !!!

:idea: Perfect Quadje als je moet Babysitten, HuisArrest of een enkelbandje hebt :lol:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi.

Morgen is het fly-in bij onze indoor club in Geraardsbergen.
Spongebob zal er af en toe de show stelen waarbij het publiek zijn vluchten rechtstreeks kan volgen op groot scherm. Fpv deluxe :D
Ik zal mijn dvr gebruiken en achteraf een compilatiefilmpje maken. Zal het hier zeker delen :D

de kwaliteit is nogal barslecht vind ik, van het opgenomen materiaal :(. Maar zal er binnenkort iets van maken ;)

Ik zal eens een opname maken van "plaagvluchten" als ik nog eens vlieg in Ninove, die sporthal is mijn speeltuin voor dat soort zaken :p

Ik ben een compilatiefilmpje aan het maken van onze indoor fly-in met Spongebob in de hoofdrol. Ik wacht enkel nog op nog wat beeldmateriaal van personen die spongebob gefilmd of gefotografeerd hebben die dag.

Laatst bewerkt:
Back