BT P-40

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Roadrunner, 7 mrt 2004.

  1. Roadrunner

    Roadrunner Guest

    Iemand deze kist al gebouwd?

    Zoja welke motor heb je gebruikt?
    Is het mogelijk een zg 26 te gebruiken?

    Welke retracts heb je gebruikt en waar heb je ze gehaald?

    Groetjes en bedankt voor de info
     
  2. Tom Verstappen

    Tom Verstappen

    Lid geworden:
    28 jul 2003
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Mol
    Hey Roadrunner,

    Blijkbaar zijn wij beiden lid bij KMC. :lol: al moet ik toegeven dat ik er tijdens de winter niet meer geweest ben. :(

    Zelf heb ik de P40 van Brian Taylor nog niet gemaakt, maar de kisten van BT vliegen naar het schijnt perfect.

    Als ik zou kiezen zou ik een grotere motor nemen.
    Welke afmetingen heeft deze P40?
    Heb je de plans al in je bezit.

    Stel voor dat je maar eens een keertje bij me langs komt om naar een Brian Taylor toestel in aanbouw te kijken, momenteel ligt de vleugel langs één zijde nog open, kortelings ga ik hem dicht doen.

    Hoop snel van je te horen, tof dat er nog Brian Taylor fans zijn op dit forum.
    Ben wel eens benieuwd wie er achter de naam Roadrunner schuilt.

    Groetjes
    Tom
     
  3. Tom Verstappen

    Tom Verstappen

    Lid geworden:
    28 jul 2003
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Mol
  4. Roadrunner

    Roadrunner Guest

    Hey Tom,

    Ik heb de plannen al enige tijd in mijn bezit ja :)

    Voor ik begin te bouwen wil ik even informatie opdoen en enkele vlieguurtjes halen met andere toestellen he :)

    De p-40 heeft een span van 65.25" en er wordt een .60cu aanbevolen.Maar ik dacht zo van: als het toestel voorzien is van een hoop toeters en bellen gaat het gewicht toch wel omhoog? en waarom dan geen zg 26 gebruiken vermits deze gaat passen en niet teveel overpowerd natuurlijk :)

    Wie er achter deze nick schuil gaat?
    Dat weet je best hoor (heb naast je gezeten op de bus naar beurs in dutsland afgelopen jaar)
    Doet dit je geen belletje rinkelen? kom dan nog een keer langs op de club.

    Groetjes

    PS wanneer ga je je spit buitenrollen??
    Wil dit voor geen geld van de wereld missen hoor :)
     
  5. Tom Verstappen

    Tom Verstappen

    Lid geworden:
    28 jul 2003
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Mol
    Hoi Roadrunner,

    Over Dorthmund hebben we het blijkbaar al eens gehad...maar kan het mij niet meer voor de geest brengen naast wie ik zat. :(
    Ga je dit jaar ook weer mee op 21 april?

    Zou ik de plans van de BT P40 eens mogen bekijken?
    Kom je zondag naar de club?

    Wat de motor betreft, meet de neus eens een keertje op en dat geeft je een idee welke motor erin kan, zonder in de romp gaatjes te moeten maken.

    Zou graag ooit ook een P40 bouwen maar dan een beetje groter dan 1.65meter, 1:5 is een mooie schaal vind ik momenteel. :wink:

    Heb je al onderdelen voor de P40 aangekocht?
    Ben je van zin in de toekomst F4C wedstrijden te gaan vliegen?

    Tot hoors
    Tom

    PS: een naam geven zou vrij tof zijn...Tom, Tim, Peter, Geert, Kees, Rik, Jan of weet ik veel hoe je noemt.
    Vermoed dat het Tim Dekort is, die naam heb ik ergens terug gevonden, maar dan weet ik nog niet wie je bent. :lol:
     
  6. Roadrunner

    Roadrunner Guest

    Als mijn werk het toelaat ga ik dit jaar nog een keer mee ja (als het me lukt)

    idd tim is de naam (nog altijd)

    ik was/ben van plan om zondag nog eens langs te gaan op de club ja :)

    Als je komt breng ik de planne wel effe mee hoor kan je ze thuis een keer rustig bekijken als je wil :)

    neen ik heb de cowl en dergelijke nog niet besteld omdat ik eerst mijn slapende projecten verder wil afmaken waaronder een gp spit om al lekker te oefenen :p

    ik wou eerst zoveel mogelijk info verzamelen over die kist om dan te beslissen of ik deze al dan niet ga maken (ik heb ook meer zin in iets groter (schaal))
    ==> om een vb te geven (ziroli p-40 , stuka , p51) (yellow aircraft p-40)
    (meister scale fw190 A-F , ME109(102") )

    zoals je ziet een heel lijstje om eens diep over na te denken aangezien elk van deze bad boys toch al heel wat euro rammazotties kost :p

    groetjes
     
  7. Tom Verstappen

    Tom Verstappen

    Lid geworden:
    28 jul 2003
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Mol
    Hoi Tim,

    Inderdaad die grotere kisten kosten iets meer, maar ze zijn ook zooooooveeeeeel mooier vind je niet... :wink:
    Hier gaan vast reacties op komen. :twisted:

    Stuur me maar eens een mail naar tom@t-birds.be en dan spreken we af voor zondag, kom dan zeker naar de club, of je mag ook altijd langs mij thuis komen ben woonachtig in Mol dus dat is niet zover van u af.

    Stuur je nog een PM.

    Groetjes
    Tom
     

Deel Deze Pagina